بررسی مزایا و معایب فولکس واگن تی راک ، مقاله ای جامع و کامل درمورد کراس اوور اقتصادی این شرکت است که به تازگی پلاک ملی دریافت کرده است.
{مقالات بیشتر}: مشاوره تلفنی خرید خودرو
نوبتی هم که باشد نوبت تست نماینده تازه ورود ارتش نازی ها است که به بهانه نو ورودی آن به خیابان های کشور به سراغش رفتیم. فولکس واگن تی راک کراس اووری آلمانی اما با رگ و ریش های مختلف است که به تازگی در تعداد محدودی پلاک ملی دریافت کرده …
فولکس واگن تی راک به نقل قول برخی از دوستان هاچ بک کراس اوور و برخی دیگر کراس اوور جمع و جور شهری است که ابعادی کوچک تر از برادر مشهور خودش یعتی تیگوان دارد. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ به نمایش عموم مردم درآمد البته که نسخه قابل به عرضه به بازار اروپا را از سال ۲۰۱۷ دیدیم.
با توجه به این که فولکس واگن یکی از بزرگترین تولیدکننده های خودرو در جهان است عجیب نیست که بگوئیم پلتفرم تی راک با خودروهایی نظیر آئودی A3 ، اشکودا اوکتاویا و گلف نسل ۷ یکسان است. منظور از رگ و ریشه مختلف در ابتدای مقاله، اشاره به کشورهای مختلف مونتاژ کننده این خودرو بود که گل سرسبد آن را باید شرکت فاو چین دانست.
تاکنون نسل دومی از فولکس واگن TROC عرضه نشده و طراحان تنها به فیس لیفتی کوچک روی خودرو بسنده کرده اند هرچند وجود نسخه کبریولت برای این خودرو به نوبه ی خود هم جالب و هم عجیب است!
بررسی ظاهری فولکس واگن T-Roc
اگر از قبل با این خودرو آشنایی نداشته باشید و برای اولین بار در خیابان ببینید با خود می گوئید که چرا مالک این تیگوان خودرویش را به این صورت درآورده است. در واقع نمای جلویی فولکس T-Roc شباهت زیادی به برادر بزرگتر خود دارد که این موضوع را می توان از چراغ های کشیده و در امتداد جلوپنجره مشبک آن متوجه شد.
دیلایت هایی به شکل سه مربع که توسط نواری مشکی طرح دمبلی به خود گرفته اند از دیگر خلاقیت های طراحان فولکس واگن t-roc است. خطوط نسبتا برجسته روی کاپوت نیز باعث عضلانی تر دیده شدن این کراس اوور شهری شده اند.
اولین چیزی که از نمای بغلی مخاطب را جذب می کند، خطوط زیاد و برجسته روی درب ها و گلگیرها مخصوصا عقب می باشد که باعث شده این خودرو را از لحاظ ابعاد با خودرویی مانند سانگ یانگ کوراندو ۲۰۲۴ مقایسه نماییم. رینگ های رخ تراش ۱۸ اینچی با لاستیک های ۲۱۵/۵۰ هانکوک از سری جذابیت های فولکس واگن T-Roc 2024 است.
در نمای پشتی نیز سبک و سیاق طراحی تیگوان دیده می شود با این تفاوت که طراحان آلمانی کمی مدرنیته را ترکیب کرده اند و شاهد چراغ هایی تمام LED پیوسته با تم دودی یا اسموک هستیم که نمای کلی آن با دیفیوزر نمایشی زیر سپر جلوه ای اسپرت به فولکس واگن تیراک بخشیده است.
طراحی داخلی و کابین Volkswagen T-Roc وارداتی
با ورود به کابین فولکس واگن تی راک ۲۰۲۴، حال و هوایی تازه به ماشین بازها تزریق می شود به طوری که کمتر شاهد ادوات برقی و مانیتور بازی های خودروهای جدید هستیم البته که این موضوع برای برخی از مشتریان می تواند به نکته ای منفی تلقی شود.
فرمان سه شاخ دی کات به همراه کلاستر دیجیتالی اما به سبک آنالوگ از سری نکاتی است که بیش از پیش اهمیت لذت رانندگی را نمایان می کند. کشیدگی نسبی داشبورد به سمت راننده باعث شده تا دسترسی نسبتا راحتی به مانیتور مرکزی ۹ اینچی داشته باشیم.
شکل رودری ها ، صندلی ها و قسمتی از داشبورد ما را به یاد تیگوان و حتی جتا VS7 می اندازد. استفاده از طرح گرافیکی و نورپردازی در میانه داشبورد باعث ایجاد جلوه ای لوکس شده است که همخوانی خوبی با طرح مشکی طوسی صندلی ها دارند. وجود متریال پلاستیک نرم در قسمت هایی از داشبورد و بالای رودری باعث می شود تا حس رضایت بیشتری از فولکس واگن تی راک داشته باشیم.
قبل از ورود به ردیف دوم بد نیست که بدانیم نسخه وارداتی به کشورمان از نوع سفارش چین می باشد که حدود ۶ سانتی متر فاصله محوری بیشتری نسبت به دیگر نسخه ها دارد. از لحاظ فضای پا و سر افراد تا قد ۱۸۳ احساس راحتی خواهند داشت هرچند که با نشستن سه سرنشین بزرگسال کنار هم شاید کمی دچار ناراحتی شوند.
بررسی فنی و رانندگی فولکس واگن T-ROC وارداتی
زیر کاپوت پیشرانه ای کوچک اما مجهز به سیستم پرخوران توربو وجود دارد که حاصل همکاری فاو و فولکس واگن است. با نگاهی به اعداد و ارقام کاتالوگ می توان متوجه شد که رفتار فولکس واگن تی راک همچون رقبای چینی خواهد بود.
حجم موتور | ۱/۵ لیتری |
تعداد سیلندر | ۴ سیلندر توربو |
محور محرکه | تک دیفرانسیل (FWD) |
قدرت | ۱۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه تر |
شتاب صفر تا صد | ۹.۷ ثانیه |
وزن | ۱۲۸۰ کیلوگرم |
پشت فرمان خودرو اولین چیزی که راننده را جذب می کند چسبندگی بالای این خودرو است البته که انتظار چنین چیزی را همچون برادران گران قیمت تر آن داشتیم. مورد بعدی قدرت ترمزگیری بی نظیر تیراک است که باعث شد ضریب اطمینان ما از این خودرو افزایش یابد.
تاخیر نسبی در شروع حرکت اولیه به واسطه گیربکس دوکلاچه را نمی توان ایراد مستقیمی از این خودرو دانست هرچند که این مورد باعث افت شتاب اولیه خودرو می شود. به هر ترتیب شاهد وارد مدار شدن توربو فولکس تیراک از دور حدودا دو هزار هستیم که به خوبی می تواند جثه ۱.۳ تنی خودرو را روبه جلو پرت کند.
بررسی امکانات مهم فولکس واگن T-Roc جدید
همان طور که می دانید نسخه وارده از سوی ماموت خودرو برای تی راک ، تیپ R LINE می باشد که در بخش ظاهری از جمله دورنگ بودن بدنه ، رینگ ها و تریم داخلی تفاوت هایی با نسخه معمولی داشت. حال از آن جایی که این تیپ حد وسطی بین بقیه تیپ ها دارد در قسمت آپشن ها شاهد تجهیزات زیر هستیم:
– ۶ ایربگ – سیستم ESP/TCS/EBA – رادار تصادف جلو – رادار بین خطوط – رادار نقطه کور
– ۱ گرمکن – سنسور نور و باران – کروزکنترل هوشمند – سه حالت رانندگی – دوربین ۳۶۰
– مانیتور ۹ اینچ – تهویه اتومات دوگانه – سیستم i-stop – درب صندوق برقی – اتوهلد
خرید و قیمت فولکس واگن T-ROC ماموت خودرو
به بخش پر بحث درباره این خودرو می رسیم جایی که شرکت وارد کننده تی راک با قیمت گزاری درست می تواند عامل موفقیت این خودرو همانند تیگوان باشد. قیمت پیش فرض برای این خودرو چیزی حدود ۴ میلیارد در بازار آزاد می باشد که در این صورت باید با رقبایی همچون اکستریم LX و هوندا وزل رقابت کند.
{مقالات بیشتر}: بررسی مزایا و معایب هوندا وزل
نقد و بررسی
فولکس واگن تی راک
فولکس واگن تی راک با انبوه مزایای خود می تواند آینده درخشانی همچون بازارهای اروپایی را در ایران برای خود دست و پا کند البته که این مهم مشروط به قیمت گزاری درست می باشد.
مزایا
- چهره با اصالت و جذاب
- کیفیت بالای کابین
- کیفیت بالای رنگ بدنه
- سواری نسبتا نرم
- هندلینگ کم نظیر بین رقبا
- کیفیت بالای مونتاژ
معایب
- ردیف دوم مناسب دو بزرگسال
- حساسیت به بنزین بی کیفیت