بررسی مزایا و معایب نیسان سیلفی ، مقاله ای کامل درمورد سدان جدید نامی موتور است که نیامده حسابی دلربایی کرده است.
اسطوره بودن برای خود شخص خوب اما برای نزدیکان آن شخص زجرآور است. وقتی که در سال ۸۸ برای اولین بار پای نیسان تیانا به کشورمان باز شد و به عنوان جانشینی برای نیسان ماکسیما معرفی شد نتوانست فروش خوبی را کسب کند چرا که برای نشستن در جایگاه ماکسیما چندان مقتدر ظاهر نشد حال پس از گذشت ۱۰ سال از فروش آخرین نمونه های این سدان، جوانی پر شور پا میدان گذاشته که می خواهد یاد سدان قدیمی را در یک سگمنت پایین تر برای ما زنده کند، نیسان سلفی محصول جدید نامی موتور است که…
{مقالات بیشتر}: مشاوره تلفنی خرید خودرو
تاخت و تاز سدان های جمع و جور کره ای مانند هیوندای النترا ، کیا سراتو و … در بازار ایران را باید از نبود نیسان سیلفی در این ۱۰ سال بدانیم خودرویی که در بازار جهانی با انواع و اقسام نام ها در انواع و اقسام کشورها به فروش می رسد. نیسان آمارا ، نیسان سنترا و نیسان پولسار که نسخه هاچبک این خودرو است همگی اسامی دوم این خودرو هستند.
نیسان از سال ۲۰۰۰ اولین مدل سیلفی را وارد بازار کرد که در این میان همکاری هایی نیز با شرکت رنو داشته. آخرین نسل معرفی شده از این خودرو که نمونه وارداتی به کشورمان نیز می باشد، نسل چهارم ملقب به اتاق B18 است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ در نمایشگاه خودرو شانگهای معرفی شد.
البته بماند که این خودرو با لقب نیسان سنترا هشتمین نسل از خود محسوب می شود. بازار جهانی از جمله چین ، آمریکا و برخی کشورهای آسیایی با این نام پذیرای نیسان سیلفی هستند.
این نسل از سدان ژاپنی تاکنون فیس لیفتی را تجربه نکرده است که خوشبختانه نمونه وارداتی به کشورمان نیز از جدیدترین ظاهر بهره مند است.
بررسی طراحی ظاهری نیسان سیلفی ۲۰۲۳
در همان نگاه اول به نمای جلویی متوجه شباهت نسبی اش با نیسان ماکسیما جدید می شویم که به واسطه خطوط برجسته و برآمده کاپوت بسیار عضلانی تر از یک سدان کوچک دیده می شود. ابعاد نسبتا کشیده چراغ ها که ترکیبی از چراغ های اصلی و دیلایت هستند فرم جذابی به خودرو بخشیده اند.
کروم و پیانو کاری های اطراف جلوپنجره کمی فضا را تجملاتی تر کرده که ترکیبش با خطوط ۶ ضلعی اطراف سپر گه از قضا مه شکن هم قالبی پیانویی دارد بسیار جذاب دیده می شود. فلاپ کوچک کرومی پایین شبکه ورودی هوا نیز به کامل تر شدن ظاهر نیسان سیلفی کمک کرده.
شیب کم سقف و زاویه بین شیشه عقب و درب صندوق باعث شده تا در نگاه اول تصور کنیم که با یک خودروی لیفت بک طرف هستیم. از دماغه نسبتا بلند خودرو که بگذریم به خطوط روی گلگیر و درب ها می رسیم که حس عضلانی جالبی به نیسان سیلفی داده اند.
علاوه بر فرورفتگی خط روی ستون C شاهد نوار پیانویی هستیم که از انتهای لچکی شیشه عقب امتداد پیدا کرده است. سایز ۱۷ اینچی رینگ های رخ تراش خودرو که با لاستیک های دانلوپ پوشیده شده اند علاوه بر جذابیت، نوید یک رانندگی نسبتا نرم را با نیسان سیلفی وارداتی می دهند.
طراحان تیر خلاص را در نمای عقبی زده اند و به نظر من زیباترین بخش خودرو همین جاست. البته شباهت هایی با بنز کلاس CLA و CLS دو سه ال پیش در ظاهرش می بینم که با توجه به سال طراحی مشکل ساز نیست. چراغ هایی کشیده با LED های دو شاخ که بخشی از صندوق ، گلگیر و سپر را درگیر کرده ترکیب اسپرت و شیکی با دیفیوزر پایین سپر ساخته.
بررسی طراحی داخلی و کابین نیسان سیلفی
دل من لک زده بود تا یک بار دیگر تریم چرمی صندلی ها را در خودروهای وارداتی ببینم که خوشبختانه در نیسان سیلفی ۲۰۲۳ این اتفاق افتاد. همین جا باید گفت که به وضوح از لحاظ راحتی ، تسلط و ارگونومی این خودرو نسبت به رقبایش یعنی سراتو ۲۰۲۳ ، النترا ۲۰۲۳ و حتی کرولا ۲۰۲۳ جلوتر است.
{مقالات بیشتر}: بررسی مزایا و معایب تویوتا کرولا ۲۰۲۳
همانند چیزی که در نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳ دیدیم، فرمان سه شاخ سیلفی با فرم دی کات و پشت آمپر آنالوگ حس خوشایندی را از رانندگی به راننده منتقل می کند. نمایشگر دیجیتالی کامپیوتر سفری را در آن میان نباید نادیده گرفت که خوانایی خوبی حین رانندگی دارد.
خالی بودن بازو سمت راست فرمان از دکمه کمی توی ذوق می زند اما وقتی به صفحه نمایش ۱۲ اینچی تاچ با چنین کیفیت و عملکردی روبرو شدم حالم سرجایش آمد چیزی که در رقبای این خودرو دیده نمی شد مگر در حد ۷ اینچی آن هم با تاچ و رزولوشن ضعیف تر.
پایین تر از آن با دریچه های تهویه مطبوع و ادوات کنترلی آن ها طرف هستیم که به صورت مکانیکی نیمه دیجیتالی هستند. فضای بزرگ شارژ وایرلس برای قرار دادن تلفن همراه بزرگ (احتمالا ۱۵ پرومکس!!) و بعد از آن قرارگیری ادوات لازمه رانندگی یعنی کیلس استارتر ، دسته دنده الکترونیکی و ترمزپارک برقی را بر روی طرح چوب داریم.
قاب بالای کلاستر ، جلوی داشبورد و بالای رودری ها از پلاستیک خشک هستند اما بقیه قسمت ها مانند میانه رودری ها و بخشی از داشبورد دارای جنس پلاستیک نرم و چرم دور دوخت می باشند که حس کیفیت و اطمینان بالایی به راننده و سرنشینان منتقل می کنند. کیفیت و دقیق بودن مونتاژ Nissan Sylphy نیز نکته ای جالب توجه است که می توان از ردیف بودن دوخت های روی چرم کابین آن را متوجه شد.
شیب سقف بخشی از فضای سر را خورده اما مهندسان ژاپنی با کم کردن ضخامت نشیمن صندلی ها و قرار دادن ان ها در سطح پایینی از اتاق تاحدود زیادی این فقدان را حل کرده اند به نحوی که فردی با قد ۱۸۰ احساس راحتی می کند ضمن این که وجود امکاناتی مانند دریچه تهویه ، زیرآرنجی وسط و سانروف اوضاع را دلچسب تر کرده. ابعاد صندوق نیز مناسب برای خانواده ۴ نفره می باشد.
بررسی فنی و رانندگی نیسان سیلفی نامی موتور
در بخش فنی با خودرویی به مراتب خاص تر از برادران و حتی رقبایش طرف هستیم چرا که در بین خودروهای وارداتی، نیسان سیلفی ۲۰۲۳ جزو معدود سدان های هیبریدی است. این موضوع باعث می شود که تعرفه واردات کمتری روی این خودرو اعمال شود و در نتیجه با قیمتی معقول تر از رقبا به فروش برسد.
بج E-POWER که در برخی قسمت های خودرو دیده می شود نیز به همین قضیه هیبریدی بودن اشاره دارد. وجود یک موتور برقی در کنار یک پیشرانه کم حجم ۱/۲ لیتری که تنفس طبیعی هم می باشد باعث شده تا اسب های چندان بالایی را زیر کاپوت نداشته باشیم اما در عوض به اندازه یک بنز e300 گشتاور و نیرو را تجربه کنیم که به واسطه یک گیربکس یک سرعته منحصر در هیبریدها به چرخ ها انتقال پیدا کند.
حجم موتور | ۱/۲ لیتری + موتور برقی |
تعداد سیلندر | ۴ سیلندر تنفس طبیعی |
محور محرکه | تک دیفرانسیل (FWD) |
قدرت | ۱۳۶ اسب بخار |
گشتاور | ۳۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته |
شتاب صفر تا صد | ۱۱/۵ ثانیه |
وزن | ۱۳۳۰ کیلوگرم |
برجستگی های کاپوت پشت فرمان خودرو دیده می شود و از این حیث تسلط خوبی به جاده داریم. با فشردن دکمه استارت و حرکت دادن گیربکس الکترونیکی خودرو با قدرت مناسبی از جایش بلند می شود که به علت گشتاور بالا و تک سرعته بودن آن است. در سرعت های بالاتر شاهد شتاب گیری ثانویه ضعیف تر از رقبایش هستیم که علت آن اسب بخار کمتر است.
اما واقعیت امر این است که پشت فرمان نیسان سیلفی بیشتر از گاز دادن، دوست دارید که از صدای بسیار پایین موتور ، کابین بدون لرزش اضافه و نرمی سیستم تعلیق لذت ببرید چیزی که در رقبای کره ای اش خیلی کمتر حس می شد. فرمان پذیری خودرو نیز فراتر از تصورم بود و حس اطمینان خوبی به من داد البته که ترمزهای قوی اش نیز بی تاثیر نبودند.
نکته دیگری که در یک خودروی هیبریدی مهم است، مصرف سوختش می باشد که عدد ۳/۹ ترکیبی برای نیسان سیلفی طبق گفته شرکت برای شرایط ایران(بنزین، آب و هوا)کمی دور از ذهن می باشد لذا پس از طی مسافتی به عددی معادل ۶/۵ لیتر در شهر دست پیدا کردیم که با تمام این داستان ها،عدد مناسبی است.
بررسی امکانات مهم نیسان سیلفی جدید وارداتی
نیسان از قدیم الایام هم نسبت به سایر هم وطنانش نظیر تویوتا و سوزوکی دست و دلبازتر بود به نحوی که این موضوع را در محصولاتش می دیدیدم الان نیز همان روال را در نیسان سیلفی ۲۰۲۳ تکرار شده به صورتی که بین رقبای جدید الورودش دارای سطح آپشنی بیشتری است البته که هنوز هم جای برخی امکانات پیش پا افتاده نظیر صندلی برقی ، سردکن صندلی ها یا تهویه دوگانه خالیست.
– ۶ ایربگ – سیستم ESP/TCS/HAC – ترمزپارک برقی – اتوهلد – آینه تاشو برقی
– کیلس – درایو مود – سنسور پارک جلو – سنسور نور – مانیتور ۱۲ اینچ تاچ
– سانروف – رادار بین خطوط – هداپ – دوربین ۳۶۰ – کروزکنترل هوشمند
وضعیت فروش و قیمت نیسان سیلفی در ایران
با توجه به این که نیسان سیلفی کمتر از یک هفته است که توسط نامی موتور معرفی شده بعید است تا اوایل زمستان به سامانه یکپارچه برسد حتی در این صورت نیز موعد تحویل آن زودتر از عید نخواهد بود. قیمت پیش بینی شده برای این خودرو چیزی حدود ۱/۹ میلیارد است که در این صورت باید با رقبایی همچون کیا سراتو ۲۰۲۳ ، هیوندای النترا ۲۰۲۳ و تویوتا کرولا ۲۰۲۳ سرشاخ شود.
{مقالات بیشتر}: بررسی مزایا و معایب کیا سراتو ۲۰۲۳
نقد و بررسی
نیسان سیلفی
اگر معیارهای خرید یک سدان غیرچینی برای شما ظاهر شکیل ، قوای فنی قابل قبول و کیفیت بالا است نیسان سیلفی می تواند شما را راضی کند.
مزایا
- ظاهر جذاب و پخته
- کیفیت و مونتاژ خوب
- امکانات بیشتر از رقبا
- کابین جادار مناسب خانواده
- مصرف پایین تر از همه رقبا
- برند با اصالت
معایب
- شتاب ثانویه ضعیف تر از سراتو و کرولا
- لوازم برقی گران قیمت پیشرانه
سلام
سایتهای مختلفی رو برای نیسان سیلفی بررسی کردم که هیچکدام به اندازه شما کامل و جامع نبود.
اگر امکان داره پیج اینستا خودتون(شایان) رو اعلام کنید
سلام؛
این نظر لطف شماست. پیج اینستاگرام کاریزو به زودی راه اندازی می شود و لینک آن در سایت قرار خواهد گرفت.
سلام همانطور که میدانید علاوه بر نامی خودرو ، آمیتیس خودرو نیز این خودرو رو وارد کرده، میشه بفرمایید کدامیک بهتر یا جدید تر یا فول تر هستند؟
سلام، تیپ وارده از سوی امیتیس خودرو هنوز به طور قطع مشخص نیست و به احتمال بسیار زیاد اول شاهد ورود نسخه های نامی خودرویی به بازار خواهیم یود.
سلام ، خودرو در حال حرکت میتونه باتریهای خودشو شارژ کنه و اگر پاسخ مثبت هست ، آیا همون میزان شارژ کردن در حال حرکت برای ادامه مسیر کافیه یا اینکه باید ذخیره قبلی شارژ هم داشته باشه ؟ منظورم اینه میزان ورودی شارژ به باتری با میزان خروجی شارژ ازش مثلا با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت یکیه ؟ هیچکی تا بحال به این موضوع اشاره نکرده
سلام چیزی که توو مغاله ها نوشته باتری ها وقتی شارژش به ۵۰% رسید موتور بنزینی برای شارژ باتریها روشن میشه و شروع به کار میکنه
کلا این خودرو برقی هست و موتور بنزینی وظیفه شارژ باتریهارو داره