• تماس با ما
  • تبلیغات
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
کاریزو
  • صفحه اصلی
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای آمریکایی
    • خودروهای ایتالیایی
    • خودروهای ایرانی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای کره ای
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • قیمت روز خودرو
  • فروشگاه

No products in the cart.

  • ورود کاربر
  • ثبت نام
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای آمریکایی
    • خودروهای ایتالیایی
    • خودروهای ایرانی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای کره ای
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • قیمت روز خودرو
  • فروشگاه
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
کاریزو
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج

بررسی مزایا و معایب فردا T5

شایان شاهمرادی توسط شایان شاهمرادی
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۲
خانه نقد و بررسی انواع خودرو خودروهای چینی
Share on FacebookShare on Twitter
بررسی مزایا و معایب فردا T5
بررسی مزایا و معایب فردا T5
بررسی مزایا و معایب فردا T5
بررسی مزایا و معایب فردا T5
بررسی مزایا و معایب فردا T5
بررسی مزایا و معایب فردا T5

بررسی مزایا و معایب فردا T5 مقاله ای است که به طور جامع و کامل این چینی تازه وارد را که سر و صدای زیادی به پا کرده را بررسی میکنیم تا ببینیم آیا با این قیمت ها ارزش خرید دارد یا خیر؛ پس با ما همراه باشید!

در اواخر سال ۱۴۰۰ بود که کارخانه فردا موتور تصمیم به معرفی کراس اووری جدید با نام FMC T5 گرفت. این خودرو در واقع در بازار چین با عنوان دانگ فنگ T5 عرضه شده است. بله درست حدس زدید این خودروی چینی الاصل ساخت شرکت دانگ فنگ موتور می باشد که آن را به واسطه حضور خودروهایی همچون H30 CROSS به خوبی می شناسیم.

فردا موتور از معدود شرکت های خودروهای چینی است که نتوانست مانند دو رقیب اصلی خود یعنی مدیران خودرو و کرمان موتور بر سر زبان ها بیفتد. عمده شهرت این شرکت به دلیل عرضه سدان جمع و جوری با نام فردا ۵۱۱ بود که متاسفانه آن هم با شکست بزرگی در فروش مواجه شد.

بررسی-فردا-T5

طراحی ظاهری فردا T5

با وجود اینکه حدود یک سالی از عرضه فردا T5 به بازار می شود ولی اگر سوار بر آن کمی در معابر شهری دور بزنید توجه بسیاری از مردم را به خود جلب می کند به طوری که بعضی تصور می کنند که این خودرو ساخت چین نمی باشد. از این حیث دارای طراحی زیبا اما تا حدودی عجیب است. زمانی که به نمای عقب خودرو نگاهی می اندازیم با چراغ هایی به هم پیوسته رو به رو می شویم که در نوع خود جالب می باشد. البته همین سبک طراحی باعث شده تا بسیاری از مردم لقب ابرو پیوندی را به آن نسبت دهند.

نمای جلوی فردا T5 کمی منطقی تر طراحی شده و عامه پسند تر می باشد. جلو پنجره بزرگ به همراه نوارهای کرومی و پیانویی و چراغ های مزین شده به LED در کنار کاپوت نسبتا عضلانی و بلندش همگی باعث اسپرت تر نشان دادن ظاهر خودرو بوده اند. همچنین رینگ های این کراس اوور نیز از نوع ۵ پر و ۱۸ اینچی با لاستیک های ۲۱۵/۵۵ انتخاب شده اند که با ظاهر کلی خودرو هماهنگی مطلوبی دارد.

{بیشتر بخوانید}: بررسی مزایا و معایب فردا SX5

از انجا که ما ایرانی ها علاقه زیادی به شاسی بلند، کراس اوور و … داریم؛ به همین دلیل جای تعجب ندارد که از قد و هیکل نمای کناری فردا T5 لذت ببریم. ارتفاع بلند در کنار خطوط و انحنای زیاد بدنه همگی نسخه ای جذاب برای مشتریان ایرانی می باشد.

وارد کابین که می شویم اولین چیزی که توجهمان را جلب می کند صفحه نمایش ۱۲ اینچی عمودی است که ما را به یاد خودروهای تسلا می اندازد اما واقعا این کجا و آن کجا! طراحی کلی کابین به لطف استفاده از دوخت روی داشبورد و نوارهای قرمز رنگ صندلی ها خوب از آب در آمده است. ارتفاع کلی داشبورد و ادوات داخلی بالاتر از حالت عادی است و شاید همین نکته برای بسیاری ها اذیت کننده باشد.

کمی پایینتر با تعداد نسبتا زیادی از دکمه مواجه می شویم که بخشی از انها مربوط به کنترل سیستم تهویه مطبوع بوده و تعدادی دیگر هم مربوط به آپشن ها می شود. کیفیت نوشته ها مناسب بوده اما باید ببینیم که در کارکرد های بالاتر نیز همینگونه می مانند یا نه.

کیفیت کابین به طور کلی متوسط ارزیابی می شود و در بیشتر قسمت ها ترکیبی از پلاستیک خشک و نرم استفاده شده که در کنار آن ها قطعات پیانویی و کرومی کمی اوضاع را دلچسب تر کرده اند. در کل از آنجا که فردا T5 جزو چینی های ارزان قیمت در بازار چین است نمی توان انتظار بالایی از آن داشت اما متریال رودری ها رضایت بخش بوده و نمره قبولی را می گیرد.

فضای کابین نیز به لطف طول ۴/۵ متری اش خوب تلقی می شود به طوری که ۳ بزرگسال احساس راحتی خواند داشت. البته نباید فراموش کرد که این خودرو در بازار جهانی دارای دو نسخه ۵ نفره و ۷ نفره است که متاسفانه فقط نسخه ۵ نفره وارد کشور شده است. اما فضای بار فردا T5 در حد رقیبی مانند فیدلیتی نبوده و بیشتر در حد و اندازه های فونیکس FX ظاهر می شود.

فردا-T5

مشخصات فنی فردا T5

از آنجایی که در سالهای اخیر چینی ها علاقه زیادی در استفاده از موتور ۱/۵ لیتری توربو داشتند این خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست اما نکته حائز اهمیت این است که این پیشرانه دارای تکنولوژی میتسوبیشی (MIVEC) می باشد.

هر آن چیزی که لازم است تا شما عزیزان بدانید در جدول زیر قرار گرفته است:

حجم موتور ۵/۱ لیتری توربو
تعداد سیلندر ۴
قدرت ۱۵۳ اسب بخار
گشتاور ۲۳۱ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرکه دیفرانسیل جلو FWD
شتاب صفر تا صد ۵/۱۱ ثانیه

هنگام شروع رانندگی با فردا T5 با شناختی که از خودروهای توربو مخصوصا چینی داشتیم لگ توربو قابل حس می باشد و از طرفی  گیربکس خودرو عملکرد خیلی دقیقی نداشته و در بسیاری از مواقع اصطلاحا گیج می زند. همین عوامل باعث شده تا بخشی شتاب و قدرت هدر رود. ترمزهای خودرو نیز برای این وزن و راه رفتن کافی بوده اما در ترمزگیری های سنگین خودرو اصطلاحا کله کرده که این ضعف به فاق زیاد لاستیک ها مربوط می شود.

{بیشتر بخوانید}: بررسی جامع مزایا و معایب پنهان فردا سوبا M4

یکی از نکات خوب این خودرو عایق بندی مناسب کابین است که در هنگام تخته کردن نیز صدای آزار دهنده ای وارد کابین نمی شود. سواری فردا T5 با وجود سیستم تعلیق نه چندان پیشرفته نسبتا نرم و قابل قبول ظاهر می شود. در بحث هندلینگ، این خودرو به علت پهنای کم لاستیک و ارتفاع زیاد آنقدرها خوب ظاهر نمی شود و چسبندگی رقبایش را ندارد.

ناگفته نماند که در بازار چین نمونه ی ۱/۶ لیتری تنفس طبیعی با گیربکس ۵ سرعته و ۱۲۳ اسب بخار قدرت وجود دارد که این نمونه تاکنون در ایران توسط شرکت عرضه نشده است.

نقد و بررسی فردا T5

امکانات و تجهیزات رفاهی FMC T5

از مهمترین امکانات این نوجوان چینی می توان به رادار نقطه کور و ترمزپارک برقی و سیستم ESP و صندوق برقی و اتوهلد و صندلی برقی راننده و سقف پاناروما و تهویه مطبوع اتومات و دوگانه همچنین به کروزکنترل و … اشاره نمود.
این خودرو از حیث آپشن و امکانات در حد رقبای خود ظاهر شده و در جایگاه خوبی قرار می گیرد.

قیمت و خدمات فردا T5

یکی از دلایل فروش ضعیف تر این خودرو نسبت به رقبایی همچون X55 را باید شرکت عرضه کننده آن دانست چرا که تیراژ تبلیغاتی چندان مناسبی را مهیا نکرد و قطعا ترجیح خرید مشتری ایرانی محصول شناخته شده تر است! فردا T5 هم اکنون (۵/۲۲) قیمتی بالغ بر ۱/۶ میلیارد تومان دارد که با باید دید که با وجود ۵ سال گارانتی می تواند خریداران را از کره ای کارکرده صرف نظر کند؟

FMC-T5

نتیجه گیری و ارزش خرید

این خودرو از لحاظ قیمتی رقبای زیادی را اعم از چینی و ایرانی پیش روی خود می بیند و قطعا کار سختی را پیش رو دارد. از رقبای این خودرو میتوان به SWM G01 و MVM X55PRO و JAC S5 NEW نام برد. قطعا فردا T5 خودروی بدی نیست و ویژگی های مثبت زیادی دارد اما رقبایش آنقدر بد نیستند که خریدار را به سمت T5 سوق دهد.

در حال دانلود ویدئو ...

نقد و بررسی

فردا T5

۵۶% امتیاز

فردا T5 خودرویی است با ویژگی های مثبت زیاد اما از شانس بدش به رقبایی برخورده است که مهره تاثیر گذارتری از آن هستند.

مزایا

  • طراحی تهاجمی و چشمگیرتر از رقبا
  • سطح امکانات در حد رقبا
  • کابین بزرگ در ردیف جلو و عقب
  • مدت زمان زیاد گارانتی

معایب

  • خدمات پس از فروش ضعیف
  • شتاب و قدرت ضعیفتر از X55
  • گیربکس نه چندان هوشمند
  • فضای صندوق کوچکتر از دیگنیتی و فیدلیتی
  • هندلینگ ضعیفتر از دیگنیتی

مرور نقد بررسی

  • طراحی ظاهری ۰%
  • امکانات رفاهی ۰%
  • کیفیت ۰%
  • قدرت فنی ۰%
  • کم بودن هزینه نگهداری ۰%
  • فراوانی قطعات و خدمات ۰%
  • بازار خرید و فروش ۰%
  • ارزش خرید ۰%
برچسب: فردا(FMC)
شایان شاهمرادی

شایان شاهمرادی

بالاخره هر فردی با یک چیزی در زندگی خوشحال می شود آن یک چیز برای من ماشین شد.

پست بعدی
جامع ترین تست و بررسی بی ام و 125i

بررسی مزایا و معایب بی ام و 125i

دیدگاه ها 10

  1. maziar می‌گوید:
    2 سال قبل

    امروز رفتم از نزدیک در نمایندگی اهواز دیدم.البته نمایندگی که نبود همه ماشینی،توش،بود.بیشتر نمایشگاه میومد.یعنی رفتم از،نزدیک ببینم که دیگه خرید رو قطعی کرده باشم.بیرونش خوب بود.از،نظر فنی،هم زیاد برام مهم نیست همون موتور میتسوبیشی و گیربکس کم اصطحلاکش کفایت میکنه.ولی داخلش اینقد افتضاح بود که پشیمون شدم از خرید.چرم صندلی و رو دربها انگار تار مو بود.اینقد بی کیفیت که باورش برام سخت بود با این قیمت و این کیفیت.انگار به،شعور آدم توهین کردن.یه جوری که انگار بخوان با ارزونی سرت کلاه بزارن.قسمت بدترش.سقف پانوراما بود که تور زده بودن بجای برزنت.یعنی آفتاب صبحگاهی هم ازش رد میشه.اونم تو اهواز و گرما بماند.تازه اگر۶ ماه دوام بیاره و پاره نشه.کیفیت داشبورد بد نبود.ولی بازم بی کیفیت جلوه می‌کرد. اومدن طرح دوخت رو رو فوم داخل در آوردن که خیلی بی کلاسی بود.یه رینگی زیر ماشین بود انگار تو افغانستان قالب زده بودن.مات و بدون رنگ. البته یکی دیگه بود رینگ دو رنگ داشت که خوب بود.خلاصه حیف.چرم و رو دربها اگر زدگی پیدا کرد چیزی نیست که بری بخریش یا درستش کنی.باید تو دوری کل ماشینو عوض کنی.صندلیهای بزرگ و طرح قشنگی داشتن. ولی کیفیت زباله.

    پاسخ
    • علی سلیمانی می‌گوید:
      2 سال قبل

      مرسی از اینکه تجربه خودتون رو به اشتراک گذاشتید.

      پاسخ
      • حسنزاده می‌گوید:
        1 سال قبل

        به نظر شما احترام میذارم ولی بر عکس شما من از درونش که با چرم کار شده بود خوشم اومد

        پاسخ
    • Pak می‌گوید:
      2 سال قبل

      تو برو سوار پراید شو اون برات بهتره استاد

      پاسخ
    • رضا ف م می‌گوید:
      11 ماه قبل

      سلام وقتت بخیر
      بنظرم قضاوتتان منصفانه نیست و اینکه هرچی پول بدی آش میخوری .. الان t5 با توجه به شرایط قسطی بودن و امکانات نسبتا خوبش بصرفه هست چون اگه بخوای بری لاماری یا تیگو ۷ پریمیوم بخری باید ۱/۹۰۰ میلیارد خرج کنی ولی این ماشین با ۸۰۰ چلو و ۷ ماه بعدش ۱۰۰ میلیون و قسط بندی ۱۲ یا ۲۴ یا ۳۰ ماهه میتونی بخری
      مطمن باش تی ۵ از هایما s5 بهتره چون هایما اس ۵ مشکل موتوری و گیربکس بیشتر داره.
      موفق باشید

      پاسخ
  2. maziar می‌گوید:
    2 سال قبل

    من هایما s5ثیت نام کردم .گفتم در اومد بفروشم t5یا x55پرو داشبورد جدید تیگو۷رو یا هایما s7 بگیرم.چیزی که در حد پولم باشه.ولی هر چی لالا پایین کردم میبینم همون هایما بهتره.هر چند داخلش قدیمیه و بیرونشم همینطور.x55 که هری بالا پایین کردم لامصب تو دل نمیره انگار هاچ بک بود از نظر کیفی از بقیه بهتره ولی اصلا به شاسی نمیخوره انگار با ماهیتابه زدی پشتش صاف شده.s7 هم که قیافش خیلی قدیمی شده مخصوصا دفییوز عقب انگار مال تیبا دو بهش چسبوندی و جلو قدیمی و کنار ساده.تی ۵ هم که خدمات درستی نداره به کنار کیفیت هم ریده.یعنی بازار از این انحصاری تر نمیشه.همه چی اشغال تو اشغال شده.بقیه ماشینها هم هم رده نیستن.جک اس۵ هم واقعا دیگه قدیمی شده.

    پاسخ
    • علی سلیمانی می‌گوید:
      2 سال قبل

      بله هایما S5 جدید با توجه به بهبود گیربکس، بهتر از سال های اول عرضه اش ظاهر شده. تنها نکته در استفاده این خودرو رعایت استفاده از بنزین با کیفیت می باشد چرا که خرابی های فنی محصولات هایما چه S7 چه S5 از این بابت کم نیست.

      پاسخ
  3. حکیم می‌گوید:
    1 سال قبل

    تنها دلیلی که مجبورم کنه انتخابش کنم فقط فضای بزرگ کابینه و سقف پانوراماشه والا که دیزاین داشبورد و مانیتور و تور سقف واقعا دل آدمو میزنه چه کنیم که با این قیمت و به این بزرگی ماشین چینی نداریم سایزش برای راحتی خانواده خیلی عالیه نسبت به رقبای هم قیمتش

    پاسخ
  4. محمد می‌گوید:
    12 ماه قبل

    t5 با آپشن هایی که داره به زودی موقعیت خود را در بازار پیدا میکند .خداروشکر نمایندگی و تیراژ تولید نیز در حال افزایش میباشد.

    پاسخ
  5. سعید ولایی می‌گوید:
    12 ماه قبل

    با درود
    ماشینی که خدمات پس از فروش ندارد خرید آن منطقی نیست!؟ بنده مدل t5 سال تولید ۱۴۰۱ رو خریدم اما بخاطر سرو صدای جلوبندی که قطعه سیبک مشکل داره الان دو ماه تو نوبت هستم متأسفانه هنوز تا این تاریخ یعنی چهارده شهریور نتونستن قطعه رو تأمین کنند!؟! امروز رفتم استارت بزنم باطری نداره!؟ تماس گرفتم امداد خودرو فردا موتور جواب نمیدن ؟! نمیدونم چرا اسم امداد میگذارند برای خدمات ؟!؟! خلاصه اینکه من اگر دوباره بخوام ماشین بخرم ترجیح میدم ماشین های دست دوم ژاپن و یا کره رو بخرم اما سراغ چینی ها نرم!؟!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

دریافت تخفیف ویژه با عضویت در خبرنامه

بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی

وب سایت کاریزو

وب سایت مجله ای کاریزو با هدف جامع ترین و تخصصی ترین وب سایت مجله ای در حوزه خودرو فعالیت خود را آغاز کرد که نزد کاربران بسیار مورد توجه قرار گرفته و در میان علاقه مندان دنیای خودرو محبوب می باشد.

 

هدف گروه ما کمک به مردم سرزمین ایران است تا بتوانند خودرو مناسب خود را با توجه به نیازها و امکاناتی که مد نظرشان است انتخاب کنند و دچار پشیمانی بعد از خرید خودرو نشوند.

دسته‌ها

  • اخبار خودرو
  • ثبت نام خودرو
  • خودروهای آلمانی
  • خودروهای ایتالیایی
  • خودروهای ایرانی
  • خودروهای جدید
  • خودروهای چینی
  • خودروهای ژاپنی
  • خودروهای فرانسوی
  • خودروهای کره ای
  • دسته‌بندی نشده
  • مقایسه خودروها
  • نقد و بررسی انواع خودرو

عضویت در خبرنامه

دریافت تخفیف ویژه با عضویت در خبرنامه

  • تماس با ما
  • تبلیغات
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو

وب سایت کاریزو طراحی شده شده توسط جسکو وب. تمام حقوق محفوظ است © 2023 .

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • فروشگاه
  • قیمت روز خودرو
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای کره ای
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای ایتالیایی
  • تماس با ما
  • اخبار
  • حساب کاربری من
  • سبد خرید

وب سایت کاریزو طراحی شده شده توسط جسکو وب. تمام حقوق محفوظ است © 2023 .

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟ ثبت نام

ساخت حساب کاربری!

فرم زیر را برای ثبت نام تکمیل نمایید

همه فیلد ها ضروری اند وارد شدن

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن