• تماس با ما
  • تبلیغات
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
کاریزو
  • صفحه اصلی
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای آمریکایی
    • خودروهای ایتالیایی
    • خودروهای ایرانی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای کره ای
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • قیمت روز خودرو
  • فروشگاه

No products in the cart.

  • ورود کاربر
  • ثبت نام
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای آمریکایی
    • خودروهای ایتالیایی
    • خودروهای ایرانی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای کره ای
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • قیمت روز خودرو
  • فروشگاه
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
کاریزو
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج

نقد و بررسی تویوتا سولارا

شایان شاهمرادی توسط شایان شاهمرادی
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۲
خانه نقد و بررسی انواع خودرو خودروهای ژاپنی
Share on FacebookShare on Twitter

جامع ترین نقد و بررسی تویوتا سولارا، مقاله ای است شامل تحلیل بخش های مختلف این خودرو و بیان نکات مثبت و منفی این کوپه ی ژاپنی.

امروز به سراغ خودروی کوپه ای رفتیم که هم با برندش آشنایی خوبی داریم و هم با مدل سدانش اما خودش خیلی برایمان نام آشنا نیست. امروز از تویوتا سولارا که در واقع نمونه ی کوپه ی تویوتا کمری محسوب می شود، میزبانی می کنیم.

تاریخچه تویوتا سولارا

تویوتا کمری سولارا در قالب دو نسل وارد بازارهای جهانی شده است که سهم کشورمان تنها نسل دوم آن بود که البته تعداد بسیار کمی از آن در خیابان ها دیده می شود و برخلاف مدل سدانش به فروش بالایی دست پیدا نکرد.

سولارا در دو نوع کوپه و رودستر(کروک) در بازارهای جهانی وجود دارد که نمونه کوپه اش به تعداد بیشتری به کشورمان راه یافت و تعداد نمونه کروک کمتر از انگشتان دست است.

این خودرو برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ طراحی و به بازار معرفی شد و یکسال بعد به دست مشتریان رسید و تا سال ۲۰۰۳ روی خط تولید قرار داشت. این نسل سولارا در کانادا مونتاژ می شد و توانست در کشورهایی مانند آمریکا ، کانادا و استرالیا به فروش بالایی دست پیدا کند.

نسل دوم تویوتا سولارا که خودروی مورد بررسی ما هم از همین است، در سال ۲۰۰۳ در معرض نمایش عموم قرار گرفت و به عنوان مدل ۲۰۰۴ وارد بازار شد و سال ۲۰۰۸ بود که برای همیشه از خط تولید کنار رفت. این نسل بر روی پلتفرم کمری سدان نسل پنجم شکل گرفته است. لازم به ذکر است که این نسل در سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ توسط ایرتویا وارد کشور شد.

طراحی تویوتا سولارا

هنگامی که تویوتا سولارا را در خیابان مشاهده می کنید، احتمالا دو چیز به ذهنتان خطور می کند، اول تصور می کنید که این خودرو محصولی از شرکت لکسوس است که انصافا رخ جلویش شباهت زیادی به لکسوس ES دارد، دوم فکر می کنید که خودرویی تازه وارد و چینی است.

در نمای جلویی سولارا، با چراغ هایی کشیده دارای لنز رو به رو می شویم که به نوعی سنت شکنی برای تویوتا محسوب می شود. ما بین چراغ ها جلو پنجره ی کوچکی قرار که اگر کمی بزرگتر بود زیباتر جلوه می کرد. دو خط نیز از بالای کاپوت شروع شده و تا جلوی سپر امتداد یافته که به نوبه ی خود جذاب است.

هنگامی که به نمای کناری نگاه می کنیم، ابعاد بزرگ و کشیده خودرو توجهمان را جلب کرده و عملا تفاوت آنچنانی با نمونه سدانش ندارد و فقط طول درب های خودرو کمی کوتاه تر شده اند. رینگ های خودرو نیز با سایز ۱۷ اینچی ظاهر خوبی را ایجاد کرده است.

طراحی عقب سولارا با وجود چراغ های کشیده که از بالای گلگیر عقب شروع شده و تا بالای سپر امتداد یافته، هماهنگی مطلوبی با رخ جلو دارد. چراغ دنده عقب خودرو روی سپر واقع شده است که ممکن است در بعضی مواقع هنگام دنده عقب رفتن به خوبی دیده نشود. در پایین سپر تورفتگی ایجاد شده است که به همراه سراگزوز نمایان شده، ظاهر اسپرتی را به خودرو بخشیده است.

طراحی داخلی تویوتا سولارا شباهت زیادی به کابین نسل ششم کمری دارد و بر خلاف بیرون خودرو، طراحی ساده و به دور از هیجانی دارد که شاید به مذاق جوانان خوش نیاید. البته کیفیت کابین مانند بیشتر تویوتاها زبانزد است و ایراد خاصی به آن وارد نیست و دوام کابین پس از طی کیلومترها هنوز خوب و بی صدا است.

فضای کابین و صندوق سولارا بر خلاف بیشتر کوپه ها، فضایی مناسب و حتی می توان گفت که نزدیک به نمونه ی سدان را ارائه می کند.

مشخصات فنی و رانندگی Toyota Solara

سولارا در بازارهای جهانی با دو موتور ۲/۴ لیتری و ۳/۳ لیتری عرضه شده که تنها نمونه حجیم تر به ایران رسیده است.نکته ی مهم، یکسان بودن موتور این خودرو با بعضی از مدل های لکسوس از جمله ES است:

حجم موتور ۳/۳ لیتری
تعداد سیلندر ۶ سیلندر تنفس طبیعی
محور محرکه تک دیفرانسیل (FWD)
قدرت ۲۱۰ اسب بخار
گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک
شتاب صفر تا صد ۸/۵ ثانیه
وزن ۱۵۵۵ کیلوگرم

هنگام شروع حرکت با تویوتا سولارا به علت حجم و تعداد سیلندر بالای موتور ، شاهد شتاب اولیه خوبی هستیم که البته این چابکی در سرعت های بالا نیز دیده می شود که نکته ی خوبی برای جوانان است اما ای کاش هندلینگش هم به مانند قدرت موتورش بود. در واقع به علت تعلیق نرم در عقب خودرو شاهد ناپایداری نسبتا زیاد این خودرو در پیچ ها هستیم. اما قدرت خوب ترمزها و سیستم های ایمنی خودرو باعث شده تا سولارا ۵ ستاره ایمنی را به راحتی بدست آورد.

از آنجایی که سولارا دیفرانسیل جلو است نباید انتظار لذت رانندگی بالای کوپه هایی همچون تویوتا GT86 یا جنسیس کوپه را داشته باشیم اما رانندگی با سولارا نوید یک سواری مطمئن را می دهید حالا چه داخل شهر یا بیرون شهر.

امکانات مهم تویوتا سولارا 

– ۴ ایربگ                          – سیستم ESP                               – کروز کنترل

– سنسور دنده عقب             – سانروف                                      – صندلی های جلو برقی

– گرمکن صندلی های جلو     – سیستم تهویه اتومات و دوگانه         – آینه تاشو برقی

با توجه به اینکه حدود ۱۶-۱۷ از تولید سولارا می گذرد و با توجه به شناختی که از تویوتا داریم؛ نمی توان انتظار زیادی در این بخش داشته باشیم.

نقد و بررسی

تویوتا سولارا

۵۸% امتیاز

تویوتا سولارا خودرویی خاص و کمیاب بوده که تفاوت عمده ای با کمری نداشته و فقط کمی اسپرت تر شده است اگر شما به دنبال خودرویی خانوادگی با چاشنی اسپرت بودن می گردید، سولارا پیش روی شماست.

مزایا

  • ظاهر خاص
  • کیفیت کابین
  • قدرت و شتاب مناسب

معایب

  • آپشن های نه چندان زیاد
  • بازار خرید و فروش ضعیف

مرور نقد بررسی

  • طراحی ظاهری ۰%
  • امکانات رفاهی ۰%
  • قدرت فنی ۰%
  • کیفیت ۰%
  • فراوانی خدمات و قطعات ۰%
  • بازار خرید و فروش ۰%
  • کم بودن هزینه نگهداری ۰%
  • ارزش خرید ۰%
برچسب: تویوتا(Toyota)
شایان شاهمرادی

شایان شاهمرادی

بالاخره هر فردی با یک چیزی در زندگی خوشحال می شود آن یک چیز برای من ماشین شد.

پست بعدی
کامل-ترین-نقد-و-بررسی-آلفارومئو-میتو-350x350

بررسی مزایا و معایب آلفارومئو میتو

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

دریافت تخفیف ویژه با عضویت در خبرنامه

بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی

وب سایت کاریزو

وب سایت مجله ای کاریزو با هدف جامع ترین و تخصصی ترین وب سایت مجله ای در حوزه خودرو فعالیت خود را آغاز کرد که نزد کاربران بسیار مورد توجه قرار گرفته و در میان علاقه مندان دنیای خودرو محبوب می باشد.

 

هدف گروه ما کمک به مردم سرزمین ایران است تا بتوانند خودرو مناسب خود را با توجه به نیازها و امکاناتی که مد نظرشان است انتخاب کنند و دچار پشیمانی بعد از خرید خودرو نشوند.

دسته‌ها

  • اخبار خودرو
  • ثبت نام خودرو
  • خودروهای آلمانی
  • خودروهای ایتالیایی
  • خودروهای ایرانی
  • خودروهای جدید
  • خودروهای چینی
  • خودروهای ژاپنی
  • خودروهای فرانسوی
  • خودروهای کره ای
  • دسته‌بندی نشده
  • مقایسه خودروها
  • نقد و بررسی انواع خودرو

عضویت در خبرنامه

دریافت تخفیف ویژه با عضویت در خبرنامه

  • تماس با ما
  • تبلیغات
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو

وب سایت کاریزو طراحی شده شده توسط جسکو وب. تمام حقوق محفوظ است © 2023 .

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • فروشگاه
  • قیمت روز خودرو
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای کره ای
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای ایتالیایی
  • تماس با ما
  • اخبار
  • حساب کاربری من
  • سبد خرید

وب سایت کاریزو طراحی شده شده توسط جسکو وب. تمام حقوق محفوظ است © 2023 .

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟ ثبت نام

ساخت حساب کاربری!

فرم زیر را برای ثبت نام تکمیل نمایید

همه فیلد ها ضروری اند وارد شدن

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن