• تماس با ما
  • تبلیغات
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
کاریزو
  • صفحه اصلی
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای آمریکایی
    • خودروهای ایتالیایی
    • خودروهای ایرانی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای کره ای
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • قیمت روز خودرو
  • فروشگاه

No products in the cart.

  • ورود کاربر
  • ثبت نام
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای آمریکایی
    • خودروهای ایتالیایی
    • خودروهای ایرانی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای کره ای
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • قیمت روز خودرو
  • فروشگاه
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
کاریزو
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج

بررسی مزایا و معایب سانگ یانگ کوراندو

شایان شاهمرادی توسط شایان شاهمرادی
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۲
خانه نقد و بررسی انواع خودرو خودروهای کره ای
Share on FacebookShare on Twitter

جامع ترین بررسی مزایا و معایب سانگ یانگ کوراندو ، مقاله ای کامل در مورد این کراس اوور کره ای است.

بسیاری از باورهای ما مردم در دنیا نادرست هستند. یکی از آن ها پرفروش بودن همه ی خودرو های کره ای است بطوریکه امروز به سراغ بررسی محصول کره ای رفتیم که هم خودش و هم برندش در کشورمان طرفداران زیادی ندارند. سانگ یانگ کوراندو کراس اووری است که با وجود سال های نسبتا طولانی حضورش به فروش بالایی دست نیافت.

تاریخچه سانگ یانگ کوراندو

خودروسازی سانگ یانگ، خودروی کوراندو را در قالب چهار نسل به بازار فرستاده است که سهم بازار کشورمان نسل دوم و سوم آن بوده است.

بررسی کوراندو

اولین نسل از سانگ یانگ کوراندو در سال ۱۹۷۶ و حوالی جنگ جهانی طراحی و تولید گردید که البته این نسل ماحصل مشارکت سانگ یانگ و جیپ بود. این خودرو در اوایل عرضه با نام جیپ به بازار آمد و بعدها در سال ۱۹۸۳ به سانگ یانگ تغییر یافت.

ما ایرانی ها با نسل دوم کوراندو که در سال های اوج واردات خودرو به کشورمان آمد، آشنایی خوبی داریم. این نسل در حوالی سال ۱۹۹۴ معرفی شد و در سال ۸۵ شمسی با هر دو نوع موتور ۲/۳ و ۳/۲ لیتر وارد کشورمان گردید. البته این نسل به علت ظاهر نه چندان جذاب و استهلاک بالا به فروش بالایی دست پیدا نکرد.

نسل سوم این خودرو که به سانگ یانگ نیو کوراندو معروف است در سال ۲۰۱۰ پایش به خیابان های کره باز شد و در سال ۹۴ شمسی وارد ایران شد تا با هموطنانی همچون توسان و اسپورتیج دست به یقه شود. این نسل دو فیس لیفت را برروی خود تجربه کرد که از شانس خوبمان هر دو نسل وارد کشور شده اند یکی در سال ۲۰۱۷ و دیگری ۲۰۱۸ که تفاوت هایی در سپر ، رینگ و امکانات رفاهی دارند.

آخرین نسل ارائه شده از کوراندو به بازار جهانی در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد و تاکنون روی خط تولید قرار دارد. این نسل دارای مدل تمام الکتریکی نیز می باشد که پیشرفت زیادی برای این خودروساز محسوب می شود.

طراحی سانگ یانگ کوراندو

در نمای جلویی کوراندو، با کاپوتی با ارتفاع نسبتا بالایی طرف هستیم که چراغ های بزرگ و کشیده جلوی کاپوت قرار گرفته اند. جلو پنجره نسبتا بزرگ و مستطیلی شکلش راه ارتباطی بین چراغ ها است که نمایی لوکس و باوقارتری نسبت به نمونه قبل فیس لیفت را دارند. استفاده از پلاستیک های مشکی رنگ روی سپر به همراه مه شکن های L شکل باعث شده تا حس اسپرتی خوبی به ماشین بدهند.

چیزی که در نمای جانبی بسیار واضح است، ارتفاع بالاتر سانگ یانگ کوراندو نسبت به رقبایی همچون اسپورتیج و توسان می باشد.البته شیشه های کوتاه خودرو و خطوط ناموازی که روی درب ها کشیده شده اند در این امر بی تاثیر نبوده لند. رینگ ها نیز سایز ۱۸ اینچی دارند که به واسطه طراحی شان ظاهر تهاجمی داده اند.

نمای عقبی کوراندو هماهنگی خوبی با رخ جلو داشته و استفاده از چراغ های کشیده و عمودی به همراه دو خروجی اگزوز در طرفین دیفیوزر باعث شده تا ظاهر اسپرت تری را مشاهده کنیم.با اینکه عرض خودرو نسبت به نمونه قبل فیس لیفت بیشتر شده اما همچنان عرض کم نسبت به رقبا مشهود است.

سانگ یانگ کوراندو

در داخل کابین سانگ یانگ کوراندو از المان هایی نسبتا تکراری که در بیشتر خودروها دیده بودیم استفاده شده و استفاده از یک صفحه نمایش در وسط و دریچه تهویه مطبوع کشیده کمی قدیم به نظر می رسد. ارتفاع بالای داشبورد شاید کی اذیت کننده باشد اما استفاده از طرح چوب بر روی داشبورد به زیبایی این بخش کمک کرده است. فرمان سه شاخ نیز خوش دست است. کیفیت کابین همانند دیگر رقبای کره در حد متوسطی بوده و راضی کننده است.

یکی از نقاط قوت خوب این خودرو، فضای داخلی کابین است که نه از نظر ارتفاع و نه از نظر فضای پا چه برای سرنشینان جلو و چه عقب هیچ مشکلی وجود ندارد. فضای صندوق نیز برای یک خانواده ۴ نفره به خوبی پاسخگو می باشد.

اطلاعات فنی و رانندگی Ssangyoung Korando

شاید یکی از دلایل شکست این خودرو در فروش همین بخش باشد، جایی که حجم کمتر موتورش نسبت به رقبا کاملا به چشم می آید. البته که این مورد در بیشتر خودروهای این کمپانی دیده می شود. ای کاش که سازنده با استفاده از یک توربوشارژ دهان تمامی رقبا را می بست.

حجم موتور ۲  لیتری
تعداد سیلندر ۴ سیلندر تنفس طبیعی
محور محرکه دو دیفرانسیل (۴wd)
قدرت ۱۵۰ اسب بخار
گشتاور ۱۹۷ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
شتاب صفر تا صد ۱۱ ثانیه
وزن ۱۶۸۰ کیلوگرم

شروع حرکت با کوراندو کاملا معمولی و بدون هیجان است اما با دور گرفتن خودرو، اوضاع کمی بهتر می شود. هندلینگ و فرمان پذیری خودرو به طرز عجیبی ضعیفتر از رقبای خود است و حرکت گهواره ای حتی در سرعت های پایین نیز دیده می شود که علت این امر را باید ارتفاع بیش از حد بالا و عرض کم دانست البته که لاستیک های ۲۲۵ اینچ نیز بی اثر نیستند.

دو دیفرانسیل بودن این خودرو مزیت بزرگی است که به همراه زاویه ورود و خروج نسبتا خوبش، می تواند شما را در مشیرهای ناهموار یاری کند.

کابین کوراندو

امکانات مهم سانگ یانگ کوراندو پرمیوم پلاس

لازم به ذکر است که مدل ۲۰۱۸ فقط در نسخه های پرمیوم پلاس وجود دارد و برای مدل های ۲۰۱۵ تنها سه تیپ اپتیموم ، پرمیموم و پرمیوم پلاس

– ۸ ایربگ                            – سیستم تهویه اتومات                      – کروز کنترل هوشمند

– سنسور باران                       – گرمکن صندلی های جلو                  – گرمکن فرمان

– سانروف                            – صندلی های جلو برقی                     – سردکن صندلی راننده

سانگ یانگ کوراندو از لحاط آپشنی کمبود خاضی ندارد و در حد رقبا ظاهر می شود.

نقد و بررسی

سانگ یانگ کوراندو

۵۹% امتیاز

این خودرو نسبت به رقبای خود قیمت منطقی تری دارد لذا اگر بودجه خرید آن ها را ندارید این یک گزینه مناسب است.

مزایا

  • استهلاک پایین
  • کابین بزرگ
  • امکانات مناسب

معایب

  • بازار خرید و فروش ضعیف
  • شتاب ضعیف

مرور نقد بررسی

  • طراحی ظاهری ۰%
  • امکانات رفاهی ۰%
  • کیفیت ۰%
  • قدرت فنی ۰%
  • کم بودن هزینه نگهداری ۰%
  • بازار خرید و فروش ۰%
  • فراوانی قطعات و خدمات ۰%
  • ارزش خرید ۰%
برچسب: سانگ یانگ(Ssangyong)
شایان شاهمرادی

شایان شاهمرادی

بالاخره هر فردی با یک چیزی در زندگی خوشحال می شود آن یک چیز برای من ماشین شد.

پست بعدی
کامل-ترین-نقد-و-بررسی-کیا-سول

بررسی مزایا و معایب کیا سول

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

دریافت تخفیف ویژه با عضویت در خبرنامه

بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی

وب سایت کاریزو

وب سایت مجله ای کاریزو با هدف جامع ترین و تخصصی ترین وب سایت مجله ای در حوزه خودرو فعالیت خود را آغاز کرد که نزد کاربران بسیار مورد توجه قرار گرفته و در میان علاقه مندان دنیای خودرو محبوب می باشد.

 

هدف گروه ما کمک به مردم سرزمین ایران است تا بتوانند خودرو مناسب خود را با توجه به نیازها و امکاناتی که مد نظرشان است انتخاب کنند و دچار پشیمانی بعد از خرید خودرو نشوند.

دسته‌ها

  • اخبار خودرو
  • ثبت نام خودرو
  • خودروهای آلمانی
  • خودروهای ایتالیایی
  • خودروهای ایرانی
  • خودروهای جدید
  • خودروهای چینی
  • خودروهای ژاپنی
  • خودروهای فرانسوی
  • خودروهای کره ای
  • دسته‌بندی نشده
  • مقایسه خودروها
  • نقد و بررسی انواع خودرو

عضویت در خبرنامه

دریافت تخفیف ویژه با عضویت در خبرنامه

  • تماس با ما
  • تبلیغات
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو

وب سایت کاریزو طراحی شده شده توسط جسکو وب. تمام حقوق محفوظ است © 2023 .

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • فروشگاه
  • قیمت روز خودرو
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای کره ای
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای ایتالیایی
  • تماس با ما
  • اخبار
  • حساب کاربری من
  • سبد خرید

وب سایت کاریزو طراحی شده شده توسط جسکو وب. تمام حقوق محفوظ است © 2023 .

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟ ثبت نام

ساخت حساب کاربری!

فرم زیر را برای ثبت نام تکمیل نمایید

همه فیلد ها ضروری اند وارد شدن

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن