کامل ترین بررسی مزایا و معایب پژو ۵۰۸ مقاله ای حائز اهمیت برای کسانی است که قصد خرید این خودرو را دارند.
امروز به سراغ بررسی خودرویی فرانسوی رفتیم که در یکی از بدترین زمان های ممکن وارد کشور شد و قیمت گذاری بد از سوی شرکت عرضه کننده(ایرانخودرو) باعث فروش ضعیف آن گردید.
تاریخچه پژو ۵۰۸
در سال ۲۰۱۰ بود که پژو تصمیم گرفت سدان سایز متوسطی را به بازار عرضه کند.پس در اواسط سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه خودروی پاریس پژو ۵۰۸ را به طور رسمی معرفی کرد. این خودرو حاصل همکاری پژو با دانگ فنگ موتور بوده و در چین تولید می شود.
این اتاق اولین نسل از پژو ۵۰۸ محسوب می شود که با کد R23 شناخته شده و از ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۸ روی خط تولید قرار داشت. در سال ۲۰۱۵ دچار تغییراتی در قالب فیس لیفت شد.
لازم به ذکر است که نمونه وارد شده به کشور دارای آخرین فیس لیفت بوده که سرانجام در سال ۱۳۹۶ و پس از برجام همراه با پژو ۲۰۰۸ و تعدادی دیگر از خودروها وارد کشور شد.
پژو در سال ۲۰۱۸ بود که نسل دوم این خودرو با کد (R83) را در نمایشگاه خودرو ژنو در معرض دید عموم قرار داد که این نسل یکسال بعد از معرفی وارد بازار شد و تا همین الان نیز روی خط تولید قرار دارد.
طراحی پژو ۵۰۸ نسل اول فیس لیفت
با نگاه کلی طراحی این خودرو ما را ناخودآگاه به یاد شکل و شمایل نهنگ می اندازد. نمای جلوی خودرو به واسطه جلو پنجره بزرگ و کروم کاری هایش چشم نواز تلقی می شود و خط های روی کاپوت و چراغ های دو لنز آن نیز در این امر سهم بسزایی دارند.
چیزی که مشخص است این که پژو هیچ اعتقادی به طراحی باشکوهی برای نمای جانبی این خودرو نداشته و جایی است که مخاطب باید تنها از دو خط افقی و رینگ های ۱۸ اینچی لذت ببرد.
به نمای عقب ۵۰۸ که می رسیم اوضاع بهتر شده و چراغ ها با ۳ خط LED و برآمدگی بالایی صندوق کمی ضدحال نمای کناری را جبران می کند اگرچه اینجا هم با طراحی عجیب غریبی روبرو نیستیم.
طراحی کابین پژو ۵۰۸ همانجایی است که پژو کامبک خوبی می زند طراحان به خوبی توانسته اند که لوکس بودن را با چاشنی اسپرت در هم بیامیزند. مانیتور ۷ اینچی و فرمان سه شاخ با دکمه های فراوان و پیانویی های کار شده روی داشبورد همگی حس لوکس بودن خودرو را دوچندان کرده اند.
فضای عقب ۵۰۸ برای سرنشینان با قد متوسط مناسب می باشد اما برای افراد بزرگ جثه ارتفاع سقف و جای پا کمی اذیت کننده است. صندوق خودرو همانند دیگر رقبایش از حجم خوبی برخوردار است و پاسخگوی نیازهای یک خانواده ۴ نفره می باشد.
به طور کلی در بخش طراحی پژو ۵۰۸ نسل اول سادگی حرف اول را می زند و با کمی مقایسه متوجه میشویم که این خودرو در این حیث برای رقابت با رقبایی مانند رنو تلیسمان و کیا اپتیما کار سختی را پیش رو دارد.
مشخصات فنی و رانندگی پژو ۵۰۸ (۲۰۱۷)
ابتدا نظر شما را به جدول زیر جلب می کنم:
حجم موتور | ۱/۶ لیتری توربو |
تعداد سیلندر | ۴ |
محور محرکه | دیفرانسیل جلو FWD |
قدرت | ۱۶۳ اسب بخار |
گشتاور | ۲۴۱ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتومات |
شتاب صفر تا صد | ۸/۸ ثانیه |
وزن | ۱۴۸۵ کیلوگرم |
با روشن کردن پیشرانه عایق بندی خوب کابین و لرزش کم خودرو توجه ما را جلب می کند. شروع به حرکت می کنیم سواری نرم خودرو و فنربندی آن ما را مجذوب خود می کند به طوری که نسبت به رنو تلیسمان و کیا اپتیما به مراتب کیفیت بهتری در اختیارمان می گذارد. نکته ای که کمی آزاردهنده است صدای فن موتور در فصل تابستان می باشد که در خودروهایی مانند ۲۰۶ و دیگر پژوها این داستان دیده می شود.
از آنجایی که پیشرانه و مشخصات فنی این خودرو با پژو ۲۰۰۸ یکسان می باشد انتظار داشتیم که شتاب و کشش عالی را ببینیم و تقریبا هم همینطور شد البته به واسطه وزن بیشتر کمی کندتر از ۲۰۰۸ ظاهر می شود.
شتاب و قدرت این خودرو در مقایسه با رقبای کره ای خود به مراتب بهتر اما به دلیل بوست کمتر توربو درمقایسه با رنو تالیسمان ضعیف تر عمل می کند.
امکانات مهم پژو ۵۰۸ (۲۰۱۷) نسل اول فیس لیفت
-۶ ایربگ – سیستم CBC – تهویه مطبوع ۴ گانه
– نور بالای اتومات – رادار نقطه کور – سیستم صوتی JBL
– صندلی با چرم ناپا – ماساژور صندلی – سقف سانروف
– صندلی های جلو برقی – سنسور نور و باران
– ترمزپارک برقی – چراغ ها دارای AFS
نقد و بررسی
پژو ۵۰۸
با کمی گشت و گذار در بازار متوجه می شوید که این خودرو نسبت به بسیاری از رقبای خود قیمت معقول تری دارد. بنابراین اگر قصد خرید خودرویی کم تر دیده شده در خیابان ها را دارید پژو ۵۰۸ گزینه مناسبی است اما اگر بودجه بیشتری دارید به سراغ تلیسمان یا اپتیما بروید.
مزایا
- سواری نرم
- آپشن های خوب
- قیمت مناسب تر از رقبا
معایب
- طراحی قدیمی تر نسبت به رقبا
- خرید و فروش ضعیف