بررسی مزایا و معایب تویوتا کمری ۲۰۲۴ ، مقاله ای جامع از نکات مثبت و منفی این سدان خوشنام ژاپنی است که برای رقابت با چینی های پرشمار به بازار ایران آمده…
{مقالات بیشتر}: مشاوره تلفنی خرید خودرو
بعد از نگاهی کوچک به اعلان های تلفن همراه خود که حاکی از روند صعودی دالار است به سراغ بررسی نسل جدید سدان معروف ژاپنی یعنی تویوتا کمری ۲۰۲۴ می رویم که واردات و معرفی آن توسط برساوش خودرو این روزها حسابی سر و صدا کرده است.
نسل نهم یا به عبارتی آخرین نسل از کمری جدید برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ همراه با برادرانش همچون CHR و پریوس به نمایش عموم درآمد اما فروش رسمی این خودرو از ابتدای سال جاری رقم خورد.
این خودرو با کد اتاق XV80 شناخته می شود و علاوه بر کشور مبدا در بازارهایی همچون آمریکا ، تایلند ، هند و گل سر سبد آن ها چین مونتاژ و عرضه می شود. در همین ابتدا باید متدکر شد که نسخه وارداتی به ایران همچون کرولا و لوین مونتاژ شرکت فاو چین خواهد بود که شک و گمانه زنی ها را درباره کیفیت همیشگی تویوتا افزایش داده است.
بررسی طراحی ظاهری تویوتا کمری ۲۰۲۴
زبان جدید طراحی اولین چیزی است که هر ماشین شناسی پس از دیدن محصولات جدید تویوتا علی الخصوص کمری به زبان می آورد.
از همان نمای جلویی می توان رگ و ریشه های مشترک کمری ۲۰۲۴ را با لوین ۲۰۲۴ پیدا کرد به طوری که چراغ های کشیده C شکل ، جلوپنجره کوجک و شبکه ورودی هوای بزرگ پیانویی اش بیش از پیش دل جوانان را می رباید. خطوط برجسته روی کاپوت و گوشه سپرها به همراه لیپ دو تکه سپر از سری جذابیت های بصری این خودرو می باشند.
اوج ظرافت طراحی این ژاپنی سایز متوسط را باید خلاقیت های پیاده شده در بخش جانبی آن دانست جایی که طراحان ژاپنی روی به فست بک آورده اند و باعث خلق سدانی ۵ متری با المان اسپرت شدند. رینگ های رخ تراش ۱۹ اینچی ۵ پر با لاستیک های فاق کوتاه بریجستون از دیگر جزئیات تویوتا کمری هایبرید ۲۰۲۴ هستند.
در بخش پشتی نیز چراغ های C شکل را می توان مشاهده کرد که توسط نواری مشکی رنگ به یکدیگر وصل شده اند. حتی خطوط روی سپر نیز همانند نمای جلویی اجرا شده اند که همین موضوع باعث ایجاد جلوه متناسب و خشن برای تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۴ شده است. از ریزه کاری های اسپرت این بخش همچون بالچه روی صندوق و دیفیوزر زیر سپر نیز نمی توان به راحتی عبور کرد.
بررسی طراحی داخلی و کابین Toyota Camry 2024
با ورود به کابین تویوتا کمری وارداتی ۲۰۲۴ به سرعت متوجه ادغام لوکس و اسپرت گرایی طراحان ژاپنی خواهید شد به نحوی که برخی از ادوات داخلی با این که دیجیتالی هستند اما به سبک آنالوگ فعالیت می کنند که گل سر سبد آن ها کلاستر خودرو است. جایی که ما را بسیار به یاد محصولات لکسوس می اندازد.
فرمان بزرگ سه شاخ خودرو طراحی لوکسی دارد و با کلاس بندی خودرو همخوانی دارد هرچند که استفاده از فرم D CUT برای آن می توانست این موضوع را جذاب تر نیز بکند. مانیتور ۱۲.۵ اینچ تمام تاچ در بالای داشبورد از سری اتفاقات خوشایندی است که بالاخره با آن مواجه شد.
استفاده از طرح سه بعدی روی قسمت چوبی و چرم دور دوخت داشبورد جزو زیبایی های بخش داخلی تویوتا کمری ۲۰۲۴ هستند که با توجه به سابقه تویوتا می توان دوام مناسبی را از آن ها شاهد بود. در میانه کابین شاهد قرارگیری کنسول بسیار بزرگ با تم مشکی پیانویی هستیم که میزبان بخشی از ادوات و امکانات خودرو می باشند.
ترکیب جیر نشیمن و تکیه گاه همراه چرم اطراف صندلی های بزرگ خودرو باعث شده تا علاوه بر احساس راحتی در طول رانندگی ، شاهد جلوه ای زیبا از تویوتا کمری ۲۰۲۵ باشیم.
همچون نسل های گذشته سرنشینان عقب این خودرو حتی با قد ۱۸۶ نیز احساس راحتی خواهند داشت. جدا از وجود برخی امکانات نام آشنا نظیر دریچه تهویه مطبوع به همراه پورت تایپ C می توان به بهره گیری همزمان تویوتا کمری ۲۰۲۴ از اسپیکر و تیوتر روی درب ها اشاره کرد.
تست فنی و رانندگی با تویوتا کمری هایبرید برساوش خودرو
خوشبختانه با گشودن درب کاپوت این خودرو دیگر شاهد پیشرانه های کم حجم و با توان کم نیستیم. مواجهه با موتور دو لیتری تنفس طبیعی که همچون گذشته موتوری برقی آن را یاری می کند نقطه قوتی ایده آل برای شرایط نابسامان ایران است.
حجم موتور | ۲ لیتری |
تعداد سیلندر | ۴ سیلندر تنفس طبیعی+موتور برقی |
محور محرکه | تک دیفرانسیل (FWD) |
قدرت | ۲۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ECVT |
شتاب صفر تا صد | ۱۱ ثانیه |
وزن | ۱۵۸۵ کیلوگرم |
شروع حرکت با تویوتا کمری هیبرید وارداتی ۲۰۲۴ شباهت بالایی به نسل های پیشین خود دارد و رفتاری مشابه را در اختیار راننده می گذارد. گیربکس CVT از نوع الکتریکی آن عملکرد راضی کننده ای را فراهم می کند و اصطلاحا شبیه ساز تعریف شده روی آن باعث شده تا کمتر اثر منفی آن را روی لذت رانندگی حس کنیم.
با قرار دادن حالت رانندگی روی اسپرت مود ، پدال و دریچه گاز به مراتب حساس تر شده اند و در کنار ترمزهای بسیار قوی اش تضمین شیطنت های کنترل شده را می کنند هرچند که با ورود همزمان چینی های توربو ، تویوتا کمری جدید کار سختی را برای پیشی گرفتن از آن ها دارد.
امکانات مهم تویوتا کمری وارداتی برساوش
تیپ وارداتی برای تویوتا کمری ۲۰۲۴ از نوع ELITE می باشد که تقریبا می توان گفت که سطح دوم را از لحاظ فول بودن دارد.
– ۷ ایربگ – سیستم ESP/TCS/ESC/EBS – سیستم رانندگی خودکار سطح ۲.۵ – مونروف
– رادار تابلوخوان – رادار بین خطوط – رادار تصادف جلو – کروزکنترل هوشمند – اتوهلد
شرایط خرید و قیمت تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۵ در ایران
با توجه به این که زمان زیادی از معرفی کمری جدید از سوی شرکت برساوش خودرو نمی گذرد و قیمت گزاری دقیقی از آن در دسترس نیست اما در قیاس با محصولات دیگر این شرکت نظیر لوین و کرولا می توان رقمی حدود ۵ میلیارد را برای این خودرو در بازار ازاد متصور بود.
از رقبای مستقیم این ژاپنی باید به کیا K5 اشاره کرد که با توجه به قیمت گزاری نامناسب آن فرصتی خوب برای موفقیت تویوتا کمری ۲۰۲۴ می باشد.
{مقالات بیشتر}: مشخصات و بررسی جامع کیا K5
نقد و بررسی
تویوتا کمری ۲۰۲۴
تویوتا کمری جدید را باید سدانی موفق همانند نسل های پیشینش دانست که آرمان های خود همچون کیفیت بالا ، دوام مناسب و ویژگی های فنی مطلوب را فراموش نکرده و امید به فروش بالای آن زیاد است.
مزایا
- ترکیب جوان پسند طراحی
- استفاده از خطوط برجسته در طراحی
- کیفیت بالای رنگ بدنه
- مونتاژ کم نقص کابین
- کیفیت نسبتا بالای داشبورد و رودری ها
معایب
- نبود برخی امکانات در مدل وارده به ایران
- عرضه دیرتر از کیا K5