• تماس با ما
  • تبلیغات
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
کاریزو
  • صفحه اصلی
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای آمریکایی
    • خودروهای ایتالیایی
    • خودروهای ایرانی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای کره ای
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • قیمت روز خودرو
  • فروشگاه

No products in the cart.

  • ورود کاربر
  • ثبت نام
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای آمریکایی
    • خودروهای ایتالیایی
    • خودروهای ایرانی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای کره ای
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • قیمت روز خودرو
  • فروشگاه
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
کاریزو
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج

بررسی مزایا و معایب سوزوکی فرانکس

علی سلیمانی توسط علی سلیمانی
آبان ۲۰, ۱۴۰۲
خانه نقد و بررسی انواع خودرو خودروهای ژاپنی
Share on FacebookShare on Twitter
مزایا سوزوکی فرانکس
بررسی مزایا و معایب سوزوکی فرانکس
سوزوکی فرانکس 2023
سوزوکی فرانکس راساخودرو
سوزوکی فرانکس وارداتی
سوزوکی فرانکس

بررسی مزایا و معایب سوزوکی فرانکس ، مقاله ای کامل و قابل توجه برای کسانی است که سال ها منتظر یک محصول با کیفیت ژاپنی بوده اند.

سوزوکی فرانکس جدید وارداتی

حالا راساموتور یا ساراموتور زیاد فرقی ندارد بالاخره یکی پیدا شده که چندتایی خودروی خوب به کشور بیاورد و حالا از کدام کشور می آید و چرا از آن جا زیاد مهم نیست مخصوصا در بازاری که خودروی ملی ۳۰ ساله اش کپی از یک خودروی دیگر است. به هرحال سوزوکی فرانکس محصولی ژاپنی است که به همراه برادر کوچک ترش یعنی سیاز از دیار هند به کشور ما خواهد رسید.

{مقالات بیشتر}: مشاوره تلفنی خرید خودرو

واقعا باعث خرسندی است که خودرویی که کمتر از چندماه در کشور مبدا معرفی شده به ایران برسد، سوزوکی فرانکس محصول سال ۲۰۲۳ است که برای اولین بار در غرفه سوزوکی ماروتی در نمایشگاه اکسپو هند به نمایش درآمد. این خودرو در واقع نمونه کراس اوور سوزوکی بالنو محسوب می شود خودرویی که هاچبک بوده و از سال ۲۰۱۵ تاکنون روی خط تولید قرار دارد.

طیق گفته عوامل شرکت راساموتور مدل وارداتی بعد از سوزوکی سیاز قرار است این کراس اوور جمع و جور شهری باشد که کم و بیش یاد و خاطره گرندویتارا را زنده کند. بازاریابان سوزوکی-ماروتی تصمیم به عرضه سوزوکی فرانکس در کشورهای آفریقایی و بعضا عربی گرفتند البته که مطمئن باشید کشور ما را جزو دسته عربی ها قرار نمی دهند!

مقایسه سوزوکی فرانکس

بررسی ظاهری سوزوکی فرانکس

با دیدن ظاهر این خودرو به یاد جمله “بزرگ مرد کوچک” می افتم که با این ابعاد کوچکش طوری تهاجمی و خشن طراحی شده که رقیبانش را به چالش می کشد.

در همان نگاه اول ارتفاع بالای دماغه و کاپوت خودرو برایم بسیار جلب توجه کرد با این که ابعاد کاپوت بسیار کوچک بوده و خطوط نیمه برجسته ای هم دارد. این نوع طراحی در زمان های تصادف بسیار کاربردی است چرا که چراغ ها(دیلایت ها) و کاپوت اسیب کمتری دیده و خسارت تنها به سپر و جلوپنجره منوط می شود.

دیلایت های باریک خودرو به واسطه نوار کرومی به هم مرتبط شده اند که در این میان نوار کرومی به روی جلوپنجره مشبک سوزوکی فرانکس کشیده سده. خطی که از روی گلگیر شروع شده و اطراف چراغ های سه تیکه خودرو را گرفته فرم برگشتی و C شکل نصفه دارد. فلاپ کرومی پایین سپر نیز از ریزه کاری های دیگر سوزوکی فرانکس ۲۰۲۳ است کهه سعی در لوکس تر دیده شدن دارد.

این که ابعاد خودرو در حد ام وی ام X22 است من را متعجب نکرد اما وقتی فهمیدم که ۲۰ سانت هم کوچک تر از آن است… به موازات خط جلویی، خطی روی گلگیر عقب کشیده شده که تا زیر چراغ ها آن را می بینیم. طراحی شیشه ها با انحنای زیاد را می توان از کوچک شدن قابل توجه انتهای شیشه عقب فهمید.

بدی های سوزوکی فرانکس

ارتفاع از سطح زمین سوزوکی فرانکس تفاوت چندانی با یک هاچبک ندارد اما مهم تر از آن فلاپ کاری های نسبتا زیاد پایین رکاب و دور گلگیرهاست که انصافا هم خوب از آب درآمده. ریتگ های رخ تراش خودرو نیز سایز ۱۷ اینچی دارند که با توجه به ابعادشان انتظار سواری نرمی داریم البته ناگفته نماند که در نمونه های نیمه فول یا لوآپشن شاهد رینگ های ۱۶ اینچی مشکی مات یا سیلور ساده هستیم.

بعد از کمی بررسی که چرا انقدر شیشه عقب تخت قرار گرفته و زاویه تندی با بخش صندوق ساخته توجهمان به چراغ های تمام LED که از قضا اطرافشان مشکی پیانویی کار شده جلب شد. فرم اتصال چراغ ها از ناحیه باریک تا حد زیادی من را به یاد مدل های جدید پژو انداخت. روی درب صندوق و سپر عقب نیز خطوط و کش و قوس های زیادی را می بینیم که همین امر موجب پهن تر دیده شدن خودرو شده اند.

وجود آنتن کوسه ای ، بال عقب و قطعات متضاد در کنار هم باعث ایجاد چهره ای اسپرت شده اند هر چند که طراحان سعی کردند با استفاده از فلاپ کرومی همانند جلو زیاد لوکس پسندان را فراموش نکنند.

خرید سوزوکی فرانکس

بررسی طراحی داخلی و کابین سوزوکی فرانکس وارداتی

پس از برداشتن گامی نه چندان بلند(در حد ساندرو استپ وی) برای سوار شدن به Suzuki Fronx، وارد کابین زیبا ، مطمئن اما نه خیلی جادارش می شویم که در آن طراحی مینیمال و فشرده حرف اول را می زند. کابین دارای تریم مشکی-مارون می باشد که حس خودرویی فراتر از اقتصادی را منتقل می کند.

در مدل مورد بررسی شاهد فرمان D کات هستیم که باعث شده فضای پا برای افراد بلند قد پشت فرمان مهیا باشد. ترکیب فرمان سه شاخ و کمی استخوانی اش با پشت آمپر آنالوگ حس جالب و البته اسپرتی به راننده می دهد ناگفته نماند کامپیوتر سفری کوچک نیز در میانه کلاستر اطلاعات را به طور واضحی در اختیار ما می گذارد.

ویدیو بررسی سوزوکی فرانکس

سمت چپ فرمان سوزوکی فرانکس ۲۰۲۳ با تعداد زیادی دکمه سر و کار داریم که وجود کیلس استارتر در این محل نیز جالب توجه است. از مجموع براکت ۶ دکمه تنها سه یا نهایتا چهار عدد از آن برای نمونه داخل ایران پر می باشد که مربوط به ESP ، نور پشت کیلومتر و سنسور پارک جلو است.

مانیتور ۹ اینچی در بالای سر دریچه های تهویه قرار گرفته که رزولوشن و تاچ قابل قبولی را از خود به نمایش می گذارد البته وجود حاشیه صفحه زیاد کمی حس قدیمی به من منتقل کرد انگار که در سال تولید ایفون ۶ هستیم! خبری از تنظیم دستی یا مکانیکی سیستم صوتی نیست و برای این کار باید تنها از داخل مانیتور اقدام کنید.

از قطعات پیانویی و نقره ای رنگ نسبتا خوش کیفیت که بگذریم می رسیم به تنظیم نیمه دیجیتالی تهویه که برخی از ادوات در زیر و کنار آن تعبیه شده اند. محلی نزدیک به جافندکی و پورت USB برای قرار دادن تلفن همراه نیز وجود دارد که خوشبختانه دارای قابلیت شارژ وایرلس است.

چرم صندلی ها با وجود ابعاد نه چندان بزرگ کیفیت و راحتی راضی کننده ای دارند در مورد قطعات استفاده شده در کابین از جمله داشبورد و رودری ها باید گفت که عمدتا از پلاستیک خشک بوده که این مورد اصلا آزاردهنده نیست چرا که مونتاژ و دوام خوب در بین محصولات سوزوکی به ما اثبات شده.

ارزش سوزوکی فرانکس

طراحی و نحوه قرارگیری ذستگیره درب ها در ساده ترین شکل ممکن روی پلاستیک خشک است که در این جا به خوبی توانست حس اقتصادی بودن را به من القا کند!!

فاصله محوری نسبتا زیاد و حداکثری در این طراحی باعث به وجود آمدن فضای فراتر از انتظار سر و پا برای سرنشینان عقب شده است به نحوی که فردی با قد ۱۸۰ سانتی متر اصلا احساس کمبود فضا نخواهد داشت اما از حیث عریض بودن و سوار کردن سه سرنشین باید گفت اوضاع زمانی خوب است که یکی از آن ها کودک باشد. وجود تهویه مطبوع در یک خودروی حدودا ۱۳/۱۴ هزار دلاری حکم VIP را دارد و شخضا از حضورش لذت بردم.

این که بگویم فضای صندوق سوزوکی فرانکس فدای طراحی شده چندان بی راه نیست، ابعاد کمتر از ۳۱۰ لیتر صندوق چیزی نیست که مناسب خانواده های بیشتر از ۳ نفر باشد. مگر این که با خواباندن یکی از صندلی ها از ردیف دوم کمک بگیرید.

 

قیمت سوزوکی فرانکسبررسی فنی و رانندگی سوزوکی فرانکس

در بخش فنی صحبت ها در مورد سوزوکی Fronx بسیار گیج کننده است که اگر بخواهم خلاصه و ساده بگویم سه نوع متفاوت را خواهیم دید توربو نیمه هیبرید ، تنفس طبیعی نیمه هیبرید و بنزینی توربو که از قضا اولین نمونه ها قرار است از نوع دوم یعنی یک موتور ۱/۵ لیتری تنفس طبیعی با تکنولوژی نیمه هیبرید به کشورمان بیاید. در جدول زیر مشخصات کامل این سه تیپ قرار داده شده:

عامل/تیپ توربو نیمه هیبرید تنفس طبیعی نیمه هیبرید توربو بنزینی
حجم موتور ۱۰۰۰ cc ۱۵۰۰ cc ۱۲۰۰ cc
تعداد سیلندر ۳ ۴ ۴
گیربکس ۶ سرعته اتومات ۶ سرعته اتومات ۵ سرعته اتومات
قدرت ۹۹ اسب بخار ۱۰۳ اسب بخار ۸۹ اسب بخار
گشتاور ۱۴۷ نیوتن متر ۱۳۷ نیوتن متر ۱۱۳ نیوتن متر
صفرتاصد ۱۲/۸ ثانیه ۱۳ ثانیه ۱۳/۴ ثانیه
وزن ۱۰۲۰ کیلوگرم ۱۰۶۰ کیلوگرم ۹۷۰ کیلوگرم

در ابتدا باید بگویم که خودروهای نیمه هیبرید چیزی بین بنزینی و هیبرید کامل هستند که باتری های مورد استفاده در این نوع خودروها از حالت بنزینی بزرگ تر اما از هیبریدی ها کوچک تر هستند این کار یک حالت ژنراتور مانند دارد که به کمک پیشرانه بنزینی می آید. به این صورت همان طور که می دانید در خودروهای هیبرید تا سرعت ۷۰ اما در نیمه هیبرید این عمل بیشتر به صورت افزایش سرعت ثانویه و کمک به موتور بنزینی است.

تست و بررسی سوزوکی فرانکس

شروع به حرکت با سوزوکی فرانکس نسخه ۱/۵ لیتری نه خیلی هیجان انگیز است و نه خیلی کسل کننده یکجورایی به شما می فهماند که با ۴ سرنشین پر هم می تواند از پس بیشتر سربالایی های کشور بربیاید. هنگام قرار دادن گیربکس روی وضعیت دستی شاهد عملکرد سریع تر این گیربکس نه چندان پیشرفته هستیم که هماهنگی مناسبی با موتور دارد.

درست است که شیطنت و … اصلا به سوزوکی فرانکس با این وضعیت فنی نمی خورد اما با کمی پر گاز رانندگی کردن و افزایش دور موتور فهمیدم که اوضاع خیلی هم پیرمردی نیست این ویژگی بیشتر به دلیل وزن بسیار کم یک تنی این خودرو  است که با یک ۲۰۶ برابری می کند.

سواری خودرو همراه با تکان هایی است که آن را باید از سیستم تعلیق ساده در محور عقب بدانیم. البته از هندلینگ و فرمان پذیری خودرو نباید گذشت که بسیار چشمگیرتر از انتظارمان بود. رانندگی در شهر با توجه به دید مناسب و ابعاد کوچکش بسیار راحت است که در این میان دوربین ۳۶۰ و دوربین خودرو کمبود دید شیشه عقب را جبران می کنند.

نکته ای که از قبل سوار شدن حساسیت من را بر انگیخت کاسه ای بودن ترمزهای عقب است اما خوشبختانه عملکرد مناسبشان کمی حالم را عوض کرد.

کلیپ سوزوکی فرانکس

بررسی امکانات مهم سوزوکی فرانکس راسا خودرو

بالاخره یک دست و دل بازی بین جمع ژاپنی ها پیدا شد که اسم آن سوزوکی باشد! خوشبختانه نمونه وارده از سوزوکی فرانکس وارداتی به کشور از نوع فول یعنی حدودا ۱۸ هزار دلاری خواهد بود که آپشن هایش از نصف کره ای های وارداتی جدید بیشتر است با این حال همچنان نمی توان ترازوی مقایسه عادلانه ای با چینی ها انداخت.

– ۶ ایربگ               – سیستم ESP/TCS/HAC               – دوربین ۳۶۰               – دوربین عقب              – سنسور نور و باران

– ۲ گرمکن             – تهویه اتوماتیک                           – کیلس استارتر            – سانروف                   – سنسور جلو

– هداپ                 – کروزکنترل                                 – مانیتور ۹ اینچ تاچ         – دیلایت                    – آینه برقی

SUZUKI FRONX

وضعیت عرضه و قیمت سوزوکی فرانکس در ایران

برنامه شرکت راساخودرو برای عرضه محصولات سوزوکی-ماروتی ابتدا سدان کوچکش یعنی سیاز است و سپس سوزوکی فرانکس ۲۰۲۳ که هنوز برچسب قیمتی مشخصی روی آن درج نشده اما شنیده ها حاکی از قیمتی معادل ۱/۵ میلیارد برای این کراس اوور تک دیفرانسیل هندی-ژاپنی است.

{مقالات بیشتر}: بررسی مزایا و معایب سوزوکی سیاز

در این صورت سوزوکی فرانکس باید با رقبای چینی گردن کلفتی از جمله دیگنیتی پرایم ، فیدلیتی پرایم و تیگو ۷ پرو رقابت کند که علیرغم داشتن برند، کیفیت و دوام بالاتر، قطعا از جنبه های آپشنی و موتوری کم خواهد آورد.

نقد و بررسی

سوزوکی فرانکس

۷۴% امتیاز

سوزوکی فرانکس گزینه ای جذاب و جمع و جور برای کسانی است که دوام را در کنار ظاهر به روز ، امکانات مناسب و فنی قانع کننده می خواهند.

مزایا

  • طراحی به روز و زیبا
  • امکانات راضی کننده
  • تکنولوژی بالای پیشرانه
  • مصرف سوخت پایین در تمامی تیپ ها
  • سازگار با بنزین ایران
  • فضای بزرگ ردیف دوم

معایب

  • صندوق عقب کوچک
  • قوای فنی نه چندان هیجان انگیز
  • حضور در بازه قیمتی چینی های درشت هیکل

مرور نقد بررسی

  • طراحی ظاهری ۰%
  • امکانات رفاهی ۰%
  • کیفیت و دوام ۰%
  • قدرت فنی ۰%
  • فراوانی قطعات و خدمات ۰%
  • کم بودن هزینه نگهداری ۰%
  • ارزش خرید ۰%
برچسب: سوزوکی(Suzuki)
علی سلیمانی

علی سلیمانی

از دوران کودکی به عللاقه شدید به خودروها در خانواده معروف بودم و تمام دنیای کودکی من در دنیای ماشین ها سپرسی شد؛ در نهایت تصمیم گرفتم این دنیای شیرین را به همه نشون بدم.

پست بعدی
بررسی مزایا و معایب نیسان ایکس تریل 2023

بررسی مزایا و معایب نیسان ایکس تریل 2023

دیدگاه ها 2

  1. مهدی می‌گوید:
    1 سال قبل

    تکست خفن و توصیف عالی ممنون علی جان، من که به شخصه یدونه از اینا میخوام👍

    پاسخ
  2. منمشتعلعشقعلیمچهکنم می‌گوید:
    1 سال قبل

    سلام
    حدود یکسال هست که برای وارداتی ها حساب وکالتی باز کردم
    چانگان و زوتی و فلان راحت میشد بنویسم
    اما صبر کردم
    تحلیل های فنی شما را خواندم
    فکر میکردم دلاور (آخرین خودرو) فنی تحلیل میکنه
    اما انصافا تحلیل شما خیلی عالی بود
    خودم کرولا تنفس طبیعی دوست داشتم اما تعرفه واردات و قیمت دلار… خریدش را برام سخت کرد
    با خودم گفتم که ماشین های هیبریدی تعرفه های منطقی تری دارند لذا با تحقیق زیاد و توکل به خدا ثبت نام کردم .الحمدلله فرانکس به اسمم در اومد…ان شاءالله که تحویل گرفتم در خصوص فرانکس اعلام نظر خواهم کرد. ۲۸/۱۲/۱۴۰۲

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

دریافت تخفیف ویژه با عضویت در خبرنامه

بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی

وب سایت کاریزو

وب سایت مجله ای کاریزو با هدف جامع ترین و تخصصی ترین وب سایت مجله ای در حوزه خودرو فعالیت خود را آغاز کرد که نزد کاربران بسیار مورد توجه قرار گرفته و در میان علاقه مندان دنیای خودرو محبوب می باشد.

 

هدف گروه ما کمک به مردم سرزمین ایران است تا بتوانند خودرو مناسب خود را با توجه به نیازها و امکاناتی که مد نظرشان است انتخاب کنند و دچار پشیمانی بعد از خرید خودرو نشوند.

دسته‌ها

  • اخبار خودرو
  • ثبت نام خودرو
  • خودروهای آلمانی
  • خودروهای ایتالیایی
  • خودروهای ایرانی
  • خودروهای جدید
  • خودروهای چینی
  • خودروهای ژاپنی
  • خودروهای فرانسوی
  • خودروهای کره ای
  • دسته‌بندی نشده
  • مقایسه خودروها
  • نقد و بررسی انواع خودرو

عضویت در خبرنامه

دریافت تخفیف ویژه با عضویت در خبرنامه

  • تماس با ما
  • تبلیغات
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو

وب سایت کاریزو طراحی شده شده توسط جسکو وب. تمام حقوق محفوظ است © 2023 .

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • فروشگاه
  • قیمت روز خودرو
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای کره ای
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای ایتالیایی
  • تماس با ما
  • اخبار
  • حساب کاربری من
  • سبد خرید

وب سایت کاریزو طراحی شده شده توسط جسکو وب. تمام حقوق محفوظ است © 2023 .

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟ ثبت نام

ساخت حساب کاربری!

فرم زیر را برای ثبت نام تکمیل نمایید

همه فیلد ها ضروری اند وارد شدن

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن