بررسی مزایا و معایب میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ ، مقاله ای جامع از کراس اوور دف جلو ژاپنی است که نسل جدیدش بیشتر از کره ای ها باید حواسش را به چینی های وارداتی جمع کند.
{مقالات بیشتر}: مشاوره تلفنی خرید خودرو
بعد از حواشی ایجاد شده پیرامون واردات خودروهای پس زده کشورهای حاشیه خلیج فارس توسط سایپا به کشور و فروش ان ها به قیمتی بالاتر به سراغ کراس اوور نام آشنای ژاپنی رفتیم که ظاهرا شمشیرش همانند چند سال گذشته هنوز برنده است. میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ با ویژگی هایی کمی متفاوت از قدیم پای به میدان گذاشته …
خوشبختانه یا متاسفانه تنها نسل میتسوبیشی اوتلندر که شاهد حضور آن در کشور بودیم نسل سوم آن به صورت قبل از فیس لیفت و بعد از فیس لیفت با مدل های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ می باشد.
حال بعد از گذشت ۶ سال نسل چهارم این خودرو که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ به نمایش درآمد پای به کشورمان گذاشته است.
{مقالات بیشتر}: بررسی مزایا و معایب میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷
بررسی طراحی ظاهری میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴
میتسوبیشی را باید بچه ناخلف ژاپن دانست که از همان ابتدا به طراحی های جسورانه و فراتر از زمان خود پرداخته است.
در نمای جلویی اوتلندر وارداتی جدید باید به طراحی سیال گونه و کشیدگی های زیاد بدنه به صورت خطوط تیز اشاره کرد. چراغ های اصلی خودرو به حالت مربعی زیر دیلایت خطی خودرو روی سپر واقع شده اند. کروم کاری C شکل روی سپر ترکیب جذابی با پیانو کاری های جلوپنجره شده است که نظر مثبت مخاطب را در پی دارد.
رینگ های ۲۰ اینچی رختراش به همراه خطوط برجسته گلگیر و درب ها باعث شده تا طول ۴.۷ متری خودرو بیش تر از چیزی که هست نمایش داده شود. وجود لچکی شیشه قبل از ستون C می تواند خبر از ردیف سوم همچون نسل گذشته داشته باشد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.
در نمای پشتی شاهد دور ماندن اوتلندر ۲۰۲۵ از حواشی طراحان امروزی هستیم به طوری که خبری از چراغ های به هم پیوسته نیست و وجود خطوط سبک روی صندوق و سپر باعث شده تا لفظ سنگین و شیک را برای این بخش به کار ببریم. هرچند دو خروجی نمایشی روی دیفیوزر از سوی طراحان ژاپنی کمی تعجب برانگیز است اما در کل تناسب خوبی را ایجاد کرده است.
طراحی داخلی میتسوبیشی اوتلندر وارداتی هایبریدی
با گشودن درب اوتلندر نسل چهارم متوجه لوکس گرایی آن خواهید شد به طوری که در نسل گذشته نیز این مورد دیده می شد. چرم دوزی های طرح لوزی صندلی ها و رودری به همراه ابعاد بزرگ و البته کیفیت مطلوب آن ها باعث نشد تا دخالت چین در مونتاژ این خودرو را حس کنیم.
فرمان چهارشاخ بزرگ خودرو در کنار کلاستر دیجیتالی با طرح آنالوگ ترکیب لذت بخشی را برای این کراس اوور سایز متوسط رقم زده اند. قرارگیری مانیتور ۱۰ اینچی به حالت استند در میانه داشبورد باعث نشده تا دسترسی راننده به آن دشوار شود همچنان که می توان نمره قابل قبولی را برای ارگونومی این خودرو در نظر گرفت.
روی کنسول وسط بزرگ میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۵ شاهد سردنده الکترونیکی ، موس وسط و برخی ادوات جانبی روی زمینه ای از مشکی پیانویی هستیم که کیفیت قابل قبولی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهند.
همان طور که انتظار می رفت فضای ردیف دوم نیز برای سه بزرگسال با جثه ۱۸۷ مناسب می باشند که این مورد خبر از کراس اووری مناسب برای سفر می دهد. اما ردیف سوم همچون نسل گذشته کمی دسترسی سخت و البته فضای نه چندان زیادی دارد که بیشتر مناسب افراد کوچک جثه می باشد.
در صورتی که ردیف سوم صندلی ها باز نباشند، شاهد فضایی بسیار کاربردی چیزی در حدود ۱۶۰۰ لیتر در قسمت بار برای استفاده خانوادگی علی الخصوص پرجمعیت دارید.
بررسی فنی و رانندگی میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی ۲۰۲۴
زیر کاپوت این ژاپنی خوش بر و رو شاهد تمام چیزها هستیم! استفاده همزمان از توربوشارژ و سیستم هایبرید برای پیشرانه ۱.۵ لیتری باعث شده تا اوتلندر وارداتی جدید بیش از پیش آماده رقابت با کره ای ها و چینی ها شود.
حجم موتور | ۱.۵ لیتری |
تعداد سیلندر | ۴ سیلندر توربو+هایبرید |
محور محرکه | تک دیفرانسیل (FWD) |
قدرت | ۱۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | CVT شبیه ساز ۸ سرعته |
شتاب صفر تا صد | ۱۰ ثانیه |
وزن | ۱۷۳۰ کیلوگرم |
با توجه به استفاده از سیستم هایبرید و همچنین ماهیت گیربکس CVT شاهد کند اولیه مناسبی از اوتلندر ۲۰۲۵ هستیم به نحوی که همانند نسل گذشته راننده را کلافه نخواهد کرد. البته که سیستم هایبرید به کار رفته در این خودرو از نوع خفیف بوده و بیشتر به عنوان کاهنده مصرف سوخت درنظر گرفته می شود.
ناگفته نماند که نسخه وارده به کشورمان منحصر به بازار چین بوده لذا از لحاظ قوای فنی و حرکتی پایین تر از دو نسخه موجود اروپایی دیگر می باشد. همچنین باتری های سیستم هایبرید آن از نوع ۴۸ ولتی می باشد.
قابلیت تیپ ترونیک یا تعویض دنده دستی خودرو که به صورت ۸ سرعته تعبیه شده از سری ویژگی های مثبت این کراس اوور میدسایز می باشد. لازم به ذکر است که نسخه مورد بررسی ما از نوع تک دیفرانسیل می باشد اما طبق تجربه از نسل گذشته می توان اذعان داشت که نسخه دو دف میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ به خوبی می تواند از پس آفرودهای سبک بربیاید.
امکانات مهم میتسوبیشی اوتلندر وارداتی هایبریدی
خوشبختانه برخلاف قوای محرکه می توانیم شاهد سه تیپ آپشنی متفاوت برای اوتلندر ۲۰۲۵ باشیم به ترتیب L-line و M-line و H-line هستند. نسخه مورد بررسی از نوع فولترین یا High line می باشد البته که تفاوت بین این سه تیپ فقط در قسمت آپشنی است و نه فنی!
– ۶ ایربگ – سیستم ESP/ESC/TCS – رادار نقطه کور – رادار تابلوخوان – رادار تصادف جلو
– هدآپ – دوربین ۳۶۰ درجه – صندلی های جلو برقی – دو گرمکن – صندوق برقی
– اتوهلد – شیفتر پشت فرمان – کروزکنترل هوشمند – سقف پاناروما – سه مود رانندگی
خرید و قیمت میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ وارداتی
حدود آبان ماه بود که اولین سری از این خودرو با قیمتی معادل ۲.۵ میلیارد توسط شرکت واردکننده یعنی تلاش خودرو به مشتریان تحویل شد که اکثر نسخه های تحویلی از نمونه فول و بعضا نیم فول بودند حال بعد از گذشته چهارماه قیمت این خودرو در بازار به چیزی حدود ۵ میلیارد برای نسخه فول رسیده که این موضوع باعث شده تا رقابت تنگاتنگی با آئودی Q5 ETRON داشته باشد.
{مقالات بیشتر}: بررسی مزایا و معایب میتسوبیشی اوتلندر
نقد و بررسی
میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴
اوتلندر را باید نماینده ای قدر از آسیای شرق بدانیم که در مقابل رقبایی همچون آئودی Q5 ، کیا اسپورتیج ۲۰۲۴ و حتی اکستریم VX عملکرد راضی کننده ای را از خود بروز می دهد.
مزایا
- چهره جذاب و مدرن
- متریال مناسب کابین
- فضای جادار کابین و صندوق
- مصرف سوخت قابل قبول
- هندلینگ و چسبندگی قابل اطمینان
معایب
- هم قیمت با رقیب آلمانی
- کمبود امکانات در تیپ L-line
- خدمات نه چندان گسترده تا اکنون