بررسی مزایا و معایب پیکاپ مکث موتور کلوت ، مقاله ای کامل و پر نکته درمورد این پیکاپ آفرودی است که برای گرفتن جایگاه تویوتا هایلوکس حمله ور شده است.
با استناد به اخبار بیست و نصفی که همیشه ایران را در اوج و بقیه کشورها را در حال بدبختی و … نشان می دهد، یکی از این مشکلات نشان داده شده نژادپرستی است که متاسفانه سالیان سال در همه کشورها و سرزمین ها از گذشته بوده حتی خود ایران! اینکه با آمدن هر خودروی جدید چینی آن را بی ارزش و به درد نخور تلقی کنیم خودش یک نوع نژادپرستی خودرویی است. حال از بین بازار داغ پیکاپ ها به سراغ مکث موتور کلوت رفته ایم که …
{مقالات بیشتر}: مشاوره رایگان خرید خودرو
یکی از شرکت های خوشنام چندسال اخیر در امر واردات خودروهای باکیفیت و سرشناس را باید ماموت خودرو بدانیم که یادش بخیر چه محصولاتی وارد می کرد، گلف و تیگوان و … بگذریم. با بسته شدن کامل واردات این شرکت همانند دیگر همکاران و رقیبانش به سراغ اولین گزینه روی میز خود یعنی بازار چین رفت آن هم در محله ای که شرکت دایون و دوستانش در حال تولید پیکاپی درشت هیکل بودند.
با اینکه من شخصا از فامیل بازی و پارتی دل خوشی ندارم اما لازم است بگم که مکث موتور کلوت برادر دایون Y7 و Y5 ایلیاموتورز محسوب می شود که کمی قد و هیکلش تغییر کرده است. پس اگر با کمی وب گردی به اسم دایون V5 برخورد کردید زیاد تعجب نکنید چرا که نام تجاری این پیکاپ در چین می باشد.
مکث موتور کلوت یا همان دایون V5 برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و به بازارهایی نظیر روسیه، اندونزی و ایران نفوذ کرد به همین دلیل یکی از اسامی آن فودای F22 نیز می باشد.
خوب یا بد جنگ کوچکی بر سر مکث موتور کلوت هنگام ورود و مونتاژش بین سایپا و ماموت خودرو در سال ۹۹ اتفاق افتاد و سر انجام در سال ۱۴۰۰ ابتدا با گیربکس دستی توسط ماموت خودرو تحویل مشتریان شد و حدود یکسال بعد نمونه اتوماتیک به بازار رسید.
طراحی ظاهری MAXMOTOR KALUT
اگر دو محصول پیکاپ کلوت و دایون Y7 را دیده باشید به خوبی متوجه شباهت ۷۰ درصدی آن ها خواهید شد. این خودرو کار سختی را در ایران دارد چرا که باید با خوش پوش هایی نظیر KMC T8 ، فوتون تونلند G7 و آمیکو آسنا رقابت کند یعنی خودروهایی که از نظر طراحی دو سه سالی جدیدتر هستند.
در نمای جلویی کلوت اتومات با چراغ هایی نه چندان بزرگ طرف هستیم که به جلوپنجره مشکی با توری طرح مستطیلی شکل و خطوی از آن که تا زیر چراغ ها امتداد یافته اند. از دو گوشه سپر خط افقی کشیده شده و پایین سپر و اطراف شبکه ورودی هوا نیز ادوات پلاستیکی می بینیم که همرنگ بدنه انتخاب شدند. در کل ظاهر جلویی خودرو حرف از طراحی کمی قدیمی تر از رقبا مخصوصا جک T8 را می زند.
لازم به ذکر است که تفاوت های نمونه دنده ای کلوت در بخش جلویی، اولا در کرومی بودن جلوپنجره و همچنین قالب مشکی دور مه شکن ها است. این خودرو با داشتن زاویه ورود حدود ۲۹ درجه تقریبا همپای رقیبی همچون KMC T8 ظاهر می شود.
{مقالات بیشتر}: بررسی مزایا و معایب کی ام سی T8
به علت دماغه نسبتا گرد خودرو، هنگام مشاهده از بغل کمی جمع و جور به نظر می رسد البته که از نظر طول هم هیکل پیکاپ کرمان موتور است. نکته ای که بسیار جلب توجه می کند ارتفاه از سطح زمین به مراتب بیشتر از رقبایش است که به همین دلیل شرکت ایرانی رکاب را به صورت فابریک قرار داده است. جدای از گلگیرهای حجیم خودرو مخصوصا عقب که با رینگ های ۱۷ و لاستیک های ۲۴۵/۷۰ پر شده، خطوط ملایم بدنه را میبینیم که از گلگیر جلو تا عقب امتداد یافته است.
نمای عقبی بیشتر از تلفیق و نمایش زیبایی و قدرت، زمخت بودن را القا می کند چرا که برخلاف جلو با چراغ هایی بزرگ و برآمده طرف هستیم که متاسفانه گرافیک و جذابیت چندان بالایی نداشته و طراحان می توانستند با استفاده از دیزاین بهتر چراغ ها توسط LED اوضاع را کمی بهتر کنند. سپر عقب بلند و تپل پیکاپ مکث موتور کلوت با ظاهر کلی اش هماهنگی داشته و در کل با نمای ساده ای طرف هستیم که در مقابل رقبایش حرف زیادی برای گفتن ندارد.
با وارد شدن به کابین نسخه اتوماتیک کلوت کابینی دقیقا یکسان با دایون Y7 را مشاهده می کنیم یعنی همان صفحه نمایش ۸ اینچی فرورفته میان دریچه های تهویه مطبوع و کلاهک داشبورد در کنار پنل دیجیتال و لمسی تهویه مطبوع که نسبت به نمونه دستی اضافه شده و همچنین پیانویی کاری های قسمت مرکزی کابین که حسی بهتر از نمونه دستی تمام آلومینیومی و براش منتقل می کند.
کیفیت مناسب علاوه بر گیرایی صندلی ها نکته ای مثبت برای این خودرو است اما چیزی که همانند دایون Y7 برای من کمی دلسرد کننده است استفاده زیاد از پلاستیک خشک در محل های در دسترس سرنشینان برای مثال روی داشبورد و یا رودری ها است که این مورد در مقابل رقیب خوش ساحتی همچون فوتون تونلند G7 اصلا نکته جالبی نیست.
از این ها که بگذریم با دید به اطراف مناسب و دسترسی راحت به ادوات داخلی به غیر از تهویه دیجیتال حین رانندگی روبرو می شویم. استفاده از فرمان کمی تپل در کنار چرم دور دوخت شده باعث ایجاد حسی مطمئن برای رانندگی مخصوصا بیراهه نوردی شده است. پشت آمپر هم در اوج سادگی به صورت آنالوگ قرار داده شده که خوانایی خوبی دارد.
فضای ردیف دوم در حد و اندازه های KMC T8 بوده و برای افراد تا قد ۱۸۵ راحت به نظر می رسد. البته نبود امکاناتی از جمله دریچه تهویه مطبوع در این بخش کمی توی ذوق می زند. مکث موتور کلوت یکی از بزرگترین فضای بار را با عددی حدود ۱۰۰۰ کیلو در بین رقبا دارد. همچنین وجود محافظ کف صندوق به صورت فابریک مزیت خوبی برای این خودرو به شمار می رود.
بررسی فنی و رانندگی مکث موتور کلوت اتوماتیک
اشتراک فنی این خودرو با محصولی مانند دایون Y7 و رقیبش یعنی آمیکو آسنا باعث شده تا حداقل نگرانی از بابت تامین قطعه یا خدمات برای کلوت نداشته باشیم. لوگو میتسوبیشی روی درب موتور حاکی از دارا بودن تکنولوژی میویک این خودروساز دارد که باعث افزایش راندمان و قدرت می شود.
نمونه دستی این خودرو از یک گیربکس ۶ سرعته بهره می برد که به گفته خیلی از مالکین از مشکل ناهماهنگی با پیشرانه بهره می برد که این مشکل در نمونه اتومات به مراتب برطرف شده و رانندگی بهتری را مهیا می کند. این ایراد بیشتر مربوط به کپ و تاخیر دنده ها و دریچه گاز می باشد که شاید توسط ریمپ یا اصلاح کامپیوتر اوضاع بهتر شود. نکته بعدی هم ضریب دنده های کمی عجیب این نوع گیربکس است که هنگام تعویض از دو به سه شاهد افت دور و توان هستیم.
حجم موتور | ۲/۴ لیتری |
تعداد سیلندر | ۴ سیلندر توربو |
محور محرکه | دو دیفرانسیل (۴WD) |
قدرت | ۲۱۵ اسب بخار |
گشتاور | ۳۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ اتوماتیک |
شتاب صفر تا صد | ۱۱/۸ ثانیه |
وزن | ۱۹۳۰ کیلوگرم |
اولین نکته پس از رانندگی با مکث موتور کلوت سواری نرم و کم کوبش تر نسبت به KMC T8 می باشد که همین مورد باعث شده تا بسیاری این خودرو را از این حیث همپای تویوتا هایلوکس بدانند، البته که پیکاپ ها به علت ساختارشان کلا کمی لرزش و ناپایداری را دارند.
هنگام تخته گاز و شتابگیری خودرو با وجود اینکه عملکردی به مراتب بهتر از رقیبش را مشاهده می کنیم اما لگ توربو کمی محسوس است به طوری که خودرو از دور ۲۶۰۰ به طور ناگهانی شتاب می گیرد و همچنین صدای پیشرانه بالاتر از دور موتور ۳۸۰۰ کمی اذیت کننده است. ترمزها نیز به علت ساختار کاسه ای در عقب، عملکردی چندان عالی از خود بروز نمی دهند.
مکث موتور کلوت با دارا بودن سه حالت دیفرانسیل یعنی سبک ، نیمه سنگین و سنگین در کنار ارتفاع از سطح زمین مناسب ، زاویه ورود و خروج خوب و پیشرانه حجیم تر از رقبا قابلیت آفرود چشمگیری دارد. البته که فوتون تونلند G7 با دارا بودن یک حالت دیفرانسیل بیشتر نسبت به رقبایش یک گام جلوتر است.
وضعیت امکانات و آپشن های مکث موتور کلوت
با اینکه اصولا پیکاپ ها نه برای سرعت نه لذت بردن از آپشن و نه لوکس بودن ساخته شدند اما شرایط بازار با این قیمت ها، خودرویی را می پسندد که همه ی موارد را تا حد مناسبی داشته باشد. اما حیف که کلوت در این بخش امتیاز بالایی را از آن خود نمی کند.
– ۲ ایربگ – صندلی راننده برقی – ورود بدون کلید – کیلس استارتر
– مانیتور تاچ ۸ اینچ – تهویه اتومات – آینه تاشو برقی
وضعیت خدمات و قیمت مکث کلوت
ماموت خودرو در زمان عرضه خودروهای فولکس واگن هم بسیار درخشان ظاهر شد به طوری که هنوز که هنوز است بسیاری از این آلمانی سوار ها به نمایندگی های مجاز این شرکت مراجعه می کنند. MAXMOTOR KALUT همانند اکثر رقبای خود حود سه سال یا ۶۰ هزار کیلومتر گارانتی دارد.
{مقالات بیشتر}: بررسی مزایا و معایب فوتون تونلند G7
مکث موتور کلوت اتوماتیک هم اکنون (۶/۲۴) با داشتن قیمتی حدود ۱/۷ میلیارد از رقیب اصلی و هم سطح خود یعنی KMC T8 نزدیک ۳۵۰ میلیونی گرانتر است که پرداخت چنین رقمی برای اختلاف و برتری های نه چندان مشهود زیاد منطقی نیست مگر با اضافه کردن مبلغی دیگر و رفتن به سراغ رقیب لوکس و گرانتر یعنی فوتون تونلند G7!
نقد و بررسی
مکث موتور کلوت
مکث موتور پیکاپ قابل قبولی است که بین رقبای سختگیری احاطه شده که یکیشان با قیمتی کمترعملکردی نزدیک و حتی بهتر از آن داشته و دیگری پیکاپ لوکسی است که حسابی با توپ پر آمده.
مزایا
- پیشرانه قوی و تکنولوژی بالا
- مصرف سوخت معقول
- ارگونومی مناسب کابین
- فضای مناسب کابین
- قدرت آفرود نسبتا بالا
- سواری نرم تر از KMC T8
- ارتفاع بالاتر از رقبا
معایب
- ظاهر معمولی و نه چندان به روز
- کیفیت و متریال ضعیفتر از فوتون
- موتور و گیربکس ناهماهنگ در مدل دستی
- آپشن های کمتر از فوتون
- ترمزهای نسبتا ضعیف
هرخودروی که میخری به هرحال یک سری ایرادجزیی داری که توسط نمایندگی قابل رفعی.من حدودیکماهی هست کلوت اتومات گرفتم برای من خوبی وقتی تحویل گرفتم یک سری اشکالات جزیی ظاهری داشت که توسط نمایندگی رفع شد.نظرات دیگران قابل احترامی.ولی ازکجابدانم آنکس که ایرادگرفته شایدباشرکتهامشکل داشته باشی پس برای هرکاری به قلب خودرجوع کن
سلام تمامی مقاله های نوشته شده در سایت بدون هیچ گونه جهت گیری می باشد و صرفا حقایق گفته شده.
چینی جز دردسر هیچی نداره
به عقیده من ظاهر کلوت فقط به خاطر آرم مکث موتورش در قسمت جلوشه. از بغل که جز هایلوکس از بقیه پسکاپها واقعا سر هست و فوتون برعکس از همه افتضاح تره از بغل ولی از جلو فوتون ایرادی نداره! عقبش هم که خیلی سلیقه ای هست! داخل کلوت جنس داشبورد و در پلاستیک خشکه ولی از لحاظ زیبایی از تی ۸ به نظرم خیلی بهتره. فوتون خیلی لغد داره که نیسانش هم نداره و حتی جلو هم بشینید صحبت در جاده آسفالتشم انگار یکی داره میزنه به پشتتون! صدای آدم میلرزه همش! وای گیربکسش اتوویل درایو داره که واقعا خوبه حتی هایلوکسشم نداره (هایلوکسای موجود در بازار ایران). شتاب هر سه خوبه واقعا. گیربکس فوتون باید بهتر باشه اونم بعدها معلوم میشه. قدرت کلوت واقعا عالی کم نمیاره هیچ جا! لاستیکهای هر سه ماشین به طور عجیبی افتضاحه! من به شخصه رخ کلی وابهت کلوت،جلو پنجره تی ۸ و گیربکس و امکانات فوتون اگه با هم ترکیب میشد واقعا معرکه میشد (در غیاب هایلوکسهای جدیدتر)
هر کدام از پیکاپ های چینی صفر حال حاضر بازار دارای نکات مثبت و منفی منحصر به خود می باشند و این معیار خریدار است که برتری هر کدام را نسبت به دیگری مشخص می کند.
ظاهر زیبا
امکانات خودرو خوب
خدمات پس از فروش خیلی ضعیف،
مشکل برقی دارد
مصرف بارطری خیلی بیش حد
ظاهر زیبا
امکانات خودرو خوب
خدمات پس از فروش خیلی ضعیف،
مشکل برقی دارد
مصرف بارطری خیلی بیش حد
شرکتهای خدماتی قادر به برطرف کردن مشکل برقی نیستند
من ده هزارتا با کلوت رانندگی کردم .عیب برقی شدید دارد در صد کیلومتر اول چراغهاي دنده عقب سوخت ودوربین عقب بدون هیچ ضربه ای افتاد و از همه بدتر در کیلومتر ۵هزار پیچهای گلویی اگزوز از کنار توربوشارژر افتاد و واشر گلویی هوا میده و صدای نا بهنجار ایجاد میکنه و هنوز واشر گلویی گیر نیاوردم و همچنین به علت عیب برقی فنها از کار افتاد و جوش آورد و مدتی است به علت سوختن واشر گلویی از ماشین استفاده نمیکنم . فقط میگم خدا لعنت کند کسی که این کلوت را وارد بازار ایران کرد
کلوت جدای از خدمات پس از فروش که بعضا خودرو روزهای طولانی مهمان مراکزمکث موتور است در بازار فاقد قطعات مصرفی میباشد.ایرادات گیربکسی در اتومات ودستی غیر قابل رفع میباشد وایرادات برقی مانند خاموش شدن تیپ اتومات در سرعت بالا
وعدم پاسخگویی از طرف مکث موتور .بنده اول نمونه دستی وسپس اتومات خریدم که هردو مدل را با ضرربالایی فروختم.
هیولای زیباییست
کلوت یک دروغ بزرگ بود که با مارک میتسوبیشی مردم فریب خوردند از جمله من.
از نظر موتور کلا دارای اشکال هست و قدرتی که شرکت میگه نداره و حتی برای حرکت اولیه دارایه ضعف نیرو بوده و توربو آن در هوای گرم کاملا قرمز میشد و واشر گلو میسوزاند و کولر از مدار خارج شده هوای گرم وارد اتاق میشود و موتور سوپاپ میزند یا یاتاغان میزند و کامپیوتر ماشین قاطی کرده وووو هزار اشکال دیگر و کسی حاضر به خرید نیست
خواهشا گروهی تشکیل بدید تا تبادل نظر کنیم. من با این ماشین بیچاره شدم دوسال خریدم دوماه سوارش نیستم. زندگیمو به هم ریخته این ماشین.