• تماس با ما
  • تبلیغات
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
کاریزو
  • صفحه اصلی
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای آمریکایی
    • خودروهای ایتالیایی
    • خودروهای ایرانی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای کره ای
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • قیمت روز خودرو
  • فروشگاه

No products in the cart.

  • ورود کاربر
  • ثبت نام
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای آمریکایی
    • خودروهای ایتالیایی
    • خودروهای ایرانی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای کره ای
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • قیمت روز خودرو
  • فروشگاه
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
کاریزو
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج

بررسی مزایا و معایب هایما S7 پلاس

علی سلیمانی توسط علی سلیمانی
شهریور ۲۹, ۱۴۰۲
خانه نقد و بررسی انواع خودرو خودروهای چینی
Share on FacebookShare on Twitter
مانیتور هایما S7 پلاس
صندلی هایما S7 پلاس
S7 پلاس دوبل
صندوق هایما اس 7 پلاس

بررسی مزایا و معایب هایما S7 پلاس ، مقاله ای کامل و جامع درباره زندگی این پیرمرد چینی است که کت و شلوارش حسابی قدیمی شده.

تمام جاده هایی که تاکنون دیده ام به دوراهی و حتی چندراهی ختم می شوند حالا چه جاده فیزیکی چه جاده های پوشالی زندگی! برخی از آن ها ابریشم بودند و بعضی چاه زیر برگ اما چیزی که یاد گرفتم حتی با انتخاب اشتباه، نبودن کلمه پشیمانی در لغتنامه زندگی ام بود. حال یکی از چند راهی های سخت از بین پیرمردهای امروزی هایما S7 پلاس ایران خودرو است که…

{مقالات بیشتر}: مشاوره رایگان خرید خودرو

شرکت هایما یکی از زیر مجموعه های گروه FAW چین است که حدود ۳۰ سال تجربه در خودروسازی داشته که در این میان همکاری هایی با شرکت مزدا نیز دارد، هایما S7 برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه خودرو چین معرفی شد و اولین فیس لیفت آن در سال ۲۰۱۳ روی آن اعمال شد که نمونه موجود در کشورمان از همین نسخه است. فیس لیفت دوم در سال ۲۰۱۵ روی چراغ ها، سپر و جلوپنجره اجرا شد که از تغییرات چندان دلچسبی بهره نمی برد.

 

بررسی مزایا هایما S7 پلاس

پروژه هایما S7 که به دست ایران خودرو افتاده بود از سال ۹۴ با ورود نسخه تنفس طبیعی اش آغاز شد ولی به علت ضعف فنی این خودرو نتوانست فروش بالایی را کسب کند و ایران خودرو به سراغ نسخه توربوشارژ رفت که از نظر فنی بسیار بهبود پیدا کرده بود. این نسخه تا سال ۹۹ روی خط تولید بود و پس از رفع ایرادات و تغییراتی برای جا نماندن از رقبا آن را با پسوند پلاس به بازار عرضه کرد.

بررسی طراحی ظاهری هایما S7 پلاس

در بازاری که اکنون پر شده از چینی های جدیدالورود که اکثرا ظاهرهای دل فریبی دارند بعید است که این کراس اوور با قدمت ۱۰ ساله بتواند از لحاظ زیبایی با آن ها رقابت کند اما باید اذعان داشت که برای مردمی که خودروهای ایرانی را زیبا می دانند، هایما S7 پلاس سیندرلایی است برای خودش!

چراغ هایی بزرگ و کشیده ، جلوپنجره با خطوط عمودی کرومی و یک جفت خط موازی روی کاپوت طویل خودرو همگی نسخه ای محافظه کارانه ی طراحان نسل گذشته چینی هستند. بیرون زدگی قسمتی از گوشه های سپر کمی حس عضلانی را به خودرو داده اند که در کنار ریزه کاری هایی همچون کروم کاری دور مه شکن و فلاپ پلاستیکی اطراف سپر ظاهر قابل قبولی ایجاد نموده اند.

اولین نکته در نمای کناری ارتفاع زیاد بخش عقبی است که به مراتب از رقبای خود نظیر جک S5 و چری تیگو ۵ بلند قدتر است. روی درب ها و گلگیر با دسته خطوط زیاد و نه چندان موازی طرف هستیم که نمای این بخش را از سادگی در اورده اند. کوچک و پایین بودن دماغه خودرو نکته ای است که بسیاری آن را مثبت و بسیاری منفی می دانند. کروم کاری زیر شیشه ها با دستگیره های خودرو هماهنگی داشته و چندان افراط نشده است. طرح رینگ های خودرو همانند نسخه معمولی بوده با این تفاوت که دیگر رخ تراش نیستند و از حس اسپرت بودن کاسته اند در ضمن لاستیک های ۲۳۵/۶۵ برای رینگ ۱۷ اینچی Haima S7 Plus انتخاب شده است.

طراحی نمای عقبی هایما S7 پلاس هماهنگی مناسبی با رخ جلو داشته مخصوصا با آن چراغ های کشیده که تا حدودی به چراغ های بی ام و سری هفت مدل ۲۰۱۲ شباهت دارد. خط کرومی که به صورت افقی روی سپر کشیده شده سعی در القای حس لوکس بودن را دارد اما وقتی نگاهمان به دیفیوزر به همراه دو خروجی اگزوز(نمایشی) و بالچه عقب می افتد ناگهان المان های اسپرت تداعی می شود.

 

رخ عقب هایما S7 پلاس

پس از ورود به کابین با نمایی نه چندان جدید اما طراحی قابل قبول طرف هستیم که این مدل طراحی در آن سال ها به داشبورد سوناتایی معروف بود. فرمان ۴ شاخ چرم دوزی شده که توسط پلاستیک پیانویی تزیین شده به همراه پشت آمپر آنالوگ کمی کوچک با رنگ آبی که نمایشگری جمع و جور بین آن هاست فضایی کلاسیک تر از چینی ها الان را رقم می زند. در نسخه پلاس مابین دریچه های عمودی تهویه صفحه نمایش ۸ اینچی به همراه پنل تهویه و سیستم صوتی دیجیتالی پر شده که کمی ما را از فاز قدیمی بودن در می آورد.

استفاده از ترکیب پلاستیک پیانویی و کرومی به صورت سرتاسری در داشبورد مخصوصا U شکل زیر ادوات کمی از سادگی داشبورد روبروی شاگرد می کاهد. نکته ای که معلوم نیست از خودروهای ایرانی ایرانخودرو به هایما S7+ نفوذ کرده، استفاده بیش از حد پلاستیک خشک روی رودری هاست که تنها قسمت مرکزی آن از چرم با دوخت قرمز استفاده شده است.

استفاده از پلاستیک نرم روی داشبورد و همچنین چرم نسبتا با دوام و کیفیت بالا حالمان را بهتر می کند مخصوصا که در مقابل رقبایش کمی جنتلمن تر ظاهر می شود. ارگونومی خودرو از همه جهات یعنی دید جلو ، شیشه عقب ، آینه ها و دسترسی به ادوات کنترلی هنگام رانندگی خوب بود به جز سردنده نه چندان دلچسب به همراه ترمزپارک دستی نسبت به جک S5 حداقل برای من!

می ترسم بگویم که ارتفاع هایما S7 پلاس بالا نبوده و نیازی به رکاب نیست چرا که از فردا همین رکاب آلومینومی را هم ایرانخودرو حذف می کند! به هرحال فضای ردیف دوم خودرو به لطف ارتفاع بالای سقف و فاصله دو محوری زیاد، مناسب برای افراد تا قد ۱۸۵ بوده اما ناگفته نماند که فضای پای جک S5 کمی بزرگتر ولی فضای سرش کوچکتر از این خودرو است. ناگفته نماند که نبود دریچه تهویه برای ردیف عقب برای این رده قیمتی ایراد محسوب می شود.

 

کابین هایما S7 پلاس

فضای بار خودرو یکی از بزرگترین ها در سگمنت خود است و برای خانواده ۴ نفره کاملا جوابگو می باشد البته نکته ای که از بی سلیقگی شرکت سازنده است باید به بیش از حد پایین بودن کرکره صندوق عقب اشاره نمود که همین مورد بخشی از ارتفاع فضای بار را خورده است.

مشخصات فنی و رانندگی Haima S7 Plus

مهم ترین تقابل در کشورمان پس از هواداران استقلال و پرسپولیس، رقابت هایما سواران و جک سواران است که از همان ابتدای عرضه ذو خودروه به بازار این قضیه با درگ ، کورس کل کل مجازی بالا گرفت. البته جاماندن تیگو ۵ مدیران خودرو از صحبت هایمان را باید انجین ضعیفش بدانیم که خودش را قاطی مقایسه نمی کند مگر اینکه پای چری تیگو ۷ اکسلنت را هم وسط بکشیم که اوضاع کاملا برعکس می شود.

حجم موتور ۱/۸ لیتری
تعداد سیلندر ۴ سیلندر توربو
محور محرکه تک دیفرانسیل (FWD)
قدرت ۱۷۰ اسب بخار
گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
شتاب صفر تا صد ۱۰/۶ ثانیه
وزن ۱۵۱۰ کیلوگرم

پیشرانه هایما S7 پلاس از چند جهت به مراتب بهتر از رقیبش است که مهم ترین آن در این وضعیت بد بنزین و مصرفی ها نظیر روغن، حساسیت کمتر به بنزین معمولی می باشد چرا که در صورت استفاده افت چندانی را شاهد نیستیم البته ناگفته نماند که این موضوع بیشتر در نسخه های پلاس رفع شده و مدل های معمولی قبلی کم و بیش مشکل دارند.

شتاب و کشش قابل توجه اولین نکته ای هست که پس از کمی رانندگی متوجه آن می شویم به طوری که بعضی وقت ها با هرزگردی خودرو روبرو می شویم و می توان گفت که از این حیث در حد رقیب مستقیمش ظاهر می شود. اما سواری نرم و کم کوبش تر نسبت به رقبا نکته ای مثبت برای این خودرو محسوب می شود.

 

موتور S7 پلاس

دوکلاچه و CVT نبودن گیربکس اتومات هایما S7 پلاس از جهت رسیدگی کمتر، خرابی کمتر و انتقال بهتر گشتاور برگ برنده ای برای مشتریان ایرانی است اما به هرحال سرعت تعویض دنده کمتر و تا حدودی خنگی هنگام معکوس دهی نکات منفی این نوع است.

در نمونه های معمولی قبل پلاس هنگام تخته گاز ورود صدای موتور به کابین نسبتا زیاد بود که این مورد تا حدودی رفع شده اما اکنون نیز بعد از دور موتور ۴ هزار صدای وارده به کابین نسبتا زیاد است و این مورد از عایق بندی ضعیفتر نسبت به رقبا منشا دارد.

ترمزها خلاف انتظارمان با وجود ارتفاع زیاد ، فاق زیاد لاستیک و وزن بالا عملکردی نسبتا مطمئن داشتند و فقط کله کردن خودرو هنگام ترمزهای شدید کمی توی ذوق می زند. هندلینگ و پایداری پارامتری بود که هایما S7 پلاس نتوانست از آن به خوبی و خوشی عبور کند و عملکردی ضعیفتر از رقیبش ارائه داد که کارکرد سینوسی ESP را نباید بی تقصیر دانست.

امکانات مهم هایما S7 پلاس

این خودرو و هم نسل هایش در حضور چینی های جدید با آن همه آپشن و دستیار صوتی و رانندگی دیگر خودروهای پرآپشنی محسوب نمی شوند اما با این حال اضافه شدن ریز امکاناتی از جمله آینه طرح جدید ، صفحه نمایش بزرگتر و گل پخش کن ها به بهبودی اوضاع کمک کرده اند. البته نبود یا کمبود برخی امکانات نظیر ترمزپارک برقی ، تهویه دوگانه و مموری سیت نسبت به جک S5 باعث شده تا امتیاز کمتری را در این بخش کسب کند.

– ۴ ایربگ                    – سیستم ESP                      – دو گرمکن                     – سانروف                     – صندلی راننده برقی

– تهویه اتومات              – دوربین ۳۶۰                         – آینه تاشو برقی              – کروزکنترل                  – سنسور نور و باران

 

بغل کابین هایما S7 پلاس

وضعیت خدمات و قیمت هایما S7 +

یکی از برگ های برنده ای که مشتریان این رده سگمنتی را به سمت هایما S7 پلاس سوق می دهد، حامی و پشتیبانی مانند ایرانخودرو است که طبق گفته خودش سه سال یا ۶۰ هزار کیلومتر تحت پوشش گارانتی می باشد. فراوان بودن قطعات در عین هزینه پایین در کل کشور ویژگی به مراتب بهتر نسبت به رقبا است.

{مقالات بیشتر}: بررسی مزایا و معایب هایما ۸S

این خودرو امروز(۶/۲۹) با داشتن قیمتی نزدیک ۱/۴ میلیارد رقیب مستقیم و هم قیمتی به نام JAC S5 NEWFACE را پیش رو دارد که از نظر فنی و کیفی تقریبا در یک سطح قرار داشته و بیشتر مسئله خدمات و نگهداری است که هایما S7 پلاس از رقیبش پیشی می گیرد اما اگر نظر من را بخواهید با صرف هزینه بیشتر حدود ۵۰ میلیون می توان چری تیگو ۷ اکسلنت را خریداری کرد که از بیشتر جهات برتری داشته و خودروی به مراتب به روزتری است.

نقد و بررسی

هایما S7 پلاس

۷۰% امتیاز

هایما S7 پلاس کراس اووری خوش نفس ، اهل سفر و مدارا با جیب خریدار است البته به شرطیکه برخی جاها احترام سنش را نگه دارید.

مزایا

  • شتاب و کشش مناسب
  • پیشرانه به صرفه تر از رقبا
  • سازگار با بنزین معمولی
  • فضای بار بزرگ
  • خدمات پس از فروش زیاد
  • مصرف سوخت بهتر از قبل
  • ارگونومی خوب کابین
  • استهلاک کمتر از رقبا

معایب

  • امکانات کمتر از رقبا
  • ظاهر نه چندان بروز
  • هندلینگ نسبتا ضعیف
  • خنگی گهگاهی گیربکس

مرور نقد بررسی

  • طراحی ظاهری ۰%
  • امکانات رفاهی ۰%
  • کیفیت ۰%
  • قدرت فنی ۰%
  • کم بودن هزینه نگهداری ۰%
  • فراوانی خدمات و قطعات ۰%
  • بازار خرید و فروش ۰%
  • ارزش خرید ۰%
برچسب: هایما(Haima)
علی سلیمانی

علی سلیمانی

از دوران کودکی به عللاقه شدید به خودروها در خانواده معروف بودم و تمام دنیای کودکی من در دنیای ماشین ها سپرسی شد؛ در نهایت تصمیم گرفتم این دنیای شیرین را به همه نشون بدم.

پست بعدی
بررسی مزایا و معایب چری آریزو 5 S اسپرت

بررسی مزایا و معایب چری آریزو 5 S اسپرت

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

دریافت تخفیف ویژه با عضویت در خبرنامه

بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی

وب سایت کاریزو

وب سایت مجله ای کاریزو با هدف جامع ترین و تخصصی ترین وب سایت مجله ای در حوزه خودرو فعالیت خود را آغاز کرد که نزد کاربران بسیار مورد توجه قرار گرفته و در میان علاقه مندان دنیای خودرو محبوب می باشد.

 

هدف گروه ما کمک به مردم سرزمین ایران است تا بتوانند خودرو مناسب خود را با توجه به نیازها و امکاناتی که مد نظرشان است انتخاب کنند و دچار پشیمانی بعد از خرید خودرو نشوند.

دسته‌ها

  • اخبار خودرو
  • ثبت نام خودرو
  • خودروهای آلمانی
  • خودروهای ایتالیایی
  • خودروهای ایرانی
  • خودروهای جدید
  • خودروهای چینی
  • خودروهای ژاپنی
  • خودروهای فرانسوی
  • خودروهای کره ای
  • دسته‌بندی نشده
  • مقایسه خودروها
  • نقد و بررسی انواع خودرو

عضویت در خبرنامه

دریافت تخفیف ویژه با عضویت در خبرنامه

  • تماس با ما
  • تبلیغات
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو

وب سایت کاریزو طراحی شده شده توسط جسکو وب. تمام حقوق محفوظ است © 2023 .

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • فروشگاه
  • قیمت روز خودرو
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای کره ای
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای ایتالیایی
  • تماس با ما
  • اخبار
  • حساب کاربری من
  • سبد خرید

وب سایت کاریزو طراحی شده شده توسط جسکو وب. تمام حقوق محفوظ است © 2023 .

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟ ثبت نام

ساخت حساب کاربری!

فرم زیر را برای ثبت نام تکمیل نمایید

همه فیلد ها ضروری اند وارد شدن

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن