• تماس با ما
  • تبلیغات
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
کاریزو
  • صفحه اصلی
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای آمریکایی
    • خودروهای ایتالیایی
    • خودروهای ایرانی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای کره ای
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • قیمت روز خودرو
  • فروشگاه

No products in the cart.

  • ورود کاربر
  • ثبت نام
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای آمریکایی
    • خودروهای ایتالیایی
    • خودروهای ایرانی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای کره ای
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • قیمت روز خودرو
  • فروشگاه
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
کاریزو
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج

بررسی مزایا و معایب فوتون تونلند G7

شایان شاهمرادی توسط شایان شاهمرادی
شهریور ۱۸, ۱۴۰۲
خانه نقد و بررسی انواع خودرو خودروهای چینی
Share on FacebookShare on Twitter
رودری فوتون جی 7
فوتون تونلند G7 زرد
فوتون سفید گالری
داشبورد جلو فوتون تونلند
داخل فوتون G7
فوتون تونلند G7 خاکستری
فوتون جلو ابی

بررسی مزایا و معایب فوتون تونلند G7 ، یکی از مفیدترین مقالات اخیر درمورد این بچه غول چینی است که با هیکل ورزیده اش حسابی سر و صدا کرده.

جامعه هم می تواند درگیر سرطان شود اگر که مردم آن جامعه خیلی درگیر سنت و رسوم قدیمی یا خرافات باشند و از آن ها بتی برای خود سازند برای مثال شاید تاکنون شنیده باشید که ماشین عروس نباید مشکی رنگ باشد یا حتی اینکه نمی توان با یک خودروی پیکاپ به مراسم رسمی رفت! فوتون تونلند G7 یکی از گزینه های قوی و درشت هیکل در بازه پیکاپ ها است که …

{مقالات بیشتر}: مشاوره رایگان خرید خودرو

در مواجه با اسم فوتون سه دسته افراد وجود دارند، اول آن هایی که به یاد خودروهای سنگین و کشنده های این برند می افتند دو م کسانی که فیزیک دبیرستان و به خصوص کنکورشان را بالای ۵۰ زدند و دسته آخر که مد نظر ما هم هست ماشین شناس هایی که به یاد محصولی پیکاپ از سوی ایران خودرو دیزل افتادند.

بررسی مزایا و معایب فوتون

حدود سال ۹۴ بود که نسل اول فوتون تونلند با کلی دبدبه و کبکبه وارد خیابان ها گردید و کم و بیش به فروش نسبتا خوبی دست پیدا کرد مخصوصا که ارگان های دولتی بسیار از آن بهره مند شدند. ایرانخودرو به منظور رفع ایرادات این نسخه، در اوایل سال ۹۹ مدلی از تونلند تحت عنوان S عرضه کرد که از موتور قوی تر، امکانات بیشتر و فیسل لیفت جزئی بهره می برد.

اما تصمیم بزرگ ایران خودرو برای واردات و مونتاژ نسل دوم این خودرو باعث شد که این محصول در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ با عنوان فوتون تونلند G7 رونمایی شود و از اواخر همان سال به دست مشتریان برسد. این نسل برای اولین بار سال ۲۰۲۰ همراه با برادر بزرگتر خود یعنی G9 در چین معرفی شد و هم اکنون نیز روی خط تولید قرار دارد.

بررسی طراحی فوتون تونلند G7

همیشه وقتی اسم پیکاپ می آید ناخودآگاه به یاد پیکاپ های بزرگ جثه آمریکایی مانند فورد رپتور و دوج رم می افتیم چرا که ۸۰ درصد پیکاپ بازهای دنیا در آمریکا قرار دارند. بعد از نگاه کلی به فوتون G7 متوجه خواهید شد که این بچه غول سعی در به رخ کشیدن و جلب توجه همانند پیکاپ های اصیل را دارد.

کلا به نظر من و بیشتر اهالی فن، پیکاپ باید ظاهر تهاجمی، خشن و کمی ترسناک داشته باشد که به قول معروف رخ خبر از باطن دهد. Foton G7 نیز در نمای جلویی همچین ویژگی هایی دارد علاوه بر اینکه کمی چاشنی به روز بودن را هم القا می کند. جلوپنجره ای بزرگ با نوسته عظیم کرومی فوتون که مابین چراغ های کشیده خودرو قرار گرفته و زیر آن شبکه ورودی هوای که مدخلی نسبتا بزرگ است قرار گرفته. مه شکن های مربعی شکلش نیز در قالبی L شکل کرومی پوشیده شدند که بالای آن نوار خطی دیلایت قرار دارد.

عقب فوتون ابی

نمای بغلی جایی است که بیشتر پیکاپ ها شبیه هم می باشند اما وجود چند نکته در فوتون تونلند G7 بسیار به چشم می زند مانند دماغه خودرو که در ارتفاعی بالا سیر می کند، گلگیرهای حجیمش که توسط رینگ های ۱۸ اینچی با لاستیک ۲۶۵/۶۰ پر شده اندو همچنین زاویه ورود و خروج نسبتا زیاد و مناسب آفرودش که البته به علت وجود شیبی از عقب به جلو، زاویه خروج کمی بیشتر از ورود می باشد.

طراحی اکثر پیکاپ در قسمت پشتی ساده و به دور از اضافه کاری است و به همین دلیل دست مهندسان تنها در بازی کردن با گرافیک و LED های چراغ هاست اما جدای از چراغ های عمودی با گرافیک بالای فوتون G7، شاهد قسمتی پلاستیکی روی درب بار به رنگ مشکی مات هستیم که نوشته FOTON روی آن حک شده است که علاوه بر تضاد جالب با رنگ کلی بدنه باعث وجه تمایزی با دیگر رقبایش شده است.

پای راست را روی رکاب و با دست راست از دستیگره روی ستون جلویی برای سوار شدن استفاده می کنیم. اگر پیش زمینه ای از طراحی های اتاق بی ام و داشته باشید در همان نگاه اول متوجه شباهت کابین فوتون G7 به محصولی مثل BMW 218i خواهید شد مخصوصا با آن صفحه نمایش ایستاده ۱۰ اینچی که حاشیه ای کربن مانند(پلاستیک طرح کربن)دارد اما متاسفانه این صفحه نمایش دارای قابلیت تاچ یا لمس نمی باشد که خود یک کمبود است!

کابین فوتون

یکی از حس هایی که باید در یک خودروی پیکاپ و آفرودی حس شود، قدرت و یغور بودن پشت فرمان است که این مورد در فوتون تونلند جی ۷ با استفاده از فرمان سه شاخ کمی تپل و تا حدودی D شکل، القا می شود. خداروشکر در اینجا از پشت آمپر تمام دیجیتالی خبری نیست و ترکیب سرعت و دور موتور آنالوگ را به همراه منو کوچک وسط آن ها مشاهده می کنیم که روشنایی و خوانایی مناسبی دارند.

ابعاد بزرگ و راحت صندلی ها در کنار طراحی چشم نوازش که از طرح لوزی شکل روی آن ها استفاده شده نکته ی مثبت دیگری که به چشم می خورد. کیفیت کابین به علت استفاده از پلاستیک نرم روی داشبورد و چرم به همراه فوم نرم روی رودری ها دارای کیفیت به نسبت بالایی است البته در برخی قسمت ها مانند زیر درب ها و محفظه داشبورد پلاستیک خشک دیده می شود.

در میانه ی کابین خوشبختانه با اجزا و ادوات نسبتا به روزی طرف هستیم از جمله دنده الکترونیکی، دفلاک که دارای ۴ حالت تک دف سبک(۲H)، چهارچرخ سبک(۴H)، چهارچرخ سنگین(۴L) و یک حالت اتوماتیک می باشد که بر اساس وضعیت جاده تطبیق پیدا می کند.

ردیف دوم بیشتر پیکاپ ها به علت ساختار و پلتفرمشان زیاد جذاب نیست البته نه اینکه زشت یا … باشد بلکه هنگام رانندگی و سواری چیز خوبی از آب در نمی آیند اما از نظر فضای اتاق فوتون G7 به لطف فاصله محوری زیادش جادار و راحت تر از رقبایش ظاهر می شود. همین ماجرا در بخش بار نیز حاکم است.

ردیف عقب فوتون G7

عملکرد فنی و رانندگی Foton G7

در تبلیغات و تیزرهای این خودرو با لفظ هایی از جمله پرقدرت ترین پیکاپ بازار و یا دارا بودن پیشرانه میتسوبیشی روبرو شدیم که مورد اولی در مقایسه با سایر رقبا تا حدود زیادی درست و قابل قبول است اما برای صحت گفته ی دوم شرکت ایران خودرو، کاپوت را بالا زدیم و برخلاف تصور با لوگو برند بورگوارد روبرو شدیم که اصالتا در گذشته آلمانی بوده اما در حال حاضر دست عزیزان چینی است.

خداروشکر که باز با این اوصاف دیگر خبری از پیشرانه های حجیم پرمصرف و کم بازده نسل قبل مانند ۲ لیتر تنفس طبیعی، ۲/۴ تنفس طبیعی و ۲/۸ توربو دیزلی که آن هم فقط با گیربکس دستی ارائه می شدند در فوتون تونلند G7 نیست. گیربکس ۵ سرعته دستی جایش را به گیربکس هوشمند ۸ سرعته شرکت ZF داده که قابلیت تطبیق عملکرد با وزن قرار داده شده روی محورها را دارد.

حجم موتور ۲ لیتری
تعداد سیلندر ۴ سیلندر توربو
محور محرکه دو دیفرانسیل (۴WD)
قدرت ۲۳۸ اسب بخار
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتومات
شتاب صفر تا صد ۱۱/۵ ثانیه
وزن ۲۰۰۰ کیلوگرم

قاعدتا از یک پیکاپ نمی توان انتظار شتاب و سرعت بالا را داشت چرا که این خودرو با این ارتفاع، هیکل و قدرت اصلا برای این کارها نیست اما باید اذعان داشت که لگ کم توربو، عملکرد نرم و دقیق گیربکس آلمانی باعث شتابی به مراتب بهتر از خودرویی مانند کلوت یا KMC T8 داشته باشیم. واقعیت امر، سنگ محک اصلی هر پیکاپی کشش و بحث های مربوط به گشتاورش است که در فوتون G7 نیز با عدد بسیار مناسبی سر و کار داریم.

فوتون G7 جلو ابی

چیزی که قبل تر هم اشاره کردیم و الان هنگام سواری نیز به طور محسوس مشاهده می کنیم، سواری نسبتا خشک فوتون تونلند G7 می باشد که اوضاع در ردیف دوم حادتر بوده به نحوی که در صورت رانندگی کمی سریع صدای سرنشینان در می آید. در این مورد این خودرو مانند همه پیکاپ های بازار ایران عمل می کند مگر کمی ضعیفتر از کلوت.

مورد بعدی هندلینگ و پایداری است که برای این نوع خودروها بیشتر شبیه به یک شوخی است شوخی خنده دار اما بسیار دلهره آور. به نظر من اصلا امتحانش هم نکنید چرا که پیکاپ و خودرو آفرودی ریسک بالای در این قضیه دارند. اما ترمز ها با وجود لاستیک های فاق بلند، ارتفاع و وزن زیاد عملکرد راضی کننده ای را از خود نشان می دهند.

امکانات مهم فوتون تونلند G7

نقطه اوج این خودرو در مقابل رقبا به خصوص کلوت تعداد آپشن ها رفاهی و حتی ایمنی است به طوری که Foton G7 از شش کیسه هوا اما کلوت تنها از دو ایربگ برخوردار است.

– ۶ ایربگ                    – صفحه نمایش ۱۰ اینچی            – سیستم های ESPوTCS                – گرمکن صندلی های جلو

– شیب سنج               – دوربین ۳۶۰                             – سنسور نور و باران                       – کروزکنترل

– قفل دیفرانسیل          –  ترمزپارک برقی                       – اتوهلد                                      – صندلی راننده برقی

– رادار تصادف جلو         – شیفتر پشت فرمان                  – دو حالت رانندگی                        – تهویه اتومات

ردیف دوم فوتون

بررسی وضعیت خدمات و قیمت Foton G7

شاید یکی از بزرگ ترین مزیت های این پیکاپ داشتن حامی و پشتیبانی به نام ایران خودرو دیزل می باشد که در اکثر یا همه ی کشور نمایندگی دارد که در طول مدت ۳ سال گارانتی فوتون G7 احساس رضایت کنید. البته رعایت یک سری نکات نگهداری برای این پیکاپ عطیم با توجه به موتور حساس یورو ۶ اش لازم و ضروری است مانند استفاده از بنزین خوب، تعویض به موقع مصرفی ها و …

{مقالات بیشتر}: مشخصات و قیمت جک T9(هانتر)

هم اکنون(۶/۱۸) Foton Tunland G7 قیمتی حدود ۲ میلیارد در بازار دارد که در مقابل رقبایی همچون مکس کلوت، کی ام سی T8 قرار می گیرد که از نسبت به آنان از برخی جهات برتری دارد که گفته شد. حالا به نظر شما خرید کدام گزینه در این سگمنت خودرو منطقی تر است؟

نقد و بررسی

فوتون تونلند G7

۷۳% امتیاز

اگر اهل آفرود و بیراهه نوردی هستید و به پیکاپ علاقه دارید، فوتون تونلند G7 گزینه منطقی برای افرادی است که به دنبال خودرویی با قدرت بالا، ظاهر مدرن و کیفیت مناسب هستند.

مزایا

  • ظاهر جذاب و با ابهت
  • زاویه ورود و خروج مناسب در حالت فابریک
  • امکانات بیشتر از رقبا
  • کیفیت مطلوب
  • شتاب و کشش بهتر در این رده
  • گیربکس هوشمند با عملکرد مناسب
  • وجود حالت AUTO برای دیفرانسیل
  • قدرت آفرود بالا
  • قدرت کشندگی و حمل بالا
  • تعداد نمایندگی و خدمات بالا

معایب

  • سواری خشک به خصوص محور عقب
  • قیمت بالاتر از دیگر رقبا
  • ابعاد نه چندان مناسب شهر
  • هندلینگ و پایداری پایین در سرعت بالا
  • خرید و فروش ضعیفتر از رقبا

مرور نقد بررسی

  • طراحی ظاهری ۰%
  • امکانات رفاهی ۰%
  • کیفیت ۰%
  • قدرت فنی ۰%
  • کم بودن هزینه نگهداری ۰%
  • فراوانی خدمات و قطعات ۰%
  • بازار خرید و فروش ۰%
  • ارزش خرید ۰%
برچسب: فوتون(Foton)
شایان شاهمرادی

شایان شاهمرادی

بالاخره هر فردی با یک چیزی در زندگی خوشحال می شود آن یک چیز برای من ماشین شد.

پست بعدی
بررسی مزایا و معایب دیگنیتی پرایم

بررسی مزایا و معایب دیگنیتی پرایم

دیدگاه ها 2

  1. یونس می‌گوید:
    2 سال قبل

    حساسیت به بنزین
    مشکل رادیات
    غیر از این دو بهترینه

    پاسخ
  2. میروو می‌گوید:
    1 سال قبل

    اقا یه سوال:چرا ارگانی مثل انتظامی که تا ماشینو لت وپار نکنه بعد ۲۰الی ۲۵سال نمیزاره مزایده ولی سال۹۴ ازشون خرید ولی متاسفانه سال ۹۹و ۴۰۰ بدون هیچ تردیدی ازدم همشون گذاشت مزایده عمومی؟؟؟کجای کار میلنگید؟؟؟؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

دریافت تخفیف ویژه با عضویت در خبرنامه

بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی

وب سایت کاریزو

وب سایت مجله ای کاریزو با هدف جامع ترین و تخصصی ترین وب سایت مجله ای در حوزه خودرو فعالیت خود را آغاز کرد که نزد کاربران بسیار مورد توجه قرار گرفته و در میان علاقه مندان دنیای خودرو محبوب می باشد.

 

هدف گروه ما کمک به مردم سرزمین ایران است تا بتوانند خودرو مناسب خود را با توجه به نیازها و امکاناتی که مد نظرشان است انتخاب کنند و دچار پشیمانی بعد از خرید خودرو نشوند.

دسته‌ها

  • اخبار خودرو
  • ثبت نام خودرو
  • خودروهای آلمانی
  • خودروهای ایتالیایی
  • خودروهای ایرانی
  • خودروهای جدید
  • خودروهای چینی
  • خودروهای ژاپنی
  • خودروهای فرانسوی
  • خودروهای کره ای
  • دسته‌بندی نشده
  • مقایسه خودروها
  • نقد و بررسی انواع خودرو

عضویت در خبرنامه

دریافت تخفیف ویژه با عضویت در خبرنامه

  • تماس با ما
  • تبلیغات
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو

وب سایت کاریزو طراحی شده شده توسط جسکو وب. تمام حقوق محفوظ است © 2023 .

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • فروشگاه
  • قیمت روز خودرو
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای کره ای
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای ایتالیایی
  • تماس با ما
  • اخبار
  • حساب کاربری من
  • سبد خرید

وب سایت کاریزو طراحی شده شده توسط جسکو وب. تمام حقوق محفوظ است © 2023 .

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟ ثبت نام

ساخت حساب کاربری!

فرم زیر را برای ثبت نام تکمیل نمایید

همه فیلد ها ضروری اند وارد شدن

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن