• تماس با ما
  • تبلیغات
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
کاریزو
  • صفحه اصلی
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای آمریکایی
    • خودروهای ایتالیایی
    • خودروهای ایرانی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای کره ای
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • قیمت روز خودرو
  • فروشگاه

No products in the cart.

  • ورود کاربر
  • ثبت نام
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای آمریکایی
    • خودروهای ایتالیایی
    • خودروهای ایرانی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای کره ای
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • قیمت روز خودرو
  • فروشگاه
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
کاریزو
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج

بررسی تفاوت های فیدلیتی پرستیژ و پرایم

علی سلیمانی توسط علی سلیمانی
شهریور ۲۰, ۱۴۰۲
خانه نقد و بررسی انواع خودرو خودروهای چینی
Share on FacebookShare on Twitter
کابین فیدلیتی
کابین فیدلیتی مارون
وسط داشبورد فیدلیتی
نسکافه ای فیدلیتی
فیدلیتی پرستیژ قرمز
فیدلیتی پرستیژ گالری

بررسی تفاوت های فیدلیتی پرایم و پرستیژ ، مقاله ای دقیق و موشکافانه از تفاوت های این دو محصول بهمن موتور در جای جای قسمت هایشان است.

یکی از کراس اوورهای محبوب و البته نسبتا پرفروش دوسال اخیر بازار، فیدلیتی پرایم بود که از سوی بهمن موتور برای رقابت با خودروهایی مانند kmc k7، تیگو ۷ پرو و حتی هم تیمی خودش یعنی دیگنیتی پرایم روانه بازار شد. این فروش قابل قبول در بازار باعث شد تا بهمن موتور به فکر عرضه نسخه جدیدتر و بهبود یافته آن با نام فیدلیتی پرستیژ افتد.

{مقالات بیشتر}: مشاوره رایگان خرید خودرو

اگر فیدلیتی پرایم دارید و یهو یکی از بچه های ماشین باز فامیل به آن گفت جتور X70، اصلا تعجب نکرده و ناراحت نشوید که چرا به خودروی ما توهین می کنی بلکه این نام اصلی این خودرو در بازار چین به شمار می رود که برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ به عنوان نسل اول معرفی شد و طی یک دو سال عرضه در چین فیس لیفتی را تجربه کرد که چهره آن را از حالت قبلی بدتر کردند.

تفاوت جلوی فیدلیتی

در این میان نسخه های الکتریکی و کوپه این خودرو نیز عرضه شد تا سرانجام در سال ۲۰۲۰ نسل دوم این خودرو با نام Jetor X70 Plus به همگان معرفی شود در واقع خودرویی که همین اواخر با نام فیدلیتی پرستیژ در کشورمان به نمایش درآمد. حدود یکسال پس از آن شرکت چینی فیس لیفتی را اجرا کرد که تفاوت های محسوسی در ظاهر نداشته و مشتریان ترغیب به خرید این نمونه نمی شدند.

اگر از اهالی فن بپرسید که بزرگترین خودروساز چین در چند سال اخیر کدام شرکت است قطع به یقین اکثر آن ها روی Cherry متفق القول هستند، همین بهانه ای است تا به شما بگوییم که شرکت کوچک جتور زیر مجموعه ای از این خودروساز بوده و حتی همین فیدلیتی پرستیژ از بسیاری جهات با خودروهای چری اشتراکات دارد.

تفاوت های ظاهری فیدلیتی پرایم و پرستیژ

همانطور که گفتیم، فیدلیتی پرایم نسل اول و فیدلیتی پرستیژ نسل دوم از این محصول تلقی می شوند. لذا تفاوت های ایجاد شده را روی نسل دوم این خودرو برای شما بازگو می کنیم.

در نمای جلویی فیدلیتی پرستیژ شاهد اضافه شدن جلوپنجره ای بزرگتر، چراغ های کشیده تر با دیزاین متفاوت هستیم. طراحی سپر به کل تغییر کرده و دیگر خبری از پرژکتورهای چهارتیکه با قالب پیتویی نیست و جایش را به چهار چراغ کوچک زیر هم و عمودی داده اند. همچنین طراحان این نسل بیش از پیش به لوکس گرایی اهمیت دادند به طوری که استفاده از نوارهای کرومی روی بخش هایی از کاپوت، زیر سپر و جلوپنجره به وضوح دیده می شود.

تفاوت عقب فیدلیتی

خال دست مشترک این دو برادر را نمای جانبی آن ها باشد دانست چرا که از شباهت بسیار زیادی برخوردار هستند حتی خطوط روی درب، فرم شیشه ها و کروم کاری ها همان هستند. البته که ایجاد پلتفرمی جدید برای نسل دوم کمی وقت گیر و هزینه بر است. به هرحال تفاوت های اندکی از قبیل فلاپ های همرنگ بدنه، رینگ ها با طرح متفاوت و بج روی گلگیر در اینجا دیده می شود که به ریبایی خودرو کمک کرده اند.

تا پیش از مشاهده نمای عقبی فیدلیتی پرستیژ نگرانی ما خراب کردن این بخش در نسخه جدید بود چرا که یکی از بخش های جذاب فیدلیتی پرایم نمای عقبی خودرو بود که متفاوت از چینی های جدید ظاهر می شد، ساده و شیک! و جلف بودن آن ها را نداشت. الحق که نمای عقبی جدید را باز هم باید یکی از برترین ها در این سگمنت بدانیم، استفاده از چراغ های کشیده متصل به هم اما نه چندان اغراق آمیز به همراه ریزه کاری های گرافیکی گوشه چراغ به مقدار زیادی دلبری را تکمیل کرد.

برخلاف نسخه پرایم، صندوق خودرو کمی بالاتر و داخل تر رفته که بیرون زدگی سپر آن را پوشش می دهد همین مورد در تصادفات خسارت کمتری را به دنبال دارد. همچنین خطوط صاف و مشبک روی صندوق ایجاد شده که در نسخه قدیمی تر از آن بی بهره بودیم. استفاده از چهارخروجی اگزوز گرد که اتفاقا واقعی هم هستند باعث شده تیک المان های اسپرت را هم برای Fidelity Prestige بزنیم.

تفاوت کابین فیدلیتی دوبل

کابین، دیجیتالی بود دیجیتالی هم شد! در کابین نسخه پرایم به صورت کم و بیش ادوات و دکمه های فیزیکی دیده می شد برای مثال تهویه و برخی آپشن ها دکمه مخصوص به خود را داشتند که این مورد برای بعضی ها خوب ولی برای بعضی ها که مطابق با روز دنیا پیش می روند مناسب نبود، هنگام ورود به کابین اولین نکته رنگ متفاوت و ترکیبی از کرم و نسکافه ای رنگ صندلی ها و داشبورد است که با وجود نگهداری سخت تر اما بسیار دلنشین تر از تمام مشکی سابق است. ناگفته نماند که هنوز دقیقا تریم های قابل عرضه این خودرو مشخص نشده اند اما با خوشبینی تمام امکان عرضه تریم مشکی، مشکی-مارون و نسکافه ای-شیری وجود دارد.

اول از همه اینکه مانیتور ۱۰ اینچی جایش را به صفحه نمایش به هم پیوسته حدودا ۲۳ اینچی در فیدلیتی پرستیژ داده که بخشی از آن کلاستر کاملا دیجیتالی بوده و بخشی دیگر مربوط به فرامین ادوات داخلی. دریچه های تهویه مطبوع از دو تا به سه عدد و فرم خطی مانندش به شکل های هندسی نزدیک شده است. سردنده الکترونیکی و به طور کلی ادوات مرکزی به طراحی های روز دنیا نزدیک شده اند. دیگر خبری از تنطیم تهویه یا سیستم صوتی از طریق دکمه های فیزیکی نیست و باید با پنل لمسی سر و کله بزنید.

رودری ها با اینکه طراحی ساده تری نسبت به قبل دارند اما ترکیب چوب و دو رنگ متفاوت در کنار نورپردازی باعث دلنشین تر شدن این بخش شده است. طبقه بالایی داشبورد از پلاستیک نرم به رنگ نسکافه ای استفاده شده به همین منوال قسمت میانی پلاستیک و چرم دور دوخت شده استفاده شده که در کل شاهد افزایش کیفی کابین فیدلیتی پرستیژ نسبت به نسخه پرایم هستیم.

کابین نسکافه ای فیدلیتی

فضای ردیف دوم و حتی سوم در تیپ هفت نفره همانند فیدلیتی پرایم بوده و برای خانواده پر جمعیت مناسب به نظر می رسد. نقطه قوت دیگر این خودرو صندوق بار حجیم اش می باشد که نسبت به رقبایش یک سر و گردن بالاتر است.

تفاوت های فنی و رانندگی فیدلیتی پرایم و پرستیژ

یکی از ایراداتی که به فیدلیتی پرایم وارد است شتاب و کشش معمولی خودرو نسبت به رقبایش می باشد که این مورد یک به دلیل وزن زیاد و حجم موتور پایین است دوم هم گیربکس دوکلاچه اش که هرچند دچار اصلاحات و تغییراتی از حالت خشک به تر شد اما باز خنگی نسبی در آن دیده می شد.

نام خودرو فیدلیتی پرایم فیدلیتی پرستیژ
حجم موتور ۱/۵ توربو ۱/۶ توربو
قدرت ۱۵۵ اسب بخار ۱۹۷ اسب بخار
گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر ۲۹۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
صفرتاصد ۱۲/۵ ثانیه ۹/۵ ثانیه
وزن ۱۵۷۵ کیلوگرم ۱۵۶۰ کیلوگرم

به سمت موتور فیدلیتی پرستیژ که می رویم بوی محصولات چری به مشاممان می رسد و با بالا زدن کاپوت شاهد جا خوش کردن پیشرانه ۱/۶ لیتری توربو به همراه گیربکسی هستیم که در فونیکس FX و تیگو ۸ پرو هم وجود دارد. این مورد چندین حسن دارد، اولا قطعات و خدمات پس از فروش این پیشرانه بهبود می یابد، ثانیا قدرت و گشتاور بالایش باعث شده تا از آن به عنوان یکی از مدعی های بازار نام ببریم.

{مقالات بیشتر}: بررسی مزایا و معایب فونیکس FX

البته که به دلیل اضافه وزنی حدود ۱۰۰ کیلوگرم نسبت به فونیکس FX، شاهد شتاب گیری ضعیفتری خواهیم بود. با اینکه هنوز رقم دقیقی از سوی مراجع معتبر برای فیدلیتی پرستیژ منتشر نسده اما عدد قابل پیش بینی ما حدود ۹/۵ ثانیه می باشد که برای این ابعاد و سگمنت خودرو یک پوئن مثبت است.

تفاوت های فیدلیتی بغل

از نظر سیستم تعلیق و سواری فیدلیتی پرستیژ شباهت بالایی به نسخه پرایم داشته مخصوصا اینکه در محور عقب از مولتی لینک استفاده کرده و شاهد عملکردی نسبتا نرم اما نه در حد رقیبی مثل لاماری ایما هستیم. ترمزها نیز یکی دیگر از نقاط ضعف فیدلیتی پرایم محسوب می شود که طبق گفته عوامل بررسی خود بهمن موتور این مورد رفع شده است.

تفاوت های آپشنی فیدلیتی پرایم و پرستیژ

وجود امکانات متعدد در fidelity Prime یکی از نکات مثبت و ترغیب کننده برای خرید این محصول بوده است. بهمن موتور نیز برای عقب نماندن از رقیب اصلی خود یعنی مدیران خودرو فیدلیتی پرستیژ را برای گلاویز شدن با خودروهایی نظیر تیگو ۸ پرومکس و حتی هایما ۸S ایران خودرو روانه بازار کرد. این خودرو نیز همانند نسخه قدیمی تر قرار است در دو نوع پنج و هفت نفره عرضه شود.

{مقالات بیشتر}: بررسی مزایا و معایب هایما ۸S

 لذا تمامی آپشن های فیدلیتی پرایم در نسخه قوی تر نیز دیده می شود. دو برابر شدن تعداد ایربگ یک چشمه از خط و نشان این محصول جدید است. لیست زیر گوشه ای از مهم ترین امکانات اضافه شده به فیدلیتی پرستیژ است.

– ۸ ایربگ                  – ۲ گرمکن ۲ سردکن               – مموری سیت                – تهویه جداگانه برای ردیف دوم با قابلیت تنطیم

– AFS چراغ ها           – رانندگی نیمه خودکار             – کروزکنترل هوشمند         – ترمز پارک برقی            – اتوهلد

– شیب سنج             – نوربالا اتومات                        – رادار تابلو خوان               – رادار نقطه کور             – رادار تصادف جلو

– موس وسط             – دوربین ۳۶۰                         – صندوق برقی                  – اتوترانک                     – کول باکس

بررسی تفاوت های فیدلیتی

وضعیت خدمات و قیمت 

به طور کلی اکثر محصولات بهمن موتور از سه سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر گارانتی بهره می برند و با توجه به صحبت هایی که پیرامون اشتراک فنی فیدلیتی پرستیژ با محصولات چری شد، می توان امید به افزایش کیفیت و کاهش قیمت قطعات این خودرو امیدوار بود.

{مقالات بیشتر}: بررسی مزایا و معایب فونیکس تیگو ۸ پرو مکس

طبق اعلام شرکت بهمن احتمال عرضه فیدلیتی پرستیژ به بازار و رسیدن دست مشتریان از اواخر پاییز امکان پذیر خواهد بود و با توجه به تفاسیری که تا اینجا داشتیم انتظار قیمتی در حد و اندازه های تیگو ۸ پرو و پرومکس را داریم.

برچسب: فیدلیتی
علی سلیمانی

علی سلیمانی

از دوران کودکی به عللاقه شدید به خودروها در خانواده معروف بودم و تمام دنیای کودکی من در دنیای ماشین ها سپرسی شد؛ در نهایت تصمیم گرفتم این دنیای شیرین را به همه نشون بدم.

پست بعدی
بررسی مزایا و معایب کی ام سی T8

بررسی مزایا و معایب کی ام سی T8

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

دریافت تخفیف ویژه با عضویت در خبرنامه

بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی

وب سایت کاریزو

وب سایت مجله ای کاریزو با هدف جامع ترین و تخصصی ترین وب سایت مجله ای در حوزه خودرو فعالیت خود را آغاز کرد که نزد کاربران بسیار مورد توجه قرار گرفته و در میان علاقه مندان دنیای خودرو محبوب می باشد.

 

هدف گروه ما کمک به مردم سرزمین ایران است تا بتوانند خودرو مناسب خود را با توجه به نیازها و امکاناتی که مد نظرشان است انتخاب کنند و دچار پشیمانی بعد از خرید خودرو نشوند.

دسته‌ها

  • اخبار خودرو
  • ثبت نام خودرو
  • خودروهای آلمانی
  • خودروهای ایتالیایی
  • خودروهای ایرانی
  • خودروهای جدید
  • خودروهای چینی
  • خودروهای ژاپنی
  • خودروهای فرانسوی
  • خودروهای کره ای
  • دسته‌بندی نشده
  • مقایسه خودروها
  • نقد و بررسی انواع خودرو

عضویت در خبرنامه

دریافت تخفیف ویژه با عضویت در خبرنامه

  • تماس با ما
  • تبلیغات
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو

وب سایت کاریزو طراحی شده شده توسط جسکو وب. تمام حقوق محفوظ است © 2023 .

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • فروشگاه
  • قیمت روز خودرو
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای کره ای
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای ایتالیایی
  • تماس با ما
  • اخبار
  • حساب کاربری من
  • سبد خرید

وب سایت کاریزو طراحی شده شده توسط جسکو وب. تمام حقوق محفوظ است © 2023 .

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟ ثبت نام

ساخت حساب کاربری!

فرم زیر را برای ثبت نام تکمیل نمایید

همه فیلد ها ضروری اند وارد شدن

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن