• تماس با ما
  • تبلیغات
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
کاریزو
  • صفحه اصلی
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای آمریکایی
    • خودروهای ایتالیایی
    • خودروهای ایرانی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای کره ای
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • قیمت روز خودرو
  • فروشگاه

No products in the cart.

  • ورود کاربر
  • ثبت نام
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای آمریکایی
    • خودروهای ایتالیایی
    • خودروهای ایرانی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای کره ای
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • قیمت روز خودرو
  • فروشگاه
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
کاریزو
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج

بررسی مزایا و معایب پیکاپ بهمن G9

علی سلیمانی توسط علی سلیمانی
مهر ۶, ۱۴۰۲
خانه نقد و بررسی انواع خودرو خودروهای چینی
Share on FacebookShare on Twitter
جلو بهمن G9
مزایای بهمن G9
معایب بهمن G9
بهمن جی 9

بررسی مزایا و معایب پیکاپ بهمن G9 ، جزو کامل ترین مقاله ها در مورد ای غول چینی با ظاهر آمریکایی است که هنوز رقیبی برایش پیدا نشده!

به لطف فیلم های اکشن هالیوودی احتمالا از یک بچه ۸ ساله هم درمورد بازیگرانشان بپرسید مثل بلبل با شما حرف می زند. در میان انبوهی از این بازیگران نام دواین جانسون در بین مشهورترین و البته بزرگ جثه ترین ها قرار دارد، جدای از این صحبت ها حال این بازیگر آمریکایی را جدیدا در قالب یک پیکاپ چینی با نام بهمن G9 در بازار داریم که از نظر هیکل چیزی کم ندارد!

{مقالات بیشتز}: مشاوره رایگان خرید خودرو

احتمالا شما اسم ZX را شنیده باشید چه روی کفش چه موتور، این بار باید در قالب خودرو این واژه را بهتر بشناسیم. خودروسازی ZX یک برند چینی با قدمتی حدود ۲۵ سال است که انواع و اقسام خودروهای سبک و سنگین را تولید می کند یکی از این تولیدات که آن را خوب می شناسیم بهمن کاپرا است که جزو موفق ترین پیکاپ ها در ایران بود.

BAHMAN G9

این شرکت چینی پایش را فراتر گذاشته و خودرویی تحت عنوان ZTE G9 یا Zhongxing Terralord را در قالبی مشابه با پیکاپ های آمریکایی تولید کرده که در ایران با نام بهمن G9 آن را ملاقات می کنیم. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ در بازار چین معرفی شد که اشتراکات زیادی با پیکاپ های ایسوزو داشت.

پس از گذشت ۵ سال فیس لیفت آن با عنوان weishi رونمایی گردید که از نظر ظاهری و ابعاد تغیییرات نسبتا محسوسی کرده بود. خوشبختانه نمونه وارد شده به ایران نیز از آخرین نسخه آن بوده و جزو جدیدهای بازار می باشد. پیکاپ بهمن G9 برای اولین بار در سال ۱۴۰۱ به نمایش عموم درآمد و طبق گفته عوامل گروه بهمن این وانت پیکاپ تا اواخر امسال راهی خیابان ها خواهد شد.

بررسی طراحی بهمن G9

شباهت عجیب این خودرو به پیکاپ های امریکایی قطع به یقین بدون قصد و غرض نبوده چرا که شباهت بهمن جی ۹ به محصولاتی مانند دوج رم و فورد رپتور انکار ناپذیر است. این محبوبیت بیشترش به خاطر ابعاد اصطلاحا قلدر و کمی ترسناک این نوع خودرو ها است و اگر مستحضر باشید این خودرو از همین الان لقب هیکلی ترین پیکاپ ایران را یدک می کشد!

در نمای جلویی شاهد مرد میانسال عصبی با چین و چروک های پیشانی هستیم که از عوارض تمرینات سنگین باشگاه است. ارتفاع بالای دماغه خودرو که حداقل اندازه پراید ۱۱۱ است در کنار بیرون زدگی و حجم های روی کاپوت حس ابهت خوبی به بیننده و مالک می دهد به گونه ای که کمتر پیکاپی در ایران چنین حسی دارد.

بررسی بهمن G9

ترکیب جلو پنجره مشکی که بخشی از آن به روی کاپوت نیز رسیده و سپر با تم خاکستری رنگ که دارای فلاپ نیز می باشد باعث ایجاد  ظاهری به مراتب آفرودی تر از رقبا شده است. یک جفت بکسل بند در اطراف جای پلاک که با سپر پوشیده شده اند.

مهندسان چینی هر چقدر که بهمن G9 را امریکایی طور تولید کرده باشند، جان سخت بودن هایلوکس را فراموش نکرده و در نمای کناری شاهد همان نوع طراحی و سبک هستیم که از این نظر مشابه با رقبایش است. گلگیرهای حجیم هم از نظر وزنی و هم انعطاف در تصادفات از جنس فایبر گلاس انتخاب شده اند که توسط رینگ های ۱۷ اینچی پیانویی به همراه لاستیک های ۲۸۵/۷۰ گل درشت آفرودی پر شده اند.

کنار خودرو که بایستید به خوبی متوجه ارتفاع به مراتب بیشتر این خودرو خواهید شد به طوری که با ۲ متر قد روی آخرین نیمکت کلاس می نشیند البته طول حدود ۵/۴ متری اش را نباید فراموش کرد هرچند که از این حیث مشابه آمیکو آسنا است. رکاب مشکی رنگ آهنی باعث شده که خواه یا ناخواه از آن استفاده کنیم. روی درب ها خطوط خاصی دیده نمی شود و تنها فرورفتگی میانه درب ها در کنار حجم دهی بالای درب ها دیده می شود. لازم به ذکر است که حفاظ قسمت بار به صورت فابریک عرضه می شود.

دست طراح های بیشتر پیکاپ ها در نقاشی نمای پشتی بسته است و در این بخش بیشتر شاهد تحریر های متفاوت روی آهنگ یکسانی هستیم. چراغ های عمودی بهمن G9 که از قضا شباهت زیادی با KMC T8 دارای گرافیکی با دو دیزاین C شکل زیر هم است که در کنار فلاپ مشکی روی درب بار سادگی این بخش را کمتر از برخی رقبا کرده است. همانند جلو یک جفت بکسل بند در اوج سادگی دیده می شود که زیر سپر فایبرگلاس خودرو قرار گرفته اند.

داشبورد بهمن G9

برای سوار شدن به خودروی آفرودی با این ارتفاع نیازمند رکاب و رستگیره روی ستون A هستیم که متاسفانه از مورد دومی خبری نیست به هرحال از همان ابتدا باز و بست درب یغور و سنگین خودرو حرف های زیادی را می زند. در ادامه نورپردازی آبی رنگ زیر پای سرنشینان و داخل داشبورد کمی حس لوکس بودن را هم القا می کند.

پشت فرمان بهمن G9 همه چیز بزرگتر از آن چیزی هست که تصور کنید از جزئیات درب تا دریچه های تهویه و کنسول که به این سبک خودرو می آید. طراحی داشبورد چندان عجیب غریب و به روز نیست و از المان های متقارن مانند مانیتور ۱۰ اینچی میان دریچه های ذوزنقه ای و برآمدگی دو طرف داشبورد بدون شیبش استفاده شده است. با وجود طراحی ساده داخل درب ، ایجاد طرح های لوزی شکل کوچک روی بخشی از بالای دستگیره درب و قاب کیلومتر تاحدودی توجه به جزئیات را به رخ ما می کشد.

استفاده از پلاستیک خشک درون کابین یک پیکاپ با کاربری غیر لوکس چندان عجیب نیست و شاهد بکارگیری آن روی قسمت بالایی داشبورد ، روی درب ها و قسمت مرکزی کنسول هستیم که هر چند احساس کیفیت بالا نمی دهد اما چفت و بست کابین محکم جلوه می کند و باید دید در دراز مدت چگونه ظاهر می شود. صندلی ها نیز ابعاد بزرگی داشته و کیفیت آن ها در سطحی معمولی و مانند دیگر بخش ها است.

در هرجای دنیا اصولا از ردیف دوم پیکاپ ها استفاده چندانی نمی شود و به همین دلیل اکثر آن فضایی نه چندان راحت و کم آپشنی را در اختیار می گذارند اما از آنجایی که این نوع خودرو ها در کشورمان با قیمت هایی سه چهار برابر جهانی عرضه می شوند، خریدار و حتی ما انتظار ارائه چیزی فراتر را داریم که از قضا بهمن G9 با فاصله بین دو محور ۳/۲ متر و دارا بودن امکاناتی مانند دریچه تهویه ، پورت USB و کنسول برای سرنشینان عقب فضایی به نسبت راحت تر از رقبا را در اختیار می گذارد اما این راحتی تا زمانی جاریست که قد سرنشینان بالاتر از ۱۸۵ نرود.

{مقالات بیشتر}: بررسی مزایا و معایب مکث موتور کلوت

اگر سری به مقاله مکث موتور کلوت زده باشید ، می دانید که آن خودرو لقب بزرگترین فضای بار با قابلیت ۱۰۰۰ کیلو را دارد که کم و بیش جای تعجب دارد اما ارگ بگوییم که بهمن G9 فضایی معادل نصف آن را دارد حتما شاخ در آورید! جدا از بزرگ نبودن این بخش وجود لاینر برقی کمی حالمان را بهتر کرد.

فضای بار بهمن G9

بررسی فنی و رانندگی Bahman G9

این غول که در رده سنگین وزن ها قرار دارد از مسخصات فنی مشابه رقبایش بهره می برد و انتظار عملکردی یکسان روی آسفالت داریم اما با وجود ارتفاع بالاتر و زاویه ورود و خروج به مراتب بهتر گزینه ی گردن کلفتی محسوب می شود. ناگفته نماند که در بازار جهانی پیشرانه دیزلی رنونیسان نیز برای بهمن جی ۹ وجود دارد که طبق گفته بهمن دیزل ، در فاز بعدی تولیدات خواهد آمد.

بی راه نیست که از قدیم می گویند از روی ظاهر کسی را قضاوت نکن! با بالا زدن کاپوت بزرگ و سنگین خودرو که خوشبختانه جک گازی کاپوت به کمکمان آمد، شاهد یک پیشرانه جمع و جور در فضایی بسیار بزرگ هستیم و فضای داخل موتور بهمن G9 می تواند خانه شب های سرد گربه های پارکینگتان باشد به طوری که فضای خالی بسیار است و دورچین موتور به صورت پراکنده قرار داده شده اند. االبته که این مورد به نفع مکانیک ها است و تعمیرات را سهولت می بخشد.

حجم موتور ۲ لیتری
تعداد سیلندر ۴ سیلندر توربو
محور محرکه دو دیفرانسیل (۴WD)
قدرت ۲۲۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتومات
شتاب صفر تا صد ۱۲ ثانیه
وزن ۲۰۶۰ کیلوگرم

ارگونومی و دسترسی به ادوات داخلی حین رانندگی در سطح قابل قبولی قرار دارد. دید به جلو و اطراف به واسطه ارتفاع بالا ، کاپوت صاف و اینه های بزرگ مناسب است البته که هنوز هم برای جا به جایی این هیکل خودرو نیازمند قلق گیری و تلاش فراوان هستیم.

حرکت مسیرهای سخت با بهمن G9 به دلیل بهره گیری از سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب و نیتروگس در جلو که قابلیت تنظیم نرمی و سفتی را دارد نسبت به رقبایش بسیار نرم تر و البته متفاوت تر است این موضوع زمانی بیشتر به چشم می آید که عملکرد آن را در آفرود می بینیم، کورس بالای کمک ها و قابلیت دفلاک در سه حالت ۲H ، ۴H و ۴L تجربه بهتری نسبت به رقبا را منتقل کرد.

بهمن G9 RED

با وجود لگ مشهود توربو و معکوس کشی گیربکس شاهد شتاب و کشش خوبی از خودروی ۲ تنی هستیم به طوری که شتاب ثانویه بهمن G9 و اغلب پیکاپ ها نسبت به شتاب اولیه آن ها بهتر است. صدای کم پیشزانه داخل اتاق یکی از نکات مثبت این خودرو است. با وجود استفاده از دیسک هایی بزرگ به نحوی که پشت رینگ کامل پر شده اما شاهد عملکرد معمولی ترمز ها و دایو خودرو در ترمز ناگهانی هستیم.

بررسی امکانات بهمن G9

رقیب اصلی این خودرو در این بخش پیکاپی مدعی و پرآپشن به نام فوتون تونلند G7 است که از دیگر رقبا لوکس تر ظاهر می شود اما نماینده امروزمان با دست پر از دیارش آمده و کمبود امکاناتی ندارد هرچند که خودروی آفرودی یا تجاری نیاز چندانی به این داستان ها ندارد.

– ۴ ایربگ                  – سیستم ESP                 – دو گرمکن صندلی                – صندلی های جلو برقی              – دفلاک

– شارژر وایرلس         – ترمزپارک برقی                – اتوهلد                              – رادار نقطه کور و تصادف جلو        – دوربین ۳۶۰

G9بهمن

وضعیت خدمات و قیمت بهمن G9

همان طور که گفته شد قرار است این خودرو از اواخر مهرماه توسط بهمن دیزل به تولید انبوه برسد و تا پایان سال ۱۴۰۲ به دست مشتریان برسد. هم اکنون پیکاپ بهمن G9 رقیب مستقیمی از لحاظ قیمت و ابعاد ندارد اما زمزمه های ورود KMC T9 با ابعاد و قیمتی مشابه کمی تامل برانگیز است.

{مقالات بیشتر}: بررسی مزایا و معایب فوتون تونلند G7

طبق گفته عوامل بهمن موتور این خودرو با قیمتی حدود ۱/۸ تا ۲ میلیارد وارد بازار خواهد شد که از بیشتر رقبایش گرانتر است. حال به نظر شما خرید بهمن G9 با ارزش تر است یا رقبایی با قیمت پایینتر اما عملکردی نسبتا مشابه؟

نقد و بررسی

بهمن G9

۶۶% امتیاز

اگر از آن دسته افراد علاقه مند به پیکاپ های آمریکایی هستید که از پرداخت هزینه بیشتر نسبت به رقبای این خودرو هراس ندارید، بهمن G9 گزینه مناسبی است.

مزایا

  • ظاهری شبیه به آمریکایی ها
  • قدرت آفرود بالاتر از رقبا
  • امکانات مناسب و زیاد
  • سواری نرم
  • فضای مناسب ردیف دوم

معایب

  • کیفیت معمولی کابین
  • قیمتی بالاتر از رقبا
  • فضای بار کمتر از رقبا
  • ترمزهای ضعیف

مرور نقد بررسی

  • طراحی ظاهری ۰%
  • امکانات رفافی ۰%
  • قدرت فنی ۰%
  • کیفیت ۰%
  • فراوانی خدمات و قطعات ۰%
  • کم بودن هزینه نگهداری ۰%
  • ارزش خرید ۰%
برچسب: بهمن(Bahman)
علی سلیمانی

علی سلیمانی

از دوران کودکی به عللاقه شدید به خودروها در خانواده معروف بودم و تمام دنیای کودکی من در دنیای ماشین ها سپرسی شد؛ در نهایت تصمیم گرفتم این دنیای شیرین را به همه نشون بدم.

پست بعدی
بررسی مزایا و معایب زوتی DL5

بررسی مزایا و معایب زوتی DL5

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

دریافت تخفیف ویژه با عضویت در خبرنامه

بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی

وب سایت کاریزو

وب سایت مجله ای کاریزو با هدف جامع ترین و تخصصی ترین وب سایت مجله ای در حوزه خودرو فعالیت خود را آغاز کرد که نزد کاربران بسیار مورد توجه قرار گرفته و در میان علاقه مندان دنیای خودرو محبوب می باشد.

 

هدف گروه ما کمک به مردم سرزمین ایران است تا بتوانند خودرو مناسب خود را با توجه به نیازها و امکاناتی که مد نظرشان است انتخاب کنند و دچار پشیمانی بعد از خرید خودرو نشوند.

دسته‌ها

  • اخبار خودرو
  • ثبت نام خودرو
  • خودروهای آلمانی
  • خودروهای ایتالیایی
  • خودروهای ایرانی
  • خودروهای جدید
  • خودروهای چینی
  • خودروهای ژاپنی
  • خودروهای فرانسوی
  • خودروهای کره ای
  • دسته‌بندی نشده
  • مقایسه خودروها
  • نقد و بررسی انواع خودرو

عضویت در خبرنامه

دریافت تخفیف ویژه با عضویت در خبرنامه

  • تماس با ما
  • تبلیغات
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو

وب سایت کاریزو طراحی شده شده توسط جسکو وب. تمام حقوق محفوظ است © 2023 .

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • فروشگاه
  • قیمت روز خودرو
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای کره ای
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای ایتالیایی
  • تماس با ما
  • اخبار
  • حساب کاربری من
  • سبد خرید

وب سایت کاریزو طراحی شده شده توسط جسکو وب. تمام حقوق محفوظ است © 2023 .

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟ ثبت نام

ساخت حساب کاربری!

فرم زیر را برای ثبت نام تکمیل نمایید

همه فیلد ها ضروری اند وارد شدن

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن