• تماس با ما
  • تبلیغات
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
کاریزو
  • صفحه اصلی
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای آمریکایی
    • خودروهای ایتالیایی
    • خودروهای ایرانی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای کره ای
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • قیمت روز خودرو
  • فروشگاه

No products in the cart.

  • ورود کاربر
  • ثبت نام
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای آمریکایی
    • خودروهای ایتالیایی
    • خودروهای ایرانی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای کره ای
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • قیمت روز خودرو
  • فروشگاه
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
کاریزو
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج

بررسی مزایا و معایب فونیکس تیگو ۷ پرو

شایان شاهمرادی توسط شایان شاهمرادی
شهریور ۱۴, ۱۴۰۲
خانه نقد و بررسی انواع خودرو خودروهای چینی
Share on FacebookShare on Twitter
کابین تیگو 7 پرو
بررسی مزایا و معایب فونیکس تیگو ۷ پرو

بررسی مزایا و معایب فونیکس تیگو ۷ پرو ، مقاله ای پربار و کامل از این کراس اوور تک دیفرانسیل است که در سگمنتی شلوغ و پر از مدعی چشم به بازار گشود.

هر یک از ما در طول با کلماتی مواجه می شویم که معنی آن را نمی دانیم پس خواه یا ناخواه به سراغ لغتنامه هایی از جمله دهخدا می رویم اما جدای از این داستان به نظر من هر فرد در زندگی لغتنامه مخصوص به خودش را دارد چرا که از نظر من هر کلمه برای هر فرد مفهوم خاص خودش را دارد. این یعنی ما با حدود ۸ میلیارد لغتنامه پر از معانی مختلف سر و کار داریم. موفقیت یا شکست یکی از کلماتی است که در زندگی هر کداممان نماد خاصی را دارد، حال از نظر من موفقیت مدیران خودرو در حضور محصولی مانند فونیکس تیگو ۷ پرو است که …

{مقالات بیشتر}: مشاوره رایگان خرید خودرو

همگی ما تیگو ۷ را با آن هیکل تپل و گردتر که پیشوند چری هم داشت می شناختیم تا اینکه در اواخر سال ۱۴۰۰ مدیران خودرو از فونیکس و محصولاتش رونمایی کرد که از قضا تیگو ۷ پرو هم در آن میان بود البته تولید نسخه معمولی این خودرو تا همین الان نیز ادامه دارد و یکی از دلایل این کار، قیمت پایین تر نسخه معمولی ثانیا ظاهر ایرانی پسندش باشد که باعث می شود بازار این رنج را از دست ندهد.

خلاصه که فونیکس تیگو ۷ پرو از اوایل سال ۱۴۰۱ به دست مشتریان رسید و انصافا با اینکه همزمان با برادر بزرگتر خود یعنی تیگو ۸ پرو معرفی شد و یکجورایی زیر سایه آن رفت اما باز هم استقبال بیش از انتظاری از آن شد و به عنوان مهره ای جلوتر از ام وی ام X55 پرو حرکت نمود.

فونیکس تیگو 7 پرو دوبل

این کراس اوور جمع و جور برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ با نام چری تیگو ۷ معرفی شد که همان نسخه معمولی قبلی است. نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۲۰ به عنوان نسل دوم به همگان معرفی شد که با نام تیگو ۷ پرو پای به ایران گذاشت. پس از آن نیز نسخه ای با نام پلاس درچین عرضه گردید که دچار تغییراتی در ظاهرش شده بود. جدیدترین نسخه از این خودرو نمونه PHEV می باشد که از نظر ظاهری شباهت زیادی به تیگو ۸ پیدا کرده است لازم به ذکر می باشد که طبق گفته مدیران خودرو، این محصول جدید نیز قرار است با نام تیگو ۷ پرو E پلاس به بازار بیاید.

مشخصه های ظاهری Fownix Tiggo 7 Pro

این خودرو دو سال پیش در زمان رونمایی در نمایشگاه نیز به علت شباهت بسیار بالایش با تیگو ۸ پرو همه را در ابتدا دچار سردرگمی کرده بود به طوری که چندی پیش از نمای جلویی تشخیص این دو مدل برای افراد عادی بسیار دشوار بود و این موضوع برای خریداران تیگو ۷ پرو نسبتا خوشایند بود جرا که با تغییر بج یا لوگوی خودرو با تیگو ۸، تقریبا همه را گمراه می کردند.

منشا خشم و عصبانیت چهره جلویی خودرو را باید از طرح کشیده و نسبتا نازک چراغ ها بدانیم که ترکیبش با جلو پنجره بزرگ سه بعدی مزین شده که ادوات کرومی بسیار دلنشین لوکس شده است. طراحی سپر خودرو نیز به واسطه قرارگیری دیلایت ها در قالبی هندسی و مثلثی شکل در کنار کروم کاری دور ورودی هوای پایین سپر زیبایی فونیکس تیگو ۷ پرو را دو چندان کرده است. البته نباید از کاپوت عضلانی و دارای خطوط برجسته اش نیز بگذریم که هیکلش را کمی بغور نشان می دهند.

مزایا و معایب تیگو 7 پرو

اولین نکته ای که بعد از دیدن نمای کناری تیگو ۷ پرو دستگیرمان می شود، افزایش طول و عضلانی تر شدن خودرو به واسطه خطوط زیاد روی درب ها و گلگیرها می باشد. همچنین به رسم بیشتر کراس اوورها استفاده از پلاستیک و فلاپ مشکی دور حلالی گلگیر و پایین درب ها دیده می شود کروم کاری در میانه درب با کروم دور شیشه ها که تا ستون عقب با انحنای خطوط تطابق پیدا کرده بسیار جلوه لوکسی پیدا کرده است. ستون c نیز ترکیبی از شیشه لچکی عقب و مشکی پیانویی می باشد که در رنگ سفید تضاد جالبی به وجود آورده است.

رخ تراش بودن رینگ های ۱۸ اینچی که با لاستیک های ۲۲۵/۶۰ پوشیده شدند کمی حس کوچکی در گلگیر های حجیم اش را القا می کند اما به دلیل فاق بلند لاستیک انتظار سواری نرم تری را داریم.

شباهت نمای جلویی فونیکس تیگو ۷ پرو به برادر بزرگترش قابل چشم پوشی بود اما شباهت نمای عقبی به رنو کولیوس جدید مخصوصا زمان روشنایی چراغ ها در شب کمی ما را به یاد کپی کاری های سال های پیشین می اندازد به هر حال چراغ های خودرو دیلایت های خطی دارند که لوگو فونیکس از متصل شدن آن ها به هم جلوگیری کرده است. فرورفتگی درب صندوق در کنار سپر نسبتا ساده خودرو چهره قابل قبولی را مهیا کرده است. طراحان چینی چاشنی اسپرت را هم به واسطه بال کوچک و دیفیوزر غقب به همراه دو خروجی اگزوز تزریق کرده اند.

به جرات اوج طراحی و ظرافت این خودرو را در کابین می توان مشاهده کرد جایی که تلفیقی از لوکس بودن با ریشه هایی از المان های اسپرت دیده می شود. طراحی کابین طبق انتظار عمدتا دیجیتالی و مانیتور بازی بوده اما برخلاف برادر بزرگش از دو صفحه نمایش منفصل برخوردار است یکی برای فرامین خودرو و یکی کلاستر که این موضوع برای خیلی از مشتریان دلنشین تر می باشد.

تیگو 7 پرو گالری

اگر سوار یا حتی عکس کابین ام وی ام x55 پرو را دیده باشید متوجه شباهت ۹۰ درصدی کابین این دو خودرو خواهید شد. میانه کابین رگ و ریشه هایی از محصولات BMW دیده می شود به گونه ای که از بالا به پایین مانیتور ۱۰ اینچی، کروم کاری، چرم مشکی و قرمز با دوخت قرمز کار شده که به صورت خطی طراحی شده اند. همچنین فرمان D شکل خودرو نکته ای مثبت در بحث راحتی و ارگونومی پشت فرمان به حساب می آید.

{مقالات بیشتر}: بررسی مزایا و معایب ام وی ام X55 پرو

قسمت مرکز کنسول و اطراف سردنده کوچک و خوش دست تیگو ۷ پرو از کروم کاری و قطعات پیانویی استفاده شده که جذابیت این بخش را دو چندان کرده است. کیفیت رودری ها، داشبورد و اجزای داخلی نسبت به نسل پیشین خود و حتی رقبای حال حاضر نظیر دیگنیتی و فیدلیتی پرستیژ در جایگاه مناسبی بوده و استفاده از فوم و پلاستیک نرم در بیشتر قسمت ها به چشم می خورد. صندلی ها علاوه بر کیفیت و راحتی قبل قبولشان دارای فضای مناسبی بوده که پذیرای افراد درشت هیکل نیز می باشد.

به کمک رکاب کمکی بغل وارد ردیف دوم می شویم و در همان ابتدا در برگیرنده بودن صندلی ها و فضای زیاد سر و پا با وجود قد ۱۸۵ سانتی متری به چشم می آید. وجود امکاناتی مانند پورت USB، دریچه تهویه مطبوع و سقف شیشه ای باعث راحتیو البته دلباز تر شدن این فضا شده اند.

با بالا رفتن درب صندوق Fownix Tiggo 7 Pro که برخلاف بعضی رقبایش به صورت برقی می باشد، شاهد فضایی کاملا بزرگ و مناسب حتی برای خانواده پر جمعیت می باشیم که این خودرو را بیش از پیش لوکس و خانوادگی نشان می دهد.

تیگو 7 پرو دوبل

تست فنی و رانندگی فونیکس تیگو ۷ پرو

تا اینجای کار که تقریبا اکثر بخش های تیگو ۷ پرو تفاوت محسوسی با نسل قبلی خود داشتند اما وقتی کاپوت خودرو را بالا می زنید دقیقا با همان انجین ۱/۵ لیتری نسخه معمولی روبرو می شوید با این تفاوت که این بار قدرت به جای یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه توسط یک گیربکس کسل کننده تر به نام CVT به تک محور جلو منتقل می شود البته این روزها نگهداری و بعضی عذرهای گیربکس های دو کلاچه کمی غیرمنطقی شده که همین موضوع انتخاب گزینه جدید را برای این خودرو دلگرم می کند.

حجم موتور ۱/۵ لیتری
تعداد سیلندر ۴ سیلندر توربو
محور محرکه تک دیفرانسیل (FWD)
قدرت ۱۵۷ اسب بخار
گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر
گیربکس CVT
شتاب صفر تا صد ۱۰ ثانیه
وزن ۱۴۰۰ کیلوگرم

اولین نکته ای که پس از رانندگی با فونیکس تیگو ۷ پرو احساس می شود، لگ کوتاه توربو در کنار گیربکس CVT نسبتا هوشمندش است که علیرغم صدای زیاد موتور پس از دور ۳۷۰۰، شتاب و کشش بسیار خوب و بهتر از رقبایش را تحویل راننده می دهد. علاوه بر این ها این گیربکس شبیه ساز تعویض دنده مصنوعی نیز دارد که حس و حال بهتری نسبت به حالت معمول به شما می بخشد. یکی دیگر از مزیت های این نوع گیربکس مصرف سوخت مناسب تر از دو کلاچه می باشد که داخل شهر با رانندگی نرمال حدود ۹/۵ لیتر می سوزاند.

سواری خودرو به علت فاق زیاد لاستیک ها و البته تعلیق نسبتا هوشمندش در حد و اندازه های رقبایش بوده و چیزی ما بین نرم و خشک است اما از نظر پایداری ترمزهای خودرو در سرازیری ها و استفاده مداوم داغ کرده و کمی ضعف از خود نشان می دهند. هندلینگ tiggo 7 pro خلاف انتظاری که داشتیم عملکردی مطمئن برای یک کراس اوور خانوادگی را از خود بروز داد.

کابین تیگو 7 پرو

امکانات رفاهی مهم Fownix Tiggo 7 Pro

چیزی که مشخص است این خودرو از سطح امکانات بالا و راضی کننده ای بهر می برد و اما قطعا به یقین در مقابل رقیب اصلی و صدرنشین این بخش در این سگمنت یعنی کی ام سی K7 کم می آورد، مخصوصا این که سردکن صندلی های جلو و ماساژور را نسبت به آن کمتر دارد.

– ۶ ایربگ            – سقف پاناروما            – صندوق برقی             – سیستم های ESP،BOS،BAS و…          – ترمزپارک برقی

– اتوهلد             – دوربین ۳۶۰               – ۲ گرمکن                  – صندلی های جلو برقی                         – کول باکس

– تهویه دوگانه     – شارژر وایرلس            – کیلس استارتر           – دو حالت رانندگی                                – مانیتور تاچ ۱۰/۲ اینچ

خدمات و قیمت فونیکس تیگو ۷ پرو

خوشبختانه مدیران خودرو در طی این سال ها نشان داده که عملکرد نسبتا خوبی در خدمات پس از فروش و مشتری مداری دارد. گارانتی ۵ ساله برای فونیکس تیگو ۷ پرو هم یک مزیت در برابر خودروهای کارکرده کره ای می باشد که در بازه قیمتی این محصول قرار دارند.

{مقالات بیشتر}: بررسی مزایا و معایب کی ام سی K7

قیمت این خودرو هم اکنون(۶/۱۴) حدود ۱/۶ میلیارد است که رقبایی همچون دیگنیتی پرستیژ، فیدلیتی پرستیژ و KMC K7 را پیش روی خود می بیند. به نظر شما تیگو ۷ پرو گزینه ارزشمندی است یا رقبایش؟

در حال دانلود ویدئو ...

نقد و بررسی

فونیکس تیگو ۷ پرو

۷۴% امتیاز

تیگو ۷ پرو کراس اووری است با شتاب و کشش نسبتا خوب ، طراحی زیبا و امکانات مناسب که می تواند در مقابل رقبایش حرف های زیادی داشته باشد

مزایا

  • طراحی جلو شبیه به تیگو ۸
  • چراغ های پرنور و باکیفیت
  • صندلی های نسبتا بزرگ و با دوام
  • لگ کم توربو
  • شتاب بهتر از رقبا
  • گیربکس به صرفه تر
  • هندلینگ و پایداری مناسب
  • کیفیت راضی کننده کابین
  • فضای بزرگ ردیف دوم
  • ارگونومی خوب پشت فرمان

معایب

  • صدای بالای موتور بعد از ۳۷۰۰
  • سواری معمولی و نه چندان نرم
  • پیشرانه نیازمند بنزین با کیفیت
  • ابعاد کمی بزرگ برای داخل شهر
  • نبود برخی آپشن ها مثل انواع رادار

مرور نقد بررسی

  • طراحی ظاهری ۰%
  • امکانات رفاهی ۰%
  • قدرت فنی ۰%
  • کیفیت ۰%
  • کم بودن هزینه نگهداری ۰%
  • فراوانی قطعات و خدمات ۰%
  • بازار خرید و فروش ۰%
  • ارزش خرید ۰%
برچسب: فونیکس(Fownix)
شایان شاهمرادی

شایان شاهمرادی

بالاخره هر فردی با یک چیزی در زندگی خوشحال می شود آن یک چیز برای من ماشین شد.

پست بعدی
دایون سفید جلو

بررسی مزایا و معایب دایون Y7

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

دریافت تخفیف ویژه با عضویت در خبرنامه

بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی

وب سایت کاریزو

وب سایت مجله ای کاریزو با هدف جامع ترین و تخصصی ترین وب سایت مجله ای در حوزه خودرو فعالیت خود را آغاز کرد که نزد کاربران بسیار مورد توجه قرار گرفته و در میان علاقه مندان دنیای خودرو محبوب می باشد.

 

هدف گروه ما کمک به مردم سرزمین ایران است تا بتوانند خودرو مناسب خود را با توجه به نیازها و امکاناتی که مد نظرشان است انتخاب کنند و دچار پشیمانی بعد از خرید خودرو نشوند.

دسته‌ها

  • اخبار خودرو
  • ثبت نام خودرو
  • خودروهای آلمانی
  • خودروهای ایتالیایی
  • خودروهای ایرانی
  • خودروهای جدید
  • خودروهای چینی
  • خودروهای ژاپنی
  • خودروهای فرانسوی
  • خودروهای کره ای
  • دسته‌بندی نشده
  • مقایسه خودروها
  • نقد و بررسی انواع خودرو

عضویت در خبرنامه

دریافت تخفیف ویژه با عضویت در خبرنامه

  • تماس با ما
  • تبلیغات
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو

وب سایت کاریزو طراحی شده شده توسط جسکو وب. تمام حقوق محفوظ است © 2023 .

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • فروشگاه
  • قیمت روز خودرو
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای کره ای
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای ایتالیایی
  • تماس با ما
  • اخبار
  • حساب کاربری من
  • سبد خرید

وب سایت کاریزو طراحی شده شده توسط جسکو وب. تمام حقوق محفوظ است © 2023 .

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟ ثبت نام

ساخت حساب کاربری!

فرم زیر را برای ثبت نام تکمیل نمایید

همه فیلد ها ضروری اند وارد شدن

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن