• تماس با ما
  • تبلیغات
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
کاریزو
  • صفحه اصلی
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای آمریکایی
    • خودروهای ایتالیایی
    • خودروهای ایرانی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای کره ای
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • قیمت روز خودرو
  • فروشگاه

No products in the cart.

  • ورود کاربر
  • ثبت نام
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای آمریکایی
    • خودروهای ایتالیایی
    • خودروهای ایرانی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای کره ای
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • قیمت روز خودرو
  • فروشگاه
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
کاریزو
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج

بررسی مزایا و معایب لاماری ایما

شایان شاهمرادی توسط شایان شاهمرادی
مرداد ۲۹, ۱۴۰۲
خانه نقد و بررسی انواع خودرو خودروهای چینی
Share on FacebookShare on Twitter
کل کابین لاماری
صندوق عقب لاماری ایما
لاماری جلو مشکی
لاماری مشکی
داشبورد کلی لاماری

بررسی مزایا و معایب لاماری ایما ، مقاله ای پر از نکات ریز و درشت درمورد این گوزن چینی تبار است که ادعاهای زیادی برای اثبات کردن دارد…

{مقالات بیشتر}: مشاوره رایگان خرید خودرو

نسبت دادن القابی مانند پیشرو و عظیم به خودروسازی چین چیزهای جدیدی نیست که می شنویم اما جدای از آن باید بازار ایران را مثل مهران مدیری در سریال هزارچهره بدانیم که قدرت نه گفتنش پایین بود و خلاصه به هیچ چیز نه نمی گفت. از قضا رابطه بازار خودرو کشورمان با صنعت خودروسازی چین نیز به همین گونه است و خیابان های کشور پر شده از چینی های جدیدالورودی که با کوله باری از آپشن و ظاهر و شاید باطن وارد شدند! یکی از این یاغی های بلند قامت لاماری ایما است که …

مزایا و معایب لاماری

احتمالا دیگر همه ما خودروی فردا T5 را می شناسیم که توسط فرداموتورز این روزها خرید و فروش می شود و اگر به شما بگوییم که لاماری ایما با این خودرو نسبت خونی دارد و در چین با نام اصلی Forthing T5 EVO پرسه می زند نباید تعجب کنید چرا که هر دوی این خودروها توسط شرکت دانگ فنگ تولید شده و به نوعی فک و فامیل هم هستند اما از ظاهر تا باطن تفاوت هاست…!

اولین معرفی لاماری ایما یا همان فورتینگ تی ۵ سال ۲۰۲۰ در نمایشگاه ژانگ ژو چین به عنوان کراس اوور جمع و جور صورت گرفت و حدود ۳ سال بعد و به تازگی نسخه فیس لیفت شده برقی آن معرفی گردید که فعلا از حضور این نسخه در کشورمان بی نصیب هستیم.

بررسی لاماری ایما

این روزها بیشتر از دوست دارم های توخالی روابط امروزی کلماتی مثل تحریم ظالمانه و … شنیده ایم که دست بسیاری از شرکت های واردکننده خودروها را بست که یکی از آن ها ارین موتور بود، شرکتی که آن را با خودروهای میتسوبیشی و دی اس می شناسیم و الان به سمت چینی هایی مانند لاماری ایما سوق پیدا کرده است.

از حق نگذریم در طی دو سالی که لاماری ایما در ایران حضور پیدا کرده و حتی قبل از ورودش، آرین موتور با تبلیغات زیاد و تیراژ بالا توانست اسم این خودرو را بین این همه رقیب هم وطن و گردن کلفت به خوبی سر زبان ها بیاندازد.

طراحی ظاهری لاماری ایما

یکی از بخش هایی که شرکت واردکننده این خودرو خیلی روی آن مانور داد همین طراحی و رخ بیرون خودرو بود که انصافا هم تا بحال نمونه های زیادی شبیه این خودرو در کشور نداشتیم که این حکایت از زبان طراحی جدید لاماری ایما دارد.

ظاهر جلوی خودرو شباهت زیادی به مار داشته چرا که در اولین برخورد با این خودرو چراغ های روز نازک چسبیده به کاپوت، چراغ های اصلی روی طرفین سپر و جلوپنجره پیانویی عظیمش همگی توجه یک مشتری ایرانی را به خوبی جلب می کنند. کشیدگی کاپوت و دماغه خودرو به سمت پایین در کنار قوس و انحنای زیاد سپر و گلگیر زیبایی و ظرافت لاماری ایما را دو چندان کرده اند.

طراحی و استایل اسپرت این خودرو را باید از کنار فهمید جایی که شیشه ها ارتفاع کمی دارند، بال عقب و فرم اسپورتبک خودرو با دل جوانان حرف می زند. ادامه خطوط و قوس های دلفریب لاماری ایما را در کنار خودرو به خوبی می توان مشاهده کرد به طوری که از گلگیر جلو تا درب عقب و از درب تا چراغ کشیده شده و دیگری هم زیر درب ها نقش بسته که در کنار المان های لوکسی مثل کروم دور شیشه ها و رینگ های ۱۹ اینچی با لاستیک کویر(۲۳۵/۵۵/۱۹) به خوبی خودنمایی می کنند.

 چراغ های به هم پیوسته با کیفیت بالا، نوشته و بج های زیاد و چهار خروجی اگزوز در کنار شیشه کوتاه عقب نسخه ای روز و اسپرت برای این خودرو می باشند. طراحی و خطوط روی سپر با تورفتگی ایجاد شده پایین صندوق هماهنگی خوبی داشته که نشان از دقت بالای مهندسان چینی دارد.

در کل ظاهر بیرونی لاماری ایما برگرفته از مد روز و ترکیبی از لوکس و اسپرت بودن می باشد که باعث شده تا هم جوان ها به سراغش بیایند و هم خانواده ها.

پنل لاماری

کابین و داخل خودرو نیز همانند ظاهر بیرونش جذاب است چرا که در همان نگاه اول به ساده بودن اما پیروی از مد روز پی می بریم. چرا که از طرفی داشبورد خلوت و کم آرایشی را می بینیم و از سمتی دیگر صفحه نمایش عظیم حدود ۲۰ اینچی که بیشتر فرامین خودرو از اینجا کنترل می شود. از ریز نکات و ظریف کاری طراحی داخلی لاماری ایما می توان به فرم دایره ای تهویه مطبوع یا سردنده جالب و کوچکش اشاره کرد.

استفاده از پلاستیک پیانویی و کروم در داشبورد مخصوصا قسمت میانی باعث لوکس جلوه دادن این بخش شده. اما ایراداتی به کیفیت بخش هایی از کابین وارد است که در بیشتر رقبایش نیز دیده می شود برای مثال  رودری ها ترکیبی از پلاستیک خشک و چرم مصنوعی بوده که ای کاش اینطور نبود و اغلب قسمت کابین به جز قسمت بالایی داشبورد از همین جنس ساخته شده که چندان خوشایند نیست و احتمال افت کیفی و ایجاد صدا هست.

چیزی که با توجه به استایل لاماری ایما انتظارش را نداشتیم فضای ردیف عقب بود که ۴ بزرگسال با قد ۱۸۵ هم احساس راحتی خواهند داشت. از نکات خوب این خودرو سقف پاناروما طویلش است که تا بالای سر سرنشینان عقب را هم پوشش می دهد که باعث می شود کابین در مسافرت ها بسیار دلبازتر شود، ایرانی ها هم که عاشق فضای دلباز و چالوس…فضای صندوق عقب نیز تقریبا در حد و اندازه های رقبایش بوده و خبری از ردیف سوم نیست.

کنسول لاماری

اطلاعات فنی و رانندگی لاماری ایما

یکی از نکاتی که آرین موتور خیلی به آن می نازید و در تبلیغات خیلی متذکر می شد، موتور با طراحی میتسوبیشی و قدرت ۱۹۴ اسب بخار بود که با شتاب رسمی ۹/۵ ثانیه تقریبا تمامی رقبای خود را از پیش رو برمیداشت، اما پس از انتشار کلیپ هایی مبنی بر اینکه لاماری ایما در تست داینو موفق به دستیابی به عددی بهتر از ۱۶۰ اسب بخار سرچرخ نشده، این قسمت بیش از پیش برای ما جالب شد.

از آنجا که پیشرانه اکثر خودروهای چینی دچار گرمای شدید زیر کاپوت در اثر استفاده می شوند، پس همین اول کار به سراغ ثبت شتاب صفرتاصد لاماری ایما می رویم، جایی که با چندبار تست کردن با کمال تعجب موفق به ثبت عددی بهتر از ۱۱/۵ نشدیم و اختلاف دو ثانیه ای آن هم برای خودرویی تقریبا صفرکیلومتر عجیب است. امیدواریم پس از گذشت کارکردها و سالیان از این خودرو، دچار افت بیشتری نشود…!

حجم موتور ۱/۵ لیتری
تعداد سیلندر ۴ سیلندر توربو
محور محرکه تک دیفرانسیل (FWD)
قدرت ۱۹۴ اسب بخار
گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر
شتاب صفر تا صد ۱۱/۵ ثانیه
وزن ۱۵۵۰ کیلوگرم

سقف لاماری

در بحث شتاب همانگونه که دیدیم لاماری ایما درحد متوسطی ظاهر شد و در مقابل رقیبی مانند فونیکس FX پرمیوم حرفی برای گفتن ندارد، یکی از دلایلش را عملکرد نه چندان عالی گیربکس دوکلاچه تر باید دانست چرا که در بسیاری از مواقع مخصوصا سربالایی ها به خوبی معکوس نمی کشد و متاسفانه از حالت تیپ ترونیک نیز برخوردار نیست.

اما سواری خودرو به لطف سیستم تعلیق نسبتا هوشمند و فاق لاستیک مناسب در سطح بالاتری از رقبا قرار می گیرد و همچنین نفوذ صدای موتور به کابین بالا نیست و در حد رقبایش ظاهر می شود. همچنین هندلینگ و چسبندگی لاماری ایما با توجه به ارتفاعش از سطح زمین و تک دیفرانسیل بودن کاملا راضی کننده بوده و حکایت از عملکرد مناسب سیستم های ایمنی خودرو دارد.

امکانات مهم لاماری ایما 

در بازاری که پر شده است از چینی های پرآپشن مخصوصا در همین سگمنت یعنی کراس اوور جمع و جور، یکی از نقاط ضعف لاماری ایما تعدد کمتر آپشن ها نسبت به رقبا است جایی که برای مثال خبری گرمکن و سردکن صندلی، رادار و صندوق برقی و … نیست که برای بازار آپشن دوست ایرانی کمی دلسرد کننده است.

– ۶ ایربگ                 – دو صفحه نمایش ۱۰/۲ اینچی            – دوربین ثبت وقایع رانندگی                 – تهویه اتومات

– آینه برقی              – صندلی راننده برقی                         – فرمان سه حالته                             – ترمزپارک برقی

ردیف دوم لاماری

وضعیت قیمت و خدمات لاماری ایما

طبق اعلام شرکت آرین موتور، لاماری ایما شامل سه سال یا ۶۰ هزارکیلومتر گارانتی می شود که نسبت به رقبایی نظیر فونیکس و فیدلیتی مقدار پایین تری است. در این میان با توجه به صحبت های بعضی مالکان پیرامون ایرادات مونتاژی در کیلومتر های پایین و سرویس ندادن درست نمایندگی ها، کمی اوضاع بدتر هم می شود.

شاید با خودتان بگوئید که خودروی صفر که نگهداری سفت و سخت ندارد اما حقیقتا باید بگوئیم که با توجه به اینکه به خودروهای چینی و داخلی امروزی اطمینان چندانی نمی توان کرد و با توجه به هرینه زیاد خود خودرو و تعمیرات، جای ریسک زیادی باقی نمی ماند و لذا استفاده از بنزین، فیلتر و روغن مرغوب و سروقت برای این خودروها ضروری است.

{بیشتر بخوانید}: بررسی مزایا و معایب فونیکس FX

از این ها که بگذریم می رسیم به قیمت خودرو که امروز (۵/۲۹) در بازار حدود ۱/۷ میلیارد تومان فی می خورد و آن را در مقابل رقیبانی همچون فونیکس FX، تیگو ۷ پرو، فیدلیتی پرایم و دیگنیتی پرایم یا حتی کره ای های کارکرده همچون توسان ۲۰۱۳، اسپورتیج ۲۰۱۲ و … قرار می دهد.

نقد و بررسی

لاماری ایما

۶۱% امتیاز

اگر از بین کراس اوورهای چینی جدید به دنبال کراس اووری زیبا، دارای رانندگی راحت و صفر کیلومتر هستید. لاماری ایما گزینه معقولی است اگرچه کمبودهایی دارد که در برخی رقبایش دیده نمی شود.

مزایا

  • طراحی روز و چشمگیرتر از رقبا
  • ردیف دوم جادارتر از فونیکس FX
  • هندلینگ و چسبندگی بهتر از FX
  • سواری نرمتر از FX
  • صدای کم موتور در کابین

معایب

  • شتاب ضعیفتر از فونیکس FX
  • کیفیت رنگ معمولی
  • کیفیت نه چندان بالای کابین نسبت به رقبا
  • آپشن های کمتر از رقبا
  • وجود برخی ایرادات مونتاژی

مرور نقد بررسی

  • طراحی ظاهری ۰%
  • امکانات رفاهی ۰%
  • کیفیت ۰%
  • قدرت فنی ۰%
  • فراوانی قطعات و خدمات ۰%
  • کم بودن هزینه نگهداری ۰%
  • بازار خرید و فروش ۰%
  • ارزش خرید ۰%
برچسب: لاماری(Lamari)
شایان شاهمرادی

شایان شاهمرادی

بالاخره هر فردی با یک چیزی در زندگی خوشحال می شود آن یک چیز برای من ماشین شد.

پست بعدی
بررسی مزایا و معایب ریسپکت پرایم

بررسی مزایا و معایب ریسپکت پرایم

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

دریافت تخفیف ویژه با عضویت در خبرنامه

بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی

وب سایت کاریزو

وب سایت مجله ای کاریزو با هدف جامع ترین و تخصصی ترین وب سایت مجله ای در حوزه خودرو فعالیت خود را آغاز کرد که نزد کاربران بسیار مورد توجه قرار گرفته و در میان علاقه مندان دنیای خودرو محبوب می باشد.

 

هدف گروه ما کمک به مردم سرزمین ایران است تا بتوانند خودرو مناسب خود را با توجه به نیازها و امکاناتی که مد نظرشان است انتخاب کنند و دچار پشیمانی بعد از خرید خودرو نشوند.

دسته‌ها

  • اخبار خودرو
  • ثبت نام خودرو
  • خودروهای آلمانی
  • خودروهای ایتالیایی
  • خودروهای ایرانی
  • خودروهای جدید
  • خودروهای چینی
  • خودروهای ژاپنی
  • خودروهای فرانسوی
  • خودروهای کره ای
  • دسته‌بندی نشده
  • مقایسه خودروها
  • نقد و بررسی انواع خودرو

عضویت در خبرنامه

دریافت تخفیف ویژه با عضویت در خبرنامه

  • تماس با ما
  • تبلیغات
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو

وب سایت کاریزو طراحی شده شده توسط جسکو وب. تمام حقوق محفوظ است © 2023 .

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • فروشگاه
  • قیمت روز خودرو
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای کره ای
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای ایتالیایی
  • تماس با ما
  • اخبار
  • حساب کاربری من
  • سبد خرید

وب سایت کاریزو طراحی شده شده توسط جسکو وب. تمام حقوق محفوظ است © 2023 .

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟ ثبت نام

ساخت حساب کاربری!

فرم زیر را برای ثبت نام تکمیل نمایید

همه فیلد ها ضروری اند وارد شدن

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن