راهنمای خرید بهترین خودرو تا ۵۰۰ میلیون تومان مقاله ای جامع است که خودروهایی را بررسی می کند که عموم مردم توانایی خرید آن ها را دارند و نمی دانند با این بودجه چه خودرویی برای آن ها مناسب تر می باشد.
{مقالات بیشتر}: مشاوره تلفنی خرید خودرو
امروزه با رقمی به سراغ خرید خودرو می رویم که متاسفانه خرج کردنش بسیار راحت تر از درآوردنش شده با این که اصلا عدد زیادی در این سال ها نیست و حتی برای خرید خودرو گزینه های خیلی عجیب و غریبی پیش رو نداریم با این حال لازم دانستیم از میان این همه گزینه کور و کچل بهترین را انتخاب کنیم تا کمتر با دردسرهایش سر و کله بزنیم.
خودروهای موجود در حوالی ۵۰۰ میلیون تومان اغلب تولید داخل و یا چینی هایی هستند که چندسالی از عمرشان گذشته، لذا گزینه های زیر را به دو دسته صفر کیلومتر و کارکرده تقسیم کردیم که انتخابی راحت تر داشته باشید.
ماشین های صفر کیلومتر با ۵۰۰ میلیون تومان
رانا پلاس پاناروما ۶ دنده
این گزینه از آن جهت انتخاب برتری از بین محصولات دیگر ایران خودرو نظیر پارس xu7+ می باشد که از پیشرانه tu5 با تکنولوژی cvvt بهره می برد، موتوری که علاوه بر مصرف کمتر و صدای پایین تر از توان به مراتب بالاتری برخوردار است البته از برتری تقریبا محسوس ایمنی و محکمی بدنه هم نباید گذشت.
صحبت از پارس شد باید بگوییم که فضای بزرگ تر کابین ، متریال بهتر قطعات داخلی از نکات غیر قابل چشم پوشی نسبت به رانا هستند. نکته قابل توجه در خرید رانا پلاس جدید وجود استاندارد ۸۵گانه است که اضافه شدن ESP نکته ای بسیار حائز اهمیت می باشد.
- مزایا: پیشرانه جدیدتر از پارس سال / وجود سقف شیشه ای / پایداری بهتر / مصرف کمتر
- معایب: فضای کوچک کابین / کیفیت پایین قطعات داخلی / طراحی نه چندان عامه پسند نسبت به پارس
پژو ۲۰۶ تیپ ۳
محبوب اما قدیمی و راه نرو! این خودرو از این جهت مناسب می باشد که شما علاقه خاصی به ۲۰۶ داشته باشید و از حرید تیپ ۵ مدل ۹۹ کارکرده امتناع می کنید. ای کاش این خودرو را با پیشرانه TU5 می دیدیم که در آن صورت بهترین گزینه صفر این سگمنت می شد.
- مزایا: امکانات خوب / مصرف پایین / رانندگی آسان در شهر / خرید و فروش عالی / ترمزهای خوب
- معایب: موتور قدیمی و کم بازده / کاهش کیفیت قطعات داخلی نسبت به نمونه های قبلی / فضای کوچک اتاق
پژو پارس سال XU7P
قدیمی تر بودن خودرو چه از لحاظ طراحی ظاهری و چه بخش فنی خودرو باعث شده تا اولویت سوم در این بخش باشد. از معدود مزیت های پیشرانه این خودرو نسبت به TU5 وجود گشتاور میانی خوب یعنی کشش مناسب در دورهای ۴ الی ۵ هزار می باشد که البته همین موضوع در صورت فشار بیش از حد منجر به خرابی هایی نظیر واشر زدن می شود.
- مزایا: فضای خانوادگی کابین / ظاهر قدیمی اما ایرانی پسند
- معایب: ایمنی پایین / صدای زیاد موتوز / مصرف بالا / تکنولوژی قدیمی
بهترین خودروهای کارکرده با ۵۰۰ میلیون تومان
شاهین G دنده مدل ۱۴۰۰
تمام زوز و توان سایپا را می توان در سدانی دید که از پیشرانه قدیمی و معروف تیبا استفاده می کند البته این موضوع زمانی خوشایند می شود که قطعه ای تحت عنوان توربو به آن اضافه شد و توانست کمی توان به این موتور ۸ سوپاپ بدهد.
- مزایا: طراحی دلنشین / شتاب و کشش راضی کننده / فضای مناسب کابین / امکانات کافی
- معایب: موتور قدیمی / ایرادات مونتاژی زیاد
{مقالات بیشتر}: بررسی و تفاوت های شاهین پلاس و شاهین CVT
جک J5 دنده مدل ۱۳۹۴-۱۳۹۵
کمی از حال و هوای خودروهای قدیمی ۲۰ سال پیش در می آییم و به سراغ سدان جمع و جوری می رویم که برای اولین بار در سال ۹۲ توسط کرمان موتور به بازار عرضه شد ولی نتوانست به اندازه نسخه اتوماتش فروش خوبی را کسب کند به همین دلیل در سال ۹۶ از خط تولید خارج شد.
در جک j5 دنده ای با دو تریم داخلی طرف هستیم که مدل های ۹۵ مشکی و مابقی داخل کرم با فرمان قدیم هستند.
- مرایا: ظاهر خوب / کیفیت معقول / کشش راضی کننده / فضای بزرگ کابین / هندلینگ خوب
- معایب: بازار فروش ضعیفتر از رقبا / قطعات کمتر و گران تر از رقبا / ایمنی نه چندان عالی
پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۱-۱۴۰۲
اختلاف ۴۰ الی ۵۰ میلیونی نسخه صفر این خودرو با بودجه ما باعث شد تا به سراغ نسخه هایی با کارکرد زیر یکسال یا ۱۰ هزارتا برویم. هاچبکی که به نوبه خود چیز شگفت آوری برای ما ندارد اما تغییرات عجیب مهندسان ایرانی روی آن به کل داستان را برگرداند برای مثال وجود داشبورد ۲۰۶ یا ایسیو به اصطلاح فرانسوی که راندمان متفاوتی با نسخه های زیمنس یا چینی دارد.
- مزایا: ایسیو فرانسوی / ارتقای راحت تر از مدل های مشابه
- معایب: کاهش امکانات نسبت به ۲۰۷ نرمال
رنو تندر ۹۰ مدل ۱۳۹۵-۱۳۹۶
خودرویی که در هر آب و هوایی جوابگو است. با طراحی قدیمی و نه چندان جذابش که کنار بیایید می توانید بدون ترس از خرابی زیاد و مصرف سوخت بالا در هر کجای کشور از آن استفاده کنید. بیشتر به درد خانواده ها و کسانی می خورد که کمتر علاقه ای به رفتن تعمیرگاه دارند و دوام بالا اولین اولویت آن هاست.
- مزایا: استهلاک پایین / اتاق جادار / سواری نسبتا کم کوبش / شتابگیری و کشش خوب
- معایب: ظاهر قدیمی / هندلینگ ضعیفتر از رقبا / امکانات محدود
دانگ فنگ H30 کراس ۱۳۹۵-۱۳۹۶
خودرویی هاچبک با داستان پر فراز و نشیبی که ایران خودرو برایش رقم زد. از سال ۹۴ وارد بازار کشورمان شد و در بین سال های ۹۶ تا ۹۸ اوج فروش خود را به واسطه ظاهر خوب و رانندگی راحت به واسطه گیربکس ۴ سرعته اش تجربه کرد. پیشرانه ای که با این گیربکس مچ شده بود یک ۱/۶ لیتری(TU5) است که همین موضوع باعث شد تا بسیاری از آن به عنوان ۲۰۶ تیپ ۶ بهینه یاد کنند.
- مزایا: موتور TU5 / قطعات نسبتا در دسترس / سواری نرم / امکانات قابل قبول
- معایب: مصرف سوخت بالا / هندلینگ ضعیف / کیفیت پایین برخی قطعات کابین
سورن پلاس مدل ۱۴۰۰
خودروی ملی رفت و اسپین آفی از آن با نام سورن پلاس به بازار رسید که از موتور EF7 نسبتا خوشنام بهره می برد. بهبود کیفیت داخلی اتاق ، قدرت ترمزگیری و لرزش کم موتور از سری نکات فنی است که باعث می شود یکی از گزینه های مطلوب نسبت به پارس TU5 هم مدلش باشد.
- مزایا: پیشرانه کم صدا و کم لرزش / کابین با کیفیت تر از پارس / امکانات بیشتر از پارس
- معایب: طراحی مشابه با سالیان قبل / صدای اضافی کابین در کارکرد پایین
نتیجه گیری و انتخاب
چیزی که در انتخاب خودرو در این بازه اهمیت دارد، سلیقه و معیار شما از یک خودرو می باشد در غیر این صورت چیزی به نام بد یا خوب وجود ندارد مخصوصا این که بسیاری از خودروهای ذکر شده مربوط به خودروساز یکسانی می باشند که عملا تفاوتی بین محصولاتش قائل نمی شود.
نام خودروهایی مانند ام جی ۳ ، رنو مگان ۱۶۰۰ دنده مدل ۸۸-۸۹ یا حتی خودروهای کلاسیک در این مقاله خالی ماند که آن هم به دلیل معایب بیشتر آن ها را وارد لیست بهترین خودروها تا پانصد میلیون تومان نکردیم.