• تماس با ما
  • تبلیغات
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
کاریزو
  • صفحه اصلی
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای آمریکایی
    • خودروهای ایتالیایی
    • خودروهای ایرانی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای کره ای
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • قیمت روز خودرو
  • فروشگاه

No products in the cart.

  • ورود کاربر
  • ثبت نام
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای آمریکایی
    • خودروهای ایتالیایی
    • خودروهای ایرانی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای کره ای
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • قیمت روز خودرو
  • فروشگاه
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
کاریزو
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج

بررسی مزایا و معایب سئات لئون

شایان شاهمرادی توسط شایان شاهمرادی
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۲
خانه نقد و بررسی انواع خودرو
Share on FacebookShare on Twitter

کامل ترین بررسی مزایا و معایب سئات لئون ، مقاله ای است مناسب برای افراد کنجکاو در مورد این ماتادور کم فروغ.

خوب در حد لالیگا کلمه ای است که ما ایرانی ها خیلی شنیده ایم که بی ربط به خودروی مورد بررسی امروزمان نیست. گفته بودیم که با باز شدن واردات خودرو تعداد زیادی برند از کشورهای گوناگون وارد شد که یکی از آن ها سئات اسپانیایی بود. سئات لئون هاچبک جمع و جوری است که حدود هفت سالی از حضورش در ایران می گذرد…

تاریخچه سئات لئون

این خودرو در واقع اسپین آفی از فولکس واگن محسوب می شود و بر اساس پلتفرمی از گروه مهندسی فولکس واگن ساخته شده است. این خودرو برای رقابت با خودروهایی نظیر گلف و آئودی A3 پا به میدان گذاشته است.

نسل اول سئات لئون در سال ۱۹۹۹ در دسترس عموم مردم قرار گرفت و در کشورهایی نظیر اسپانیا و بلژیک مونتاژ می شد. این نسل با انواع و اقسام موتور و گیربکس ها عرضه شد اما قوی ترین نمونه آن دارای موتور ۲/۸ توربو بود. همچنین این خودرو برنده جوایزی با عنوان قابل اطمینان ترین خودرو سال در کشورهای اروپایی شده است.

بررسی سئات لئون

می رسیم به پر افتخارترین نسل این خودرو، دومین نسل لئون در سال ۲۰۰۵ معرفی شد و در طول ۸ سال تولیدش شاهد نسخه های متفاوتی از آن بوده ایم شامل؛ کوپا ،کوپرا و نسخه الکتریکی. این نسل از طراحی منحصر به فردی بهره می برد و به فروش بالایی دست پیدا کرد.

خودروی مورد بررسی ما از نسل سوم بوده که در سال ۲۰۱۲ رونمایی شده و از پلتفرم یکسانی با گلف نسل هفت بهره می برد. این نسل در کلاس های متفاوتی عرضه شده که می توان به هاچبک، استیشن و کراس اشاره کرد. فیس لیفت این نسل سال ۲۰۱۷ در معرض عموم مردم قرار گرفت که در بخش سپر جلو ، عقب و امکانات دچار تغییر شده بود.این خودرو سال ۹۵ وارد کشورمان شد ولی بسته شدن واردات باعث شد که نیامده برود.

آخرین نسل از سئات لئون ارائه شده به بازارجهانی در سال ۲۰۲۰ عرضه شد. این نسل در ظاهر به طور محسوسی دارای ابعاد بزرگتری شده بود. این نسل با پیشرانه های متفاوتی عرضه شده است و هم اکنون نیز روی خط تولید قرار دارد.

طراحی سئات لئون

در طراحی لئون بیشتر از هر چیزی از خطوط تیز استفاده شده، در نمای جلو با چراغ های ۵ ضلعی و خطوط تیزی روبرو می شویم که در میان چراغ ها جلوپنجره چند ضلعی اش واقع شده است. طراحی سپر هماهنگی خوبی با کاپوت داشته و استفاده از خطوط تیز در هر دو دیده می شود.

نمای جانبی سئات لئون شامل خطوطی است که سعی در اسپرت نشان دادن خودرو دارند، یک خط از گلگیر عقب شروع شده و دیگری از گلگیر جلو. رینگ ها نیز از نوع ۱۰ پر ۱۸ اینچی بوده که در کنار حجم پردازی های گلگیر، ابعاد ماشین را بزرگتر از آنچه هست نشان می دهند.

اولین چیزی که پس از مشاهده نمای عقب لئون به چشم می خورد، چراغ های LED اش است که ظاهرا طراحان خیلی روی آن مانور داده اند. شیشه عقب اندازه ی بزرگی داشته و پایینش به صورت زاویه داری طراحی شده است. روی سپر خودرو دو خط در طرفین دیده می شود که به سمت مرکز ادامه پیدا کرده اند. در کل شاهد ظاهر اخمویی هستیم.

سئات لئون

هنگام وارد شدن به کابین با طراحی اسپرت در عین لوکس بودن طرف می شویم. فرمان سه شاخ به همراه پشت آمپر آنالوگ اش به خوبی هبجان راننده را بیش از پیش می کند، همچنین کشیدگی داشبورد به سمت راننده گویای ارگونومی و دسترسی خوب راننده به ادوات است.تعبیه صفحه نمایش مابین دریچه های تهویه عمودی و ادوات در زیر آن همگی جلوه ای تکراری اما دلنشینی هستند.

رویه ی صندلی های سئات لئون ترکیبی از چرم و جیر بوده که به نوعی امضای خودروهای اسپرت محسوب می شود. کیفیت داشبورد و رودری ها در حد مطلوبی بوده و رضایت بخش است. اما فضای سرنشینان به خصوص ردیف دوم، کمی توی ذوق می زند و برای افراد قد بلند خیلی مناسب نیست.

اطلاعات فنی و رانندگی Seat Leon

این خودرو با دو موتور ۱/۴ و ۱/۸ که هر دو توربو هستند وارد کشور شد که تفاوت آن ها حدود ۳۰ اسب بخار است. البته ما به سراغ نمونه قوی تر رفته ایم و جدول مشخصات فنی اش را برای شما قرار داده ایم:

حجم موتور  ۱/۴ لیتری ۱/۸ لیتری
تعداد سیلندر ۴ سیلندر توربو ۴ سیلندر توربو
محور محرکه دیفرانسیل جلو FWD دیفرانسیل جلوFWD
قدرت ۱۵۰ اسب بخار ۱۸۰ اسب بخار
گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر ۲۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷  سرعته اتومات ۷  سرعته اتومات
شتاب صفر تا صد ۸/۸ ثانیه ۷/۹ ثانیه
وزن ۱۲۳۳ کیلوگرم ۱۲۳۳ کیلوگرم

این هاچبک جمع و جور اسپرت در شتابگیری اولیه بسیار خوب ظاهر می شود و صدای وارد شده به کابین هنگام شتابگیری بسیار دلنشین بوده و در دورهای بالاتر به واسطه عملکرد سریع گیربکس دوکلاچه اش نیز شاهد شتاب ثانویه خوبی هستیم. کیفیت سواری سئات لئون با وجود ماهیت اسپرتش، آنچنان خشک نیست و فنربندی رضایت بخشی دارد.

یکی از نقاط مثبت این خودرو هندلینگ و فرمان پذیری خوبش است که برای جوانان نکته ای حائز اهمیت است. ترمزها نیز قدرت بالایی برای مهارش دارند. در این خودرو شاهد آپشن های ویژه ای به نام MSR و XDS که به ترتیب مسئول کنترل دور موتور و گشتاور هستند، می باشیم.

کابین سئات لئون

امکانات مهم سئات لئون

– ۷ ایربگ                      – تهویه اتومات و دوگانه                      – صندلی های جلو برقی                 – شارژ وایرلس

– گرمکن صندلی های جلو  – دنده پشت فرمان                            – چراغشور                                  – رادار تصادف

– رادار تغییرلاین              – ۴ حالت رانندگی                              – اتوهلد                                     – سنسور باران

در سئات لئون شاهد امکانات متعدد و کارآمدی هستیم و از این حیث نسبت به رقبای خود برتری دارد.

نقد و بررسی

سئات لئون

۵۸% امتیاز

اگر به دنبال خرید خودرویی اسپرت هستید که بتوانید به عنوان خودرویی خانوادگی نیز از آن استفاده کنید، سئات لئون گزینه مناسبی است.

مزایا

  • شتاب خوب
  • کیفیت بالا
  • آپشن های زیاد

معایب

  • بازار خرید و فروش ضعیف
  • خدمات بسیار کم

مرور نقد بررسی

  • طراحی ظاهری ۰%
  • امکانات رفاهی ۰%
  • قدرت فنی ۰%
  • کیفیت ۰%
  • فراوانی خدمات و قطعات ۰%
  • بازار خرید و فروش ۰%
  • کم بودن هزینه نگهداری ۰%
  • ارزش خرید ۰%
برچسب: سئات(Seat)
شایان شاهمرادی

شایان شاهمرادی

بالاخره هر فردی با یک چیزی در زندگی خوشحال می شود آن یک چیز برای من ماشین شد.

پست بعدی
تست و بررسی رنو کپچر

بررسی مزایا و معایب رنو کپچر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

دریافت تخفیف ویژه با عضویت در خبرنامه

بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی

وب سایت کاریزو

وب سایت مجله ای کاریزو با هدف جامع ترین و تخصصی ترین وب سایت مجله ای در حوزه خودرو فعالیت خود را آغاز کرد که نزد کاربران بسیار مورد توجه قرار گرفته و در میان علاقه مندان دنیای خودرو محبوب می باشد.

 

هدف گروه ما کمک به مردم سرزمین ایران است تا بتوانند خودرو مناسب خود را با توجه به نیازها و امکاناتی که مد نظرشان است انتخاب کنند و دچار پشیمانی بعد از خرید خودرو نشوند.

دسته‌ها

  • اخبار خودرو
  • ثبت نام خودرو
  • خودروهای آلمانی
  • خودروهای ایتالیایی
  • خودروهای ایرانی
  • خودروهای جدید
  • خودروهای چینی
  • خودروهای ژاپنی
  • خودروهای فرانسوی
  • خودروهای کره ای
  • دسته‌بندی نشده
  • مقایسه خودروها
  • نقد و بررسی انواع خودرو

عضویت در خبرنامه

دریافت تخفیف ویژه با عضویت در خبرنامه

  • تماس با ما
  • تبلیغات
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو

وب سایت کاریزو طراحی شده شده توسط جسکو وب. تمام حقوق محفوظ است © 2023 .

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • فروشگاه
  • قیمت روز خودرو
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای کره ای
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای ایتالیایی
  • تماس با ما
  • اخبار
  • حساب کاربری من
  • سبد خرید

وب سایت کاریزو طراحی شده شده توسط جسکو وب. تمام حقوق محفوظ است © 2023 .

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟ ثبت نام

ساخت حساب کاربری!

فرم زیر را برای ثبت نام تکمیل نمایید

همه فیلد ها ضروری اند وارد شدن

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن