بررسی مزایا و معایب مکسوس استار اچ ، مقاله ای کامل و جامع از مقایسه این پیکاپ جویای نام و سرکش با هم وطنانش است.
{مقالات بیشتر}: مشاوره تلفنی خرید خودرو
با فعال شدن مکانیزم ماشه در هفته اخیر شاهد افزایش صعودی قیمت های تمامی خودروهای داخلی و وارداتی بودیم به صورتی که دیگر کمتر خودروی ایرانی خواهیم داشت که در باشگاه میلیونی ها قرار گیرد. با این وضعیت وخیم بازار و آشفتگی فراوان به سوی بررسی پیکاپی مدعی رفته ایم که حسابی در فضای مجازی حاشیه ساز شده است، مکسوس استار اچ جوان تنومند و قلدر چینی که …
از آن جایی که اکثر محصولات وارداتی چینی در شناسنامه هایشان نام های دیگری دارند بد نیست بدانید که این خودرو نیز در کشور مبدا با نام سایک مکسوس اینترستلار شناخته می شود و حتی در برخی بازارها با نام T90 که خوشبختانه همان استار اچ در ایران از همگی سرزبان تر است.
مکسوس استار اچ برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ در چین به نمایش عموم درآمد. محصولی که برادر کوچکتر نسخه Terron 9 به شمار می رود. از قدیم الایام مکسوس را در ایران با کشنده ها و خودروهای سنگین می شناسند از این سو می توان اعتماد اولیه نسبی به آن داشت.
بررسی طراحی ظاهری مکسوس استار اچ
اولین چیزی که پس از مشاهده پیکاپ های چینی به ذهنمان خطور می کند، این که کدام یک از آن ها گنده تر از دیگری است؟ برای دانستن این موضوع باید به ابعاد کاتالوگ خودرو رجوع کنیم لذا چیزی که مشخص است شباهت قد و هیکل مکسوس استار اچ با رقیب مستقیمش یعنی کی ام سی T9 کرمان موتور می باشد.
استفاده از چلوپنجره حجیم با الگوی پیانویی در نمای جلویی و ترکیب آن با چراغ های کشیده و همچنین استفاده از قالب پیانویی در گوشه سپر باعث شده تا شاهد جسارت بالایی از این چینی بلندقامت باشیم. المان هایی که تا حد زیادی شبیه به KMC T9 بوده و هر دو سعی در وحشت زده کردن رقبایشان دارند.
طولی بیش از ۵ متر برای مکسوس استار اچ باعث شده تا این خودرو بیش از پیش در خیابان ها جلب توجه کند هرچند که بهره گیری از فلاپ های دورگلگیر ، رینگ های رخ تراش ۱۸ اینچی با لاستیک ۲۵۵/۶۰ و میله بار عقب تاثیر بسزایی در افزایش ابهت خودرو داشتند.
نمای پشتی دقیقا همان جاییست که نقدهای زیادی به آن وارد می شود. جدا از سادگی نمای عقبی همه پیکاپ ها، شباهت زیاد مکسوس استار اچ با فوتون G7 در این بخش به طوری که در تشخیص اولیه دچار اشتباه شوید بسیاری از خریداران این پیکاپ گران قیمت را دلسرد کرده است.
بررسی طراحی داخلی و کابین Maxus Star H
با ورود به کابین خودرو اوضاع از قبل بهتر می شود و شاهد مدرن گرایی به سبک لاکچری برای یک پیکاپ بیراهه نورد هستیم. فضای بزرگ کابین در کنار دید بسیار مطلوب به اطراف باعث شده تا حس تسلط کافی بر مکسوس استار اچ داشته باشید.
استفاده از دو مانیتور بزرگ ۱۲.۳ و ۱۲.۵ اینچی مالتی مدیا و کلاستر تمام دیجیتال باعث شده تا حس کنیم که یک کراس اوور لوکس امروزی را سوار شدیم و نه پیکاپی درشت جثه که ابعادی بزرگتر از هایلوکس دارد.
سردنده الکترونیکی در کنار فرمان دی کات بزرگ خودرو از سری نکات رقابتی این خودرو به شمار می رود خصوصا که دیزاین داخلی خودرو علی الخصوص در بخش بالای داشبورد ، رودری ها و دریچه های تهویه مطبوع خاص تر از رقبا دیده می شود. دوخت قرمز صندلی ها که از قضا کم هم نیست سعی در تزریق چاشنی اسپرت به مخاطب دارد.
متریال به کار رفته در کابین مکسوس استار H به جرات یکی از برترین ها در بین رقبای خود می باشد و در مقام مقایسه باید اذعان داشت که یک پله از رقیب کرمان موتوری خود مخصوصا در استحکام ادوات پلاستیک خشک همچون دکمه ها و کلیدها بالاتر است.
هرچند ابعاد نسبتا کوچک درب عقب مانند اکثر پیکاپ ها چالش سوار و پیاده شدن را به دنبال دارد اما فاصله محوری ۳.۲ متری خودرو باعث شده تا سه سرنشین بزرگسال احساس راحتی داشته باشند. فضای بار عقب نیز کمی بیش از ۶۰۰ لیتر است که در حد رقبای خود یعنی بهمن G9 و KMC T9 ظاهر می شود.
بررسی مشخصات و رانندگی مکسوس استار اچ
و اما پرحاشیه ترین و البته جذاب ترین بخش این خودرو زیر کاپوت سنگین آن قرار گرفته. یک پیشرانه توربوشارژ با حجمی مشابه با رقبا که توسط یک گیربکس ۸ سرعته آلمانی قدرت را به جفت محورها منتقل می کند. روی کاغذ از رقیب کرمانی خود حدود ۴۰ اسب بخار قوی تر است و با کمی دستکاری در استیج های متفاوت می تواند به اعدادی حدود ۳۰۰ اسب برسد که این رقم برای یک پیکاپ چینی بسیار نایاب است!
وجود تکنولوژی VGT یا توربوشارژ هندسه متغیر در مکسوس استار اچ باعث شده تا این سیستم با تنظیم دقیقی بین میزان باز شدن دریچه گاز ، اگزوز و فشرده سازی هوای توربو شاهد کمترین لگ در شروع حرکت باشیم. همین موضوع باعث شد تا در هنگام حرکت اولیه با این خودرو به وضوح کشش و شتاب بهتری را نسبت به رقبا تجربه کنیم.
هرچند در محور عقب شاهد ساختار مولتی لینک هستیم اما طراحی و کلاس بندی پیکاپ مجاب می کند که تا حدی کوبش و بالا پایین جاده را متحمل شویم. قابلیت قفل دیفرانسیل در مکسوس استار اچ باعث شده تا در ناهواری های نسبتا سبک شهری احساس ناخوشایندی نداشته باشیم.
بررسی امکانات مهم مکسوس استار اچ شتابران
این خودرو در بخش آپشن و تجهیزات علی الخصوص ایمنی و آفرودی حرف های زیادی برای گفتن دارد و می توان برگ برنده ای برای آن قائل شد. از سری امکانات مهم مکسوس استار اچ باید به موارد زیر اشاره نمود:
– ۴ ایربگ – سیستم ESP/ESC/BAS/HSA/HDC – رادار بین خطوط – رادار نقطه کور
– دوربین ۳۶۰ – رادار خواب الودگی – قفل دیفرانسیل – دو گرمکن
– شارژ وایرلس – صندلی راننده برقی – اتوهلد – دوربین ثبت وقایع
خرید و قیمت مکسوس استار اچ در ایران
شرکت شتابران خودرو بانی واردات این خودرو به کشورمان می باشد. آنچه در مقام قیاس مشخص است نام آشناتر بودن شرکت هی رقیب و گستردگی شبکه خدمات آن ها در سطح کشور می باشد که همین موضوع ارزش خرید و بازار خرید و فروش مکسوس استار اچ را تحت الشعاع قرار داده است.
این خودرو هم اکنون در مهرماه سال ۱۴۰۴ با رقمی معادل ۳.۴ میلیارد در بازار آزاد به فروش می رسد که می تواند لقب گران ترین پیکاپ متوسط چینی بازار را نیز یدک بکشد!
{مقالات بیشتر}: بررسی مزایا و معایب کی ام سی T8
نقد و بررسی
مکسوس استار اچ
پیکاپ زیبا ، قدرتمند و ارزنده ای که نکات منفی همچون خدمات محدود و قیمت گذاری غیر منطقی گریبان گیرش شده است.
مزایا
- طراحی ظاهری جذاب نمای جلویی
- کیفیت بالای رنگ بدنه
- امکانات قابل توجه
- کشش بی نطیر در بین رقبا
- سیستم VGT
معایب
- خدمات محدود
- بازار خرید و فروش ضعیف
- ازش خرید نه چندان بالا