• تماس با ما
  • تبلیغات
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
کاریزو
  • صفحه اصلی
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای آمریکایی
    • خودروهای ایتالیایی
    • خودروهای ایرانی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای کره ای
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • قیمت روز خودرو
  • فروشگاه

No products in the cart.

  • ورود کاربر
  • ثبت نام
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای آمریکایی
    • خودروهای ایتالیایی
    • خودروهای ایرانی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای کره ای
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • قیمت روز خودرو
  • فروشگاه
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
کاریزو
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج

بررسی مزایا و معایب کی ام سی K7

علی سلیمانی توسط علی سلیمانی
شهریور ۸, ۱۴۰۲
خانه نقد و بررسی انواع خودرو خودروهای چینی
Share on FacebookShare on Twitter
بررسی مزایا و معایب کی ام سی K7
بررسی مزایا و معایب کی ام سی K7
بررسی مزایا و معایب کی ام سی K7
بررسی مزایا و معایب کی ام سی K7
بررسی مزایا و معایب کی ام سی K7

بررسی مزایا و معایب کی ام سی K7 ، یکی از جامع ترین مقالات درمورد این قد بلند چینی است که حسابی بین خریداران هیاهو راه انداخته است.

از تلخ ترین وقایع هر خانواده ای مرگ پدر یا مادر است و بدتر از آن درگیری فرزندان با یکدیگر بر سر چیز مهمی به نام پول! البته که منظور ما از پول، ارث می باشد. باید به این نکته توجه کرد که میراث فقط پول نیست و بالاتر از آن شرافت و انسانیت وجود دارد. در میان خودروسازی ها نیز همین جریان مهم پابرجاست برای مثال امروز سراغ یکی از وارثان بزرگ شرکت چینی JAC رفته ایم، کی ام سی K7 کراس اوور شهری که پس از دو سال در بازار اسمش سر زبان ها افتاده است.

{بیشتر بخوانید}: مشاوره رایگان خرید خودرو

همان طور که می دانید یکی از پرفروش ترین خودروهای چینی در چندسال اخیر، محصولات جک به خصوص شاسی بلند نماهایش مانند S5 و S3 است، کرمان موتور پس از مشاهده این موفقیت بزرگ در فروش، جسورتر شده و تصمیم به عرضه محصولات جدیدتر خودروسازی JAC گرفت البته این بار به سراغ اسپین آفی از آن به نام Sehol رفت.

خودروسازی سول در سال ۲۰۱۸ توسط دو نماینده بزرگ یعنی فولکس واگن و جک شکل گرفت و تاکنون دو محصول با نام های J7 و K7 را به کشورمان عرضه کرده است.

KMC K7 در بازارهای مختلف اسامی گوناگونی مانند JAC X7 و JAC sei7 را برای خود ثبت کرده است که این را باید مدیون فروش مناسب این خودرو در کشورهایی نظیر روسیه، مکزیک و حتی ایران بدانیم. این کراس اوور سایز متوسط برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ معرفی شده و تا الان روی خط تولید قرار دارد.

حدود مهرماه سال ۱۴۰۰ بود که کرمان موتور خبر از عرضه شاسی بلندی جدیدی داد که از اواخر همان سال شروع به تزریق آن به بازار تا همین الان کرد.

رخ عقب K7

بخش ظاهری کی ام سی K7

تجربه نشان داده که محصولات چینی به واسطه ظاهر جذابشان مخصوصا بلند قامتشان خوشبختانه یا متاسفانه به فروش بالایی دست پیدا کرده اند که KMC K7 نیز از این قاعده مستثنی نیست اما با این تفاوت که ظاهرش سبک و سیاق خیلی امروزی دارد و همین مورد ممکن است برای بازار پراید و پژو پسند ۲۰ سال پیش کمی تشنج به وجود آورد.

رخ جلوی خودرو به واسطه جلو پنجره فرورفته و بزرگش خیلی شبیه به سبیل پت و پهن جوانی های پدرانمان است. پس از آن با دیدن المان های سنت شکن کی ام سی K7 مانند چراغ های اصلی روی سپر، کاپوت بزرگ با خطوط زیاد و دیلایت های بسیار ظریف که انگار آدمی پلک هایش را با تمام توان به هم فشرده است، شگفت زده می شویم.

پلاستیک کاری های زیر سپر نیز طبق روال اکثر کراس اوورها برای ایجاد تضاد بهتر بوده مخصوصا در رنگ سفید و در کنار کروم کاری اطراف جلو پنجره و بین چراغ ها جلوه لوکسی را می بینیم که بیشتر خانواده پسند می باشد.

زمانی که KMC K7 را کنار خیابان پارک کرده و به طراحی بغل را نگاهی می اندازیم دماغه نسبتا تیز خودرو جلب توجه می کند. غیر از آن دو خط موازی با هم روی بالا و پایین درب ها کشیده شده که به هیکلی تر شدنش حسابی کمک نموده اند. همچنین رینگ های ۱۸ اینچی خودرو با طراحی کلی اش هماهنگ دارند اما ای کاش شرکت سازنده گلکیرهای حجیم این خودرو را با سایز بزرگتری پر می کرد به نحوی که کرمان موتور دست به دامان لاستیک های فاق بلند کویرتایر نشود.

طراحان فیس عقبی کی ام سی K7 جسارت و ریسک جلوی خودرو را تکرار نکردند و نمای عقبی بسیار عامه پسندتر و دیده شده تر طراحی شده است البته که خاص نیست چرا که این روزها استفاده از چراغ های به هم پیوسته نسخه ای همه گیر بین چینی بازها شده است. در رخ عقب خودرو بیشتر از المان های اسپرت و جوان پسند نظیر بال موتاه، ۴ خروجی اگزوز(نمایشی) و دیفیوزر زیر سپر استفاده شده است.

{بیشتر بخوانید}: بررسی مزایا و معایب لاماری ایما

کابین این خودرو هماهنگی کاملا مناسبی با بیرون خودرو دارد حالا چه از نظر طراحی چه فضای داخلی! پس از چراغ های به هم پیوسته، چیزی که بسیار مد شده مخصوصا در چینی های جدید الورود، صفحه نمایش بزرگ، کیلومتر دیجیتالی و فرمان پر از دکمه ایرانی پسند است.

طراحی داشبورد KMC K7 چند تیکه بوده که مانیتور ۱۲/۵ اینچی در میانه و بالای دریچه های افقی تهویه مطبوع قرار رفته است که این ویژگی باعث دسترسی راحت تر راننده به ادوات داخلی می شود. میانه ی کنسول خودرو شباهت بالایی به برادر کوچکترش یعنی J7 دارد به طوری که سردنده و دکمه ها دقیقا یکی هستند. چیزی که کمی من را به فکر فرو برد استفاده از فرمان سه شاخ در خودرویی لوکس و خانوادگی بود که ای کاش جایش را با فرمان ۴ شاخ خودروی جوان پسندی مثل KMC J7 عوض می کردند!

در طراحی رودری ها و بخش هایی از داشبورد از کروم و چوب پیانویی استفاده کردند که حس و حال لوکس را القا می کند. کیفیت رویه بالایی داشبورد از جنس پلاستیک نرم، رودری ها روکش چرم روی فوم نرم و بعضی قسمت های کابین پلاستیک خشک وجود دارد که نسبت به رقبایش در یک حد و اندازه ظاهر می شود.

یکی از نکات مثبت کی ام سی K7 فضای بزرگ و کاملا خانوادگی کابین می باشد که آن را باید صدقه سر ارتفاع زیاد سقف بدانیم. به گونه ای که ۴ بزرگسال با قد ۱۸۵ و یک کودک نیز احساس راحتی خواهند داشت و می توانند از وجود دریچه تهویه مطبوع، سقف شیشه ای بزرگ و صندلی تنطیم شونده لذت ببرند. خداروشکر چیز دیگری که این خودرو زیاد دارد فضای بار بوده که نیازهای یک خانواده را پاسخگو است.

کابین از عقب KMC

بررسی فنی و رانندگی KMC K7

تکراری و کسل کننده تر از سناریوهای فیلم های کمدی کلاسیک، صحبت کردن در مورد انجین ۱/۵ لیتری اکثر چینی ها امروزی است که زیر کاپوت حجیم این خودرو نیز به آن برخوردیم. اول از همه این را بگوییم که پیشرانه و گیربکس کی ام سی K7 دقیقا همانی است که روی جک S5 نیوفیس نصب شده است اما اصلا و ابدا با KMC J7 یکی نیست!

حجم موتور ۱/۵ لیتری
تعداد سیلندر ۴ سیلندر توربو
محور محرکه تک دیفرانسیل (FWD)
قدرت ۱۶۱ اسب بخار
گشتاور ۲۵۱ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه تر
شتاب صفر تا صد ۱۱/۸ ثانیه
وزن ۱۷۳۵ کیلوگرم

البته لازم به ذکر است که این خودرو در دیگر کشورها با پیشرانه ۲ لیتری توربو نیز عرضه شده که توانایی تولید ۱۹۳ اسب بخار را دارد. همچنین با کمی تحقیق در مورد پیشرانه کم حجم تر این خودرو متوجه کاهش قدرت حدود ۱۰ اسبی اش می شوید که طبق اعلام شرکت به دلیل تطابق بهتر موتور با آب و هوا و بنزین ایران بوده است

با وجود اینکه ارتفاع از سطح زمین این کراس اوور نسبت به رقبایش بیشتر است اما برای سوار شدن نیازی به رکاب اضافه نیست. البته یادمان باشد که این ارتفاع بالا نباید حس ماجراجویی در بیراهه را تقویت کند چرا که این خودروی تک دیفرانسیل اصلا و ابدا برای این کار  توصیه نمی شود. هنگام نشستن به پشت فرمان KMC K7 سریعا متوجه دید به اطراف مناسب و قرارگیری مناسب ادوات رانندگی خواهید شد اما این صفحه نمایش غول پیکر و پشت آمپر دیجیتالی ممکن است برای بعضی ماشین بازها ناراحتی ایجاد کند.

شروع حرکت با کی ام سی K7 با وجود یکسان بودن فنی اصلا در حد و اندازه های برادر ناتنی اش یعنی S5 نیوفیس نبوده و این را باید بخاطر ۲۳۰ کیلو اضافه وزنش بدانیم که انصافا جان خودرو را تا حد زیادی گرفته است. عملکرد گیربکس دوکلاچه تر نیز در حد اندازه های رقبایش بوده و پیشرفت چینی ها هنوز جای کار دارد تا به کره ای ها یا ژاپنی ها برسند.

{بیشتر بخوانید}: بررسی مزایا و معایب فونیکس FX

عایق بندی کابین تا دور موتور ۴ هزار مناسب بوده اما بعد آن، ناله های انجین کوچک خودرو کمی دل راننده را به رحم میاندازد. هندلینگ و چسبندگی خودرو به دلیل لاستیک های نه چندان عالی در حد متوسطی بوده و تند پیچ نزنید یا پیچ تند نزنید! ترمزها نیز در شرایط رانندگی عادی توانایی مناسبی در مهار کردن وزن زیاد KMC K7 دارند و تنها در صورت داغ کردن در سرپایینی ها ممکن است گهگاهی چوب کنند.

بررسی امکانات مهم کی ام سی K7

خودروسازان چینی در هر چیزی پیشرفت نکرده باشند در بخش آپشن ها چند سال اخیر کولاک کردند به طوری که بیشتر چینی های جدید الورود موثق بودن حرف ما را تایید می کنند.

نماینده امروز کرمان موتور نیز از این قاعده مستثنی نیست و لیست بلند بالایی را در اختیار مشتریان قرار می دهد و از رقبایی همچون فیدلیتی پرایم و لاماری ایما یک سر و گردن بالاتر است. اما حذف بعضی امکانات ایمنی خودرو مانند ۲ ایربگ پرده ای باعث حرف و حدیث درباره ایمنی KMC K7 شده است البته که این خودرو موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه چینی شده است.

– ۴ ایربگ               – سقف پاناروما               – صندلی های جلو برقی              – ۲ گرمکن و ۲ سردکن                – اتوهلد

– صندوق برقی        – مموری سیت              – ماساژور صندلی راننده               –  فرمان سه حالته                     – دروبین ۳۶۰

– سنسور نور           – سنسور جلو              – ترمزپارک برقی                          – سیستم صوتی اینفینیتی         – تهویه دوگانه

رخ جلوی کی ام سی K7

بررسی وضعیت خدمات و قیمت KMC K7

با روی کار آمدن محصولات جدید کرمان موتور پیش بینی می شود که این شرکت با دارا بودن تعداد بالایی از نمایندگی در بیشتر شهرهای کشورمان در طول مدت زمان گارانتی این خودرو یعنی ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر، سرویس و خدمات مناسبی را به خریداران ارائه دهد.

امروز(۶/۸) کی ام سی K7 حدود ۱/۷ میلیارد در بازار قیمت دارد و با رقبای چینی نظیر تیگو ۷ پرو، فونیکس FX، دیگنیتی پرایم و لاماری رقابت دارد البته ناگفته نماند که امکان قیاس این خودرو با کره ای هایی نظیر اسپورتیج ۲۰۱۳، توسان ۲۰۱۳ و … وجود دارد.

حال شما در قسمت نظرات علاقه مندان به ای ن خودرو را راهنمایی کرده و بگویید کی ام سی K7 نسبت به رقبایش چقدر ارزش خرید دارد و چرا؟

نقد و بررسی

کی ام سی K7

۷۱% امتیاز

اگر از مخارج کره ای های سالخورده می ترسید و به دنبال کراس اووری زیبا، پرآپشن و با کیفیت مناسب هستید، کی ام سی K7 گزینه ارزنده ای است.

مزایا

  • طراحی نوآورانه رخ جلو
  • کابین بزرگ مناسب خانواده ۴ نفره
  • امکانات رفاهی بیشتر از رقبا
  • سیستم صوتی برند قوی و معتبر
  • سواری نرم تر از رقبا
  • فضای بار زیاد
  • صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت
  • دوربین ۳۶۰ درجه با کیفیت

معایب

  • نبود تست های ایمنی معتبر
  • کشش و شتاب ضعیفتر از رقبا
  • هندلینگ نه چندان عالی نسبت به رقبا
  • پیشرانه حساس به بنزین
  • صدای بالای پیشرانه بالاتر از دور ۴هزار

مرور نقد بررسی

  • طراحی ظاهری ۰%
  • امکانات رفاهی ۰%
  • کیفیت ۰%
  • قدرت فنی ۰%
  • کم بودن هزینه نگهداری ۰%
  • فراوانی خدمات و قطعات ۰%
  • بازار خرید و فروش ۰%
  • ارزش خرید ۰%
برچسب: کی ام سی(KMC)
علی سلیمانی

علی سلیمانی

از دوران کودکی به عللاقه شدید به خودروها در خانواده معروف بودم و تمام دنیای کودکی من در دنیای ماشین ها سپرسی شد؛ در نهایت تصمیم گرفتم این دنیای شیرین را به همه نشون بدم.

پست بعدی
بررسی مزایا و معایب هایما 8S

بررسی مزایا و معایب هایما 8S

دیدگاه ها 3

  1. علیرضا می‌گوید:
    2 سال قبل

    این ماشین با قطعیت بهترین ماشین تو هم قیمتی هاش چه از لحاظ زیبایی وطراحی روز وچه از لحاظ فنی عالیه

    پاسخ
  2. حسین ایزدی می‌گوید:
    11 ماه قبل

    توهمین رنج قیمت بهترین است

    پاسخ
  3. محمد می‌گوید:
    7 ماه قبل

    سلام ،خسته نباشید من تزدیک به دوساله که دارم ،عمده ترین عیب این خودرو نداشتن تعادل در جادهای برفی است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

دریافت تخفیف ویژه با عضویت در خبرنامه

بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی بهترین و با کیفیت ترین ماکت های خودرو وارداتی

وب سایت کاریزو

وب سایت مجله ای کاریزو با هدف جامع ترین و تخصصی ترین وب سایت مجله ای در حوزه خودرو فعالیت خود را آغاز کرد که نزد کاربران بسیار مورد توجه قرار گرفته و در میان علاقه مندان دنیای خودرو محبوب می باشد.

 

هدف گروه ما کمک به مردم سرزمین ایران است تا بتوانند خودرو مناسب خود را با توجه به نیازها و امکاناتی که مد نظرشان است انتخاب کنند و دچار پشیمانی بعد از خرید خودرو نشوند.

دسته‌ها

  • اخبار خودرو
  • ثبت نام خودرو
  • خودروهای آلمانی
  • خودروهای ایتالیایی
  • خودروهای ایرانی
  • خودروهای جدید
  • خودروهای چینی
  • خودروهای ژاپنی
  • خودروهای فرانسوی
  • خودروهای کره ای
  • دسته‌بندی نشده
  • مقایسه خودروها
  • نقد و بررسی انواع خودرو

عضویت در خبرنامه

دریافت تخفیف ویژه با عضویت در خبرنامه

  • تماس با ما
  • تبلیغات
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو

وب سایت کاریزو طراحی شده شده توسط جسکو وب. تمام حقوق محفوظ است © 2023 .

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • مشاوره تلفنی خرید خودرو
  • فروشگاه
  • قیمت روز خودرو
  • نقد و بررسی انواع خودرو
    • خودروهای کره ای
    • خودروهای ژاپنی
    • خودروهای فرانسوی
    • خودروهای چینی
    • خودروهای آلمانی
    • خودروهای ایتالیایی
  • تماس با ما
  • اخبار
  • حساب کاربری من
  • سبد خرید

وب سایت کاریزو طراحی شده شده توسط جسکو وب. تمام حقوق محفوظ است © 2023 .

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟ ثبت نام

ساخت حساب کاربری!

فرم زیر را برای ثبت نام تکمیل نمایید

همه فیلد ها ضروری اند وارد شدن

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن