بررسی مزایا و معایب KMC J7 ، مقاله ای کامل و جامع در مورد این خودروی صورت نورانی می باشد که کلی خاطرخواه پیدا کرده است.
روزها، هفته ها، ماه ها و سال ها می گذرد و کودکان آرزوی بزرگ شدن و سالخورده تر ها آرزوی کوچکتر شدن دارند که مورد دومی برای ما ایرانی ها در این شرایط همیشه دلچسب تر بوده به طوری که این موضوع را در خودروسازی هایمان نیز می بینیم که هر روز از روز قبل بدتر شده و فقط پسرفت! اما پس از گذشت چندین سال صنعت خودرو چینی ها را می توان الگوی خود قرار داد چرا که اثبات کردند پیشرفت بیشتر از هر چیزی خواستن را طلب می کند. امروز KMC J7 آمده تا فعل خواستن را برای ما صرف کند…
{بیشتر بخوانید}: مشاوره رایگان خرید خودرو
همانطور که می دانید کرمان موتور یکی خودروسازی های محبوب در چندسال اخیر است که قدمت بالایی در مونتاژ محصولات کره ای و چینی داشته به طوریکه تا دو سه سال پیش آزرا و سانتافه های زیادی را به صورت مونتاژی روانه بازار کرد اما قصه ی همکاری با چینی ها برمی گردد به حدود ۱۱ الی ۱۲ سال پیش که این خودروسازی اقدام به عرضه محصولات JAC کرد اوایل با J3 و J5 تا به امروز که محصولات جدیدتر همان شرکت اما با نام اختصاری KMC را روانه بازار می کند.
کی ام سی جی ۷ سدان جمع و جور شهری است که نام های زیادی در شناسنامه دارد از Sehol Yao و Jac A5 تا E50 که نشان دهنده معروفیت این خودرو در بازارهای گوناگون من جمله روسیه، مالزی و خود چین می باشد. این خودرو نمونه ارتقا یافته جک A5 است و برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ به نمایش همگان در آمد. نسخه الکتریکی این خودرو با نام E50A PRO عرضه شده که متاسفانه از حضور آن در کشور بی بهره هستیم.
حدود یکسال پیش در شهریور ماه ۱۴۰۱ KMC J7 در نمایندگی های کرمان موتور دیده شد و از اواخر سال تا همین لحظه که در حال خواندن مقاله هستید به دست مشتریان می رسد. البته بماند که ورود کم و عرضه کم حاشیه ای هم نداشته که البته بیشتر آن را باید زیر سر شرکت عرضه کننده بدانیم.
بررسی طراحی کی ام سی J7
از همین ابتدا بگوییم که این خودرو از نظر ابعاد و قیمت در سگمنتی قرار دارد که رقبای هم وطن مانند آریزو ۶ پرو و ریسپکت پرایم را پیش رو دارد که نشان از بالا بودن رقابت دارد.
اگر تاکنون KMC J7 را در خیابان دیده باشید اولین چیزی که در رخ جلو شما را جلب خود می کند، چراغ های تمام LED و به هم پیوسته می باشد که انصافا وجه تمایز خوبی با دیگر خودروهای بازار دارد که اصطلاحا خوراک خاص سواران است البته امکان دارد بسیاری از مخاطبین این سبک و سیاق جدید چراغ بازی را نپسندند و سبک سنتی رقبایش را مدنظر داشته باشند. تداخل قسمت پلاستیکی طرح کربن استفاده شده در دماغه خودرو با دیگر بخش ها آن هم روبروی جلو پنجره بزرگ خودرو ترکیبی شلوغ اما زیبایی را رقم زده اند که بیشتر حس و حالی اسپرت دارد تا لوکس بودن چرا که زیرسپر کروم کاری شده اش هم همین حرف را تایید می کند.
{بیشتر بخوانید}: بررسی مزایا و معایب ریسپکت پرایم
خیلی از ما ایرانی ها معنی دقیق خودروی لیفت بک را نمی دانیم و اصلا چه تفاوت هایی با فست بک و هاچبک دارد؟ برای مثال با نگاه کردن به کی ام سی J7 متوجه لیفت بک بودن خودرو و تفاوتش با ام جی ۶ ۲۰۱۵ که نوعی فست بک است را به خوبی متوجه می شوید در واقع ستون C یا سوم خودروی لیفت بک شیب کمتری از فست بک دارد.
نمای کناری این خودرو نسبتا ساده بوده و آرایش کمتری نسبت به عقب و جلویش دارد اما به مخاطب القا می کند که با خودرویی بزرگتر از کلاس رقبایش روبرو هستیم اما در واقع این را باید مدیون دو خط موازی بالا و پایین درب ها بدانیم که KMC J7 را کمی عضلانی تر نشان می دهند که همین نسخه روی کاپوت خودرو نیز به کار گرفته شده است.
دستگیره درب ها تقریبا همرنگ بدنه بوده و فقط بالای آن ها از کروم استفاده شده که ظاهرا قصد طراح ست کردن آن با کروم روی ستون آخر است. استفاده از مشکی مات روی رینگ های ۱۸ اینچی خودرو به خشونت ظاهرش کمک کرده ولی باید دید که در طول چه مدت زمانی دچار رنگ پریدگی خواهند شد.
اگر قبلا می گفتند که روزی می آید که چراغ های ابرو پیوسته بین خودروها مد می شود، جوانان عزیزمان دیگر دست به ابروهایشان نمی زدند از این ها که بگذریم طراحان کی ام سی J7 از دنیای روز عقب نمانده و روی به چراغ های فول LED و طویل آورده اند که به خوبی در شب دلبری می کند مخصوصا که ما ایرانی ها عاشق راهنمای رانینگ(آبشاری) نیز هستیم، همچنین وجود خطوط نامتقارن روی سپر و صندوق باعث جذابیت بیشتر این قسمت شده است. به مانند جلو در اینجا نیز دیفیوزر کروم کاری شده به همراه دو خروجی اگزوز واقعی در طرفین، دل جوانان را انگولک می کند!
طراحان چینی کابین KMC J7 به خوبی در این چند سال متوجه سلیقه مشتری ایرانی شده اند و به همین خاطر اولین چیزی که با ورود به کابین ما را بهت زده می کند صفحه نمایش بزرگ ۱۰/۵ اینچی لمسی با حساسیت و کیفیت نسبتا بالا است که بیشتر امکانات و فرامین خودرو در آن گنجانده شده است و روی داشبورد کلیدهای کمی قرار دارد و این موضوع نکته ای منفی برای ماشین بازهایی می باشد که علاقه به تعداد بالای ادوات دارند. البته ناگفته نماند که صندلی های طرح ریس خودرو در عین کیفیت نسبتا با دوام خود با ماهیت لوکس گرایی کابین تناسخ دارند.
بر خلاف ظاهر بیرون خودرو، در اینجا بیشتر المان های لوکس و خانواده پسند را مشاهده می کنیم برای مثال فرمان ۴ شاخ ما را به یاد سدان های بزرگ جثه مانند آزرا ۲۰۱۹ می اندازد که در کنار پشت آمپر دیجیتالی با کیفیتش ترکیب جالبی را ایجاد کرده اند. در کابین کی ام سی J7 انواع متریال استفاده شده چرم مصنوعی، پلاستیک کروم، پیانویی و حتی طرح کربن که ظاهر چشم نوازی را ایجاد کرده اند.
فاصله نسبتا زیاد بین دو محور KMC J7 باعث شده تا دو بزرگسال با قد حدود ۱۸۵ به همراه یک کودک در ردیف دوم احساس راحتی داشته و وجود امکاناتی مانند پورت USB دریچه تهویه مطبوع افزایش رضایت را در پی دارد. همچنین با باز شدن درب برقی صندوق مشاهده می شود که فضای بار برای یک خانواده ۴ نفره مناسب می باشد.
بخش فنی و رانندگی KMC J7
مشخصات فنی این سدان لیفت بک نیز همانند اکثر رقبایش بوده و قلب تپنده کوچکش از یک انجین ۱/۵ لیتری توربو با پاشش مستقیم سوخت بهره می برد که این روزها کرمان موتور خیلی روی آن مانور می دهد چرا که این پیشرانه روی دیگر محصولاتی نظیر جک S5 نیوفیس و KMC K7 نیز سوار شده است و از این حیث خیالتان راحت باشد که قطعاتش به وفور خواهد آمد!
حجم موتور | ۱/۵ لیتری |
تعداد سیلندر | ۴ سیلندر توربو |
محور محرکه | تک دیفرانسیل (FWD) |
قدرت | ۱۷۲ اسب بخار |
گشتاور | ۲۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دوکلاچه |
شتاب صفر تا صد | ۹/۶ ثانیه |
وزن | ۱۴۸۵ کیلوگرم |
پشت فرمان و ارگونومی کی ام سی J7 به علت دید نسبتا خوب به جلو و اطراف مناسب ارزیابی می شود؛ با قرار دادن سردنده کوچکش در حالت درایو شروع به حرکت می کنیم، اولین نکته ای که جلب توجه میکند نفوذ من صدای بیرون به اتاق می باشد که نشان از عایق بندی قرص و محکم خودرو دارد مگر اینکه بیش از حد به موتور فشار بیاورید که اصطلاحا جیغش در بیاید! علاوه بر آن سیستم تعلیق و سواری این خودرو برگ برنده ای بزرگ در مقابل رقبایش است چیزی که فراتر از انتظارمان بود.
شتاب و کشش خودرو با توجه به توربو بودن و از طرفی دوکلاچه بودنش کاملا مناسب و راضی کننده است ولی نه در حد گفته های شرکت تولید کننده به طوری که برای شتاب صفرتاصد در بهترین حالت عدد ۹/۵ را به دست آوردیم. اما انصافا از تعویض دنده های نرم و نسبتا دقیق گیربکسش نمی توان گذشت.
KMC J7 با این که تست تصادفی را در موسسه های معتبر ثبت نکرده اما قطع به یقین از خودروهای وطنی بازارمان سه جهار پله بهتر است. در ضمن هندلینگ و چسبندگی خودرو، با وجود لاستیک های فابریک نه چندان عالی اش در خور توجه می باشد اما ای کاش ترمزها هم بهتر عملکرد می کردند چرا که در صورت داغ شدن دیسک ها، راندمانش پایین می آید.
بررسی امکانات مهم کی ام سی J7
اینکه بیاییم و از پر آپشن بودن چینی ها حرف بزنیم دیگر خیلی تکراری و خنده دار است. کی ام سی J7 همانند رقبایش از امکانات سطح بالایی برخوردار است اما کمبود بعضی امکانات نظیر نیمه برقی بودن صندلی راننده یا نداشتن اپل کارپلی و … کمی دلسرد کننده است.
– ۶ ایربگ – سیستم ESP و TCS و ESC – اتوهلد – ترمزپارک برقی – دوربین ۳۶۰
– شارژر وایرلس – دو حالت رانندگی – کیلس استارت – سنسور نور و باران – سقف پاناروما
– نورپردازی کابین – فرمان سه حالته – صندوق برقی – دنده پشت فرمان – تهویه مطبوع اتومات
وضعیت خدمات و قیمت KMC J7
از قدیم الایام کرمان موتور جزو شرکت های خوش قول بوده و خدمات پس از فروش خوبی را برای مشتریان خود ارائه می داد حال باید دید که در ۵ سال گارانتی این خودرو چه چیزهایی را تدارک دیده است. کی ام سی J7 امروز با قیمتی حدود ۱/۴ میلیارد علاوه بر هموطنان خود رقبای دست دوم کره ای زیادی نظیر سراتو سایپا، سراتو ۲۰۱۴ و الانترا ۲۰۱۴ را پیش روی خود می بیند.
با اینکه اصولا خودروی صفر نباید خرجی داشته باشد اما در ایران به علت کیفیت پایین بنزین و روغن و سرویس دیر موقع ممکن است خودروهای صفر الخصوص توربو دچار مشکل شوند.
حال به نظر شما در این بازار پر هیاهو خرید کی ام سی J7 منطقی است یا رقبای چینی یا حتی دست دوم کره ای؟ با نظر خود خریداران این بازه قیمتی را بهتر راهنمایی کنید…
نقد و بررسی
کی ام سی J7
ابتدا اگر از هزینه های کره ای کارکرده هراس دارید و به دنبال خودرویی صفر کیلومتر با ظاهر به روز و فنی خوب و امکانات نسبتا زیاد هستید، کی ام سی J7 گزینه مطلوبی است.
مزایا
- ظاهر زیبا و به روز
- کیفیت مناسب کابین و بهره گیری از متریال های مختلف
- فضای بزرگ کابین مناسب خانواده ۴ نفره
- شتاب و کشش بهتر از رقبا
- گیربکس نسبتا سریع
- سواری نرم
- هندلینگ و پایداری بهتر از رقبا
- وجود دو خروجی اگزوز و تنفس بهتر موتور
- کیفیت(گرافیک) بالای چراغ ها
- تاچ مناسب و حساس صفحه نمایش
معایب
- کیفیت پایین رنگ بدنه
- صندلی نیمه برقی راننده و دستی سرنشین
- حساس به بنزین بی کیفیت
- عملکرد نه چندان عالی گربکس در حالت سبک کردن دستی دنده
- ترمزهای نه چندان عالی
بسیار عالی و با جزئیات در مورد خودروها مطلب ارائه فرمودید. کاش نظر نهایی خودتون هم در مورد خودرو اعلام میکردید. در هر صورت عالی
سلام مرسی از انرژی مثبت شما. تمامی نکات مثبت و منفی این خودرو در مقاله گفته شده و تصمیم گیری نهایی برای خرید خودرو با خود شماست اما از آنجایی که رقیب این خودرو اریزو ۶ پرو محسوب می شود، می توان گفت J7 دارای برتری هایی از حیث کیفیت و ظاهر(سلیقه ای) نسبت به آن می باشد.
در ضمن امکان انتخاب پکیج مشاوره شخصی خرید خودرو به صورت تلفنی و آنلاین برای کاربران فراهم می باشد که در صورت تمایل با مشاورین کاریزو برای شما رزرو خواهیم کرد.
سلام،
ممنون از مطالب خوبتون،
چراغ ال ای دی وسط جلوی kmc j7 چطور غیر فعال یا خاموش و روشن میشه ؟
با سلام ، ابتدا از طریق بخش Lighting در صفحه نمایش خودرو اقدام به خاموش کردن کنید اگر سرانجامی نداشت باید سوکت پشت قاب پلاستیکی جلوپنجره را جدا کنید.
ماشین بسیار خوبیه در رنج قیمتی خودش البته با توجه به بازار تخیلی ما!!! به نظر من صفر این به کارکرده کره ای که معلوم نیست باهاش چه کارا که نکردن خیلی بهتر و مزیت دیگه ای که داره نسبت به رقبا کره ای قدیمی به روز بودنشه که این واسه کسایی که دوست دارن از تکنولوژی روز دنیا بهره ببرن خیلی خوبه البته دیگه شانسه مایه باید از نوع چینیش استفاده کنیم!!البته از حق هم نباید بگذریم واقعا چینیا پیشرفت کردن شما همین جک رو با جک های قدیمی مقایسه کنی از همه لحاظ پیشرفت واقعا موج میزنه
بله. نکته مهم این است که هر کس باید با توجه به معیارهای مدنظرش خودروی خود را انتخاب کند.
سلام وقت بخیر .من تو هیچ سایتی در مورد مانیتور و مشخصات و امکانات مانیتور این ماشین چیزی پیدا نکردم . مثلا آیا می شه توش جی پی اس نصب کرد یا نه میشه بهش برنامه ای اضافه کرد یا نه و چطوری صفحه گوشی رو بهش انتقال بدیم. لطفا اگر براتون ممکنه یه اطلاعات کلی از سیستم مانیتورش بزارید که خیلی گیج کننده هست حتی تو دفترچه راهنمای ماشین هم هیچ توضیحاتی نداده . با تشکر
سلام وقتتون بخیر
تخصص مجله خودرو کاریزو بررسی کیفیت، طراحی و حوزه فنی خودروها می باشد و در خصوص ریز نحوه کار با مانیتور که مربوط به حوزه تکنولوژی می باشد تخصص ندارد و باید کمپانی خودروسازی جوابگو این مسئله باشد.
داداش اگه پیدا کردی به منم خبر بده لطفا