بررسی مشخصات و امکانات ام وی ام X33 کراس ، مقاله ای کامل در مورد این کراس اوور جمع و جور شهری است.
یکی از سوالاتی که می تواند ذهن ما ایرانی ها را به خود درگیر کند، سرآغاز حضور چینی ها در کشورمان کی و کجا بود؟ با کمی تامل، برای پاسخ به این سوال باید به دهه هشتاد برگردیم جایی که به صورت تک و توک شاهد خودروهای چینی نوپا بودیم. یکی از اولین سربازان و پایه گذار محصولات مدیران خودرو از این ارتش بی شمار، ام وی ام X33 است که در این سال های اخیر نسل ها و نمونه های زیادی از آن را در بازار دیدیم.
اما ناگهان در سال گذشته با معرفی خودروهای جدید و سطح بالاتر چری و ام وی ام توسط مدیران خودرو، شاهد توقف تولید و عرضه این خودرو بودیم. در واقع مدیران خودرو با اینکار تصمیم داشت تا مدل X55 پرو را جایگزین ام وی ام X33 معرفی کند اما حاشیه قیمتی این خودرو طوری نبود که مشتریان زیادی جذبش شوند و بسیاری به سراغ رقیبان این خودرو رفتند.
چندی پیش در فضای مجازی عکس هایی از ام وی ام X33 کراس با پلاک گذرموقت در کشورمان رویت شد که بسیار جلب توجه کرده بود.
X33 کراس یا X22 پرو جدید؟ مسئله اینست!
سلیقه ما ایرانی ها از همان ابتدا با طراحی مکعبی و زاپاس پشتی ام وی ام X33 سازگاری نسبی داشت، اما بسیاری از مخاطبین پس از مشاهده این خودروی جدید که از پلتفرم X22 اما نام X33 بهره می برد دچار سردرگمی شده و تصور می کنند که اشتباهی این وسط رخ داده است اما واقعیت امر، این خودرو نسل جدید X22 پرو می باشد که در چین با نام TIGGO 2 عرضه می شود اما در ایران به علت سیاست های شرکت مدیران خودرو ،برای پر کردن جای خالی X33 به بازار می آید.
مشخصات فنی ام وی ام X33 کراس
از ظاهر که بگذریم بخش فنی و قوای محرکه این خودرو نیز دقیقا همان مدل X22 است. با این تفاوت که ارتقای نسبی موتور و گربکسی باعث افزایش ۱۰ اسب بخاری قدرتش شده است.
حجم موتور | ۱ لیتری توربو | ۱/۵ لیتری تنفس طبیعی |
تعداد سیلندر | ۳ سیلندر | ۴ سیلندر |
گیربکس | CVT | ۵ سرعته دستی |
قدرت | ۱۱۲ اسب بخار | ۱۱۶ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۰ نیوتن متر | ۱۴۳ اسب بخار |
صفرتا صد | ۱۴ ثانیه | ۱۳ ثانیه |
زمان عرضه و رونمایی رسمی ام وی ام X33 کراس هنوز به طور قطعی مشخص نشده است اما پیش بینی می شود که تا اواخر امسال راهی خیابان ها شود.
بسیار خوب